Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_334_Vlivy prostředí na zdraví člověka Název školy Masarykova střední škola zemědělská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Negativní vlivy životního prostředí na člověka
Advertisements

Vliv hluku na lidské zdraví
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Abiotické podmínky života
Zdravotní účinky obtěžování hlukem v životním prostředí
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Registrační číslo projektu:
Ing.Miroslava Rýparová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Krajina a životní prostředí
Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
její znečištění a důsledky
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_564_ Výkup mléka Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_548_ Výroba cukru Test Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_654_ROZEBÍRATELNÉ SPOJE- ŠROUBY, VRUTY, MATICE A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_555_ Výroba vína 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_653_NEROZEBÍRATELNÉ SPOJE-NÝTOVÁNÍ, LEPENÍ, PÁJENÍ A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_253_TÉMA_ Zálohové platby Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_209_Náhradní rodinná péče Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248_TÉMA_ Vyskladnění zásob Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_393_Lineární rovnice II. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244_TÉMA_ Dlouhodobý majetek Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_546_ Výroba cukru 3 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_01 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluZdraví a jeho podmínky Anotace Žák.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ekologické globální problémy
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Problémy Ozónové vrstvy.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_334_Vlivy prostředí na zdraví člověka Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorIng. Lenka Dohnalová Průřezové témaČlověk a životní prostředí Tématický celekČlověk a životní prostředí Ročník1. Datum tvorby Datum a místo ověření , biologie 1.C Druh učebního materiáluPrezentace Anotace Učební materiál je určen pro výklad nové látky, který se zaměřuje na aktuální téma o vlivu životního prostředí na zdravotní stav člověka. Učební materiál přehledně informuje žáky o dané problematice. Klíčová slova Respