Příprava SPSZ, koordinovaný přístup, přehled priorit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Advertisements

Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Sociální bydlení v kontextu „Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období “ 09/2012 Jan Snopek, analytik pro.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Setkání s NNO – představení KPSVL 23. duben 2015, Jakub Švec.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
KOORDINOVANÝ PŘÍSTUP K SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝM LOKALITÁM Ing. Helena Petroková Praha,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PRACOVNÍ SKUPINA PRO OBLAST BEZPEČNOST A PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ Brno Mgr. Marcela Nosálová, lokální konzultantka pro oblast.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Bc. Magdalena Zábranská
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ 11. jednání Řídicího výboru IPRÚ
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Transkript prezentace:

Příprava SPSZ, koordinovaný přístup, přehled priorit

Obsah setkání - ASZ 1.Úvodní slovo – náměstek primátora Bc. Matěj Hollan 2.Současný stav přípravy SPSZ – ASZ, MMB a)Obecný popis stavu přípravy SPSZ b)Situace jednotlivých tematických oblastí bydlení, zaměstnanost, práce s rodinou, vzdělávání a školství, integrace cizinců. 3.Závěr

Současný stav přípravy SPSZ Oddálení termínu schvalování SPSZ K tomuto kroku nás vede především: podrobnější kvantifikace indikátorů, zajištění odpovídajícího rozpočtu souvisejících projektových návrhů - městských i externích realizátorů, ujasnění postoje Krajského úřadu Jihomoravského kraje k „dočasné“ síti sociálních služeb, dodržení transparentního organizačně-administrativního procesu připomínkování v rámci struktury Magistrátu města Brna, zajištění dostatečného komunikačního prostoru nad tématy, které mohou ohrozit celkové schválení SPSZ.

Oddálení termínu schvalování SPSZ Předpokládaný dotační harmonogram OPZ (předmět dalších jednání s příslušnými resorty) Schválení SPSZ: únor (březen) 2016 Otevření příslušné KPSVL výzvy OPZ: červen – září 2016

Změny ve struktuře Řídící skupina Výbor pracovních skupin PS Bydlení PS Sociální práce a sociální služby PS Sociálně rizikové jevy/prevence PS VzděláváníPS Zaměstnanost PS Cizinci a uprchlíci Konference LP Lokální partnerství Skupiny pro hodnocení projektových návrhů

Skupiny pro hodnocení projektových návrhů Personální složení skupiny: -Vedoucí příslušné pracovní skupiny KPSVL -Zástupce ASZ -Zástupce OIEF MMB -Zástupce příslušného odboru MMB Odpovědnost: -Nastavení celkových indikátorů. -Řešení duplicity a situací, kdy projektové návrhy svou kapacitou překračují evidovanou potřebnost. -Vytvoření mapy „potřebnosti“ = poukázání na nepokryté lokality či neřešené sociální rizika. -Přehodnocení, které projektové záměry spíše odpovídají parametrům ITI nežli KPSVL. Skupiny nejsou kompetentní k hodnocení kvality projektových záměrů.

Informování o harmonogramu předkládání SPSZ Nezbytné konzultace a jednání k finalizaci SPSZ: JMK – jednání k sociálním službám MPSV – jednání k obsahu SPSZ Oborové pracovní skupiny pro hodnocení projektových záměrů ITI vs. KPSVL - finální jednání Setkání pracovních skupin před finalizací SPSZ

Informování o harmonogramu předkládání SPSZ Harmonogram (aktualizace): –Říjen 2015: Finalizace priorit a cílů v rámci jednotlivých PS Jednání KÚ JMK – sociální služby ITI – sféry vlivu –Listopad 2015: Finalizace projektových záměrů – městských i externích Setkávání PS nad příslušným obsahem SPSZ Odeslání návrhu SPSZ ke konzultaci MPSV –Prosinec 2015: Konzultace MPSV + zapracování připomínek Jednání KÚ JMK Finalizace SPSZ –Leden 2016: Interní připomínkové řízení při MMB Představení SPSZ při jednotlivých komisích MMB –Únor 2016: Předložení ke schválení zastupitelstvu MMB

Příprava dokumentu SPSZ Analytická část –Kvalitativní a kvantitativní charakteristika lokality –Analýza problémů a jejich příčin –Očekávaná změna Návrhová část –Vazba oblasti (naplánovaných opatření) na strategické dokumenty střešní, oborové, Indikátorová soustava Implementační část –Řídící a realizační struktury SPSZ –Procesy řízení a koordinace realizace SPSZ –Monitorování a hodnocení plnění strategie –Analýza rizik

