IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Významní hudební skladatelé VY_32_INOVACE_A14 Sada 2 Umění a kultura ZŠ Pačejov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní informace, ukázky z děl
Advertisements

Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.
Bedřich Smetana 19.století – ROMANTIZMUS Český národní skladatel.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3421 NázevWolfgang Amadeus Mozart Téma hodinyŽivot a dílo W. A.
Základní škola a Mate ř ská škola generála Pattona Dýšina, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Bed ř iška Ko ž eluhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_02 TÉMA:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Šablona III/2 ČESKÁ OPERA Mgr.Jablečníková – ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_88_Česká opera.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Hudební kultura v Čechách v době romantismu (Bedřich Smetana) -žáci.
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL. Georg Friedrich Händel (1685–1759) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_07_Georg.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_22_Přelom 19. a 20. století v české hudbě TémaHudba na přelomu 19.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název učiva: BEDŘICH SMETANA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
AUTOR: Lenka Šilhánková
Antonín Dvořák Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Název školy: Základní škola Netvořice
Materiál je určen pro žáky od 4.třídy.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Světoví hudební skladatelé
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy: Základní škola Netvořice
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
HUDEBNÍ KVÍZY 4 VY_32_INOVACE_A04
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/18 
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Joseph Haydn Rohrau – Vídeň
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Opakování učiva (průřez)
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Česká hymna a její tvůrci
Základní informace, ukázky z děl
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Georg Friedrich Händel
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_07
10.část ČESKÝ ROMANTISMUS ICT 2 –
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Wolfgang Amadeus Mozart
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Bedřich Smetana (4.roč.) VY_32_INOVACE_422_ B.Smetana
Johan Sebastian Bach AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Významní hudební skladatelé VY_32_INOVACE_A14 Sada 2 Umění a kultura ZŠ Pačejov

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 AUTOR: MGR. TOMÁŠ CIHLÁŘ DATUM: 11/2011 ROČNÍK: 8. – 9. ROČNÍK VZDĚLÁVACÍ OBLAST: UMĚNÍ A KULURA VZDĚLÁVACÍ OBOR: HUDEBNÍ VÝCHOVA TÉMATICKÝ OKRUH: HUDEBNÍ BAROKO A KLASICISMUS TÉMA: HUDEBNÍ SKLADATELÉ ANOTACE: ANTONIO VIVALDI JOHANN SEBASTIAN BACH GEORGE FRIEDRICH HÄNDEL WOLFGANG AMADEUS MOZART JOSEF HAYDN LUDWIG VAN BEETHOVEN BEDŘICH SMETANA ANTONÍN DVOŘÁK

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se v Benátkách zemřel ve Vídni Italský hudební skladatel, kněz, houslový virtuóz nejznámějším dílem je soubor houslových koncertů Čtvero ročních dob jeho tvorba byla už za jeho života v Čechách velmi populární dvě jeho opery měly premiéru v Praze výrazně ovlivnil tvorbu českých skladatelé období baroka

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: Antonio Vivaldi

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se v Eisenachu zemřel v Lipsku německý hudební skladatel – vrcholný představitel hudebního baroka virtuos hry na klávesové nástroje vynikající improvizátor ovlivnil další vývoj hudby včetně Mozarta a Beethovena byl 2x ženatý, měl 20 potomků z díla: Umění fugy, Braniborské koncerty, Matoušovy pašije, Toccata a fuga g-moll

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: Johann Sebastian Bach

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se v Halle zemřel v Londýně pocházel z rodiny lazebníka, studoval práva, proti vůli své rodiny působil jako varhaník u církve žil postupně v Německu, Itálii a Anglii uznávaný varhaník houslista a cembalista byl robustní postavy, ale jemné povahy plné citu a humoru od dětství velmi nadaný, už v 5 letech se sám naučil hrát na spinet z díla: Vodní hudba, Hudba k ohňostroji, Té Deum, oratorium Mesiáš, 40 oper