Části SPSZ V současnosti byly definovány tématické celky: –Podmínky a prostředí aktivního sociálního začleňování –Zaměstnanost - posilování zaměstnanosti a dispozic příslušného trhu práce –Bezpečnost a prevence sociálně patologických jevů –Zdraví a rodina –Cizinci a uprchlíci - integrace –Vzdělávání –Bydlení

Podmínky a prostředí aktivního sociálního začleňování Oblast „Podmínky a prostředí aktivního sociálního začleňování“ je členěna do dvou priorit: 1.Posílení aspektů formálního a neformálního komunikačního prostředí inkluze 2.Posílené participace řešení sociálního začleňování na straně majority i minority

Podmínky a prostředí aktivního sociálního začleňování Aktivity přispívající k boji s diskriminací na základě pohlaví, rasového, národnostního nebo etnického původu, víry nebo přesvědčení, zdravotního postižení, věku, sexuální orientace či jiného statutu -vzdělávací aktivity pro pracovníky a další osvětové aktivity zaměřené na destigmatizaci cílové skupiny, na informování o příčinách, formách diskriminace a způsobech prevence a odstraňování diskriminace -poskytování poradenství cílovým skupinám týkající se nediskriminace a rozvoj různých forem služeb pro oběti diskriminace -plánování a realizace lokálních antidiskriminačních opatření např. poradenství pro obce a další aktéry při konání nenávistných akcí a realizace preventivních opatření během těchto akcí)

Sociální práce a sociální služby (rodina a zdraví) V rámci této kapitoly byly pojmenovány tyto priority: 1.Zlepšit přístup k zdravotní péči, včetně preventivní zdravotní péče a zdravotní osvěty. 2.Navýšení efektivity práce s rodinou včetně systematizace spolupráce.

Bezpečnost a prevence sociálně patologických jevů V rámci diskuze s členy PS prevence byly pojmenovány tyto priority: Zapojení občanů do aktivního způsobu zvyšování vlastní bezpečnosti i bezpečí svého okolí. Podpora výchovně vzdělávacích programů a volnočasových aktivit pro rizikové děti a mládež. Podpora integračních aktivit pro osoby vykonávající alternativní typ trestu, osoby po návratu z výkonu trestu nebo osoby žijící rizikovým způsobem života. Zmírňování rizik návykového chování.

Práce s rodinou a prevence – OPZ (2.1) Cílová skupina: ohrožená rodina Realizátor projektu: MMB + partneři Cíl projektu: Podpora stability rodiny a posílení sociálně-patologických preventivních opatření, minimalizace umísťování dětí do náhradní rodinné péče. Hlavní nástroje: spolupráce při intervenci do prostředí rodiny (NNO, SPOD, městské části + další instituce – ZŠ apod.), multidisciplinární týmy, posilování kompetencí rodiny, preventivní aktivity, tvorba metodik/postupů intervence, personální posílení pracovních týmu SPOD (terénní pracovníci). Rodina a prevence

Zaměstnanost - posilování zaměstnanosti a dispozic příslušného trhu práce Byly definovány tyto priority: Rozvoj přípravy profesního života jedince a posílení úspěšnosti při vstupu na trh práce. Podpora pracovních příležitostí pro osoby ohrožené sociálním vyloučením a sociálně vyloučené včetně přípravy osob pro vstup na trh práce. Rozvoj sociální ekonomiky a prostoru podporující koncept společenské odpovědnosti. Provázání služeb na podporu zaměstnanosti. Rozvoj prevence nelegálního zaměstnávání.

Zaměstnanost - posilování zaměstnanosti a dispozic příslušného trhu práce Zaměstnanost – OPZ (2.1) Cílová skupiny: dlouhodobě nezaměstnaní (nízká kvalifikace) Realizátor projektu: MMB + partneři Cíl projektu: Snížení nezaměstnanosti na území města Brna + zvýšení uplatnitelnosti osob na TP. Hlavní nástroje: poradenství/asistence (poskytováno NNO), tréninková místa (městské firmy + ziskový sektor), spolupráce s ÚP a dalšími subjekty (systematizace, koordinace) Indikátory: 1000 podpořených osob, 100 zaměstnaných, 600 projdou nekolidujícím zaměstnáním Rozpočet: max 20 mil.

Bydlení Cílová skupina: řešení problémů lidí, které mají potíže zajistit si vlastními silami adekvátní důstojné bydlení, případně si takové bydlení udržet (+ souvisejícím témata zohledňující širší rozměry bydlení jako je sousedství, nebo prevence, resp. řešení segregace) Cílová skupina v souladu s vládní Koncepcí sociálního bydlení vymezena prostřednictvím definice bytové nouze: 1.osoby, které nemají bydlení (včetně těch, kdo nyní žijí v ubytovnách či azylových domech), 2.hrozí jim bezprostředně ztráta bydlení, 3.žijí v nevhodném bydlení (včetně těch, kdo žijí v přelidněných bytech). A dále osoby, které vynakládají na bydlení nepřiměřeně vysokou část svých disponibilních příjmů.