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: George Friedrich Händel

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se v Rohrau zemřel ve Vídni rakouský skladatel, jeden z hlavních představitelů klasicismu velmi oblíbený pro svou laskavost, optimismus a smysl pro humor dvorní kapelník hraběte Esterházyho rozsáhlé dílo – cca 2000 prací mezi jeho záliby kromě hudby patřil i lov a rybaření v letech kapelník zámecké kapely v Dolní Lukavici u Přeštic /symfonie Lukavecká/ autor rakouské císařské hymny /dnes hymna SRN/

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: Josef Haydn

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se v Salzburgu zemřel ve Vídni klasicistní skladatel, hudební génius a klavírní virtuos za svého krátkého života vytvořil 626 světských i duchovních děl už v dětství koncertoval po celé Evropě stal se svobodným umělcem skládal opery, operety, symfonie, koncerty, mše velmi si oblíbil Prahu, v r.1787 zde dirigoval v Nosticově divadle premiéru své slavné opery Don Giovanni

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? proslavil se citátem: „Moji Pražané mi rozumějí“ ve své době zůstal nepochopený zemřel velmi nemocný, osamělý a zadlužený jeho Vídeňané ho nechali pohřbít nedůstojně ve společném hrobě z díla: Figarova svatba, Don Giovanni, Kouzelná flétna /opery/, Malá noční hudba, Turecký pochod

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: Wolfgang Amadeus Mozart

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se asi v Bonnu zemřel ve Vídni německý hudební skladatel období vrcholného klasicismu otevřel bránu novému hudebnímu stylu – romantismu jeho otec despotický otec z něj chtěl po vzoru Mozarta vychovat zázračné dítě násilně ho ze zištných důvodů odmala nutil hrát na klavír /často ho budil i v noci/ po smrti matky, kterou velmi miloval, se staral o výživu rodiny a o výchovu dvou mladších bratrů

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? od roku 1792 žil trvale ve Vídni od roku 1795 měl problémy se sluchem /trvalé šelesty/ v roce 1816 ohluchl úplně i v absolutní hluchotě vytvářel svá nejlepší díla z díla: 9 symfonií /např. č.5 Osudová/, 5 klavírních koncertů, opera Fidelio, mše Missa solemnis, populární drobná klavírní skladba Pro Elišku

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: Ludwig van Beethoven

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se v Litomyšli zemřel v Praze národní český hudební skladatel období romantismu pocházel z poměrně zámožné rodiny, jeho otec byl sládek a nájemce řady větších pivovarů rodina se často stěhovala byl 3.dítě ze 3.manželství /celkem z 11 dětí/ od 4 let se začal věnovat hudbě postupně se učil hrát na housle a klavír po maturitě gymnáziu v Plzni odchází do Prahy, kde působí jako učitel hudby

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? od r.1866 dirigentem orchestru Prozatímního divadla po r.1870 se jeho zdravotní stav začal zhoršovat postupně začal ztrácet sluch i v hluchotě dokázal zkomponovat řadu významných děl konec jeho života byl poznamenán duševní chorobou zemřel v Praze v ústavu pro choromyslné z díla: Braniboři v Čechách, Prodaná nevěsta, Dalibor, Libuše /opery/, Má vlast /cyklus symfonických básní/, Z mého života /smyčcový kvartet/

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: Bedřich Smetana

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? narodil se v Nelahozevsi zemřel v Praze jeden z nejvýznamnějších hudebních skladatelů všech dob světově vůbec nejproslulejší a nejhranější český skladatel otec, řezník a hostinský, chtěl, aby se jeho syn stal také řezníkem jeho učitel Antonín Liechmann odhalil jeho mimořádný talent odmala hrál na housle, klavír a varhany V 16 letech odchází do Prahy studovat varhanickou školu, současně hraje na violu v orchestru Prozatímního divadla

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Znáš tohoto hudebního skladatele? v letech byl ředitelem americké národní konzervatoře v New Yorku pobyt v Americe mu definitivně zajistil světovou proslulost po návratu působí od r.1901 jako profesor pražské konzervatoře vychoval řadu významných českých skladatelů /Novák, Nedbal, Suk/ z díla: 10 oper /Rusalka, Čert a Káča, Jakobín/, 9 symfonií /nejznámější je Novosvětská/, Slovanské tance, Humoreska /drobná populární skladba/

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Řešení: Antonín Dvořák

IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Zdroje