Bydlení přehled priorit Priority: 1. Zajištění dostupnosti běžného nájemního bydlení pro lidi bez domova či vyloučené z bydlení 2. Investice do bytového fondu pro účely sociálního bydlení 3. Zavedení efektivního systému prevence ztráty bydlení 4. Podpora soc. a komunit. služeb zaměřených na řešení problémů spojených s bydlením a funkčními sousedskými vztahy 5. Vytvoření, implementace a monitoring naplňování koncepce soc. bydlení

Bydlení Rezidenční segregace = rozptýlení bytových jednotek Uživatel/obyvatel bytu i uživatelem/klientem dalších projektových možností: –zaměstnanost, –vzdělávací oblast/školství, –projekty zaměřené na rodinu a prevenci –atd.

PS Vzdělávání Pro SPSZ jsou identifikovány tři priority: 1. Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání začlenění co nejvyššího počtu dětí do předškolního vzdělávání ve věku od 3 let plošná podpora mateřských škol s cílem zvýšení jejich inkluzivity 2. Rovný přístup k základnímu vzdělávání plošná podpora základních škol s cílem zvýšení jejich inkluzivity podpora žáků při přechodu na střední školy systematická práce s rodinami za účelem motivace ke vzdělávání dětí 3. Volnočasové aktivity a zájmové vzdělávání možnost smysluplného trávení volného času vč. období prázdnin

Realizace priorit 1. Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání dosud předloženo 5 projektových fiší navrhované řešení: projekt města se zapojením NNO na pozicích partnerů projektu v aktuálně vyhlášené výzvě OP VVV 2. Rovný přístup k základnímu vzdělávání dosud předloženy 4 projektové fiše navrhované řešení: projekt města se zapojením NNO a dalších partnerů (vzdělávací instituce) na pozicích partnerů v budoucí uzavřené výzvě OP VVV pro obce s KPSVL 3. Volnočasové aktivity a zájmové vzdělávání dosud předloženo 11 projektových fiší řešení bude navrženo podle podmínek budoucích výzev OP VVV, případně OP Z vzhledem k tomu, že obsah priority se prolíná s oblastí prevence

Další informace V prioritách vzdělávání není řešena oblast středního školství, neboť město není zřizovatelem středních škol. Vzhledem k významu dosažení vyšších stupňů vzdělání PS Vzdělávání doporučuje zařazení aktivit na podporu studentů SŠ z marginalizovaných skupin do SPSZ. Na podporu inkluzivity středních škol a přímé podpory studentů SŠ bylo dosud předloženo 5 projektových fiší z neziskových organizací, v některých z nich se prolínají aktivity OP VVV a OP Z. Navrhované řešení: projekty NNO v partnerství se SŠ a dalšími subjekty. OŠMT MMB z hlediska odborného obsahu uvítá průběžné a závěrečné výsledky realizace těchto projektů, neboť je může využít k případným korekcím kariérového poradenství na základních školách.

Cizinci a uprchlíci – integrace Identifikovány tři hlavní priority: Vytváření pozitivního prostředí integrace cizinců při zapojení všech obyvatel města Brna Ponížení interkulturních bariér v dílčích oblastech lokální sociální politiky – bydlení, zaměstnanost, vzdělávání Posílení interkulturní dostupnosti institucionální pomoci se zvláštním zaměřením na oblast sociální ochrany, zdraví a bezpečnosti jedince

Integrace cizinců - OPZ (2.1) Cílová skupina: cizinci z třetích zemí (mimo EU), kteří žijí na území města Brna (indikátor: 500 osob) Cíl projektu: Navýšit kvalitu a rozsah integračních opatření při území města Brna prostřednictvím systematizace integračního procesu. Hlavní nástroje projektu: spolupráce institucí (MV ČR, MMB, NNO, MUNI atd.), vzdělávání (pracovníků), integrační proces (výuka čj, poradenství, sociokulturní kurzy, právní poradenství), interkulturní aktivity (majorita), plánování (strategický materiál integrace města Brna), výzkumná opatření

počet projektů dosavadní alokace OPZ OP VVV IROP celkem

Postup Rozeslání kalendáře pro osobní konzultace nad projektovými záměry s lokálním konzultantem (popřípadě s projektovým manažerem ASZ) Setkání skupin pro hodnocení projektových návrhů Zpětná vazba žadateli Finalizace

Děkuji Vám za pozornost a těším se na další spolupráci! Jan Mochťák Tel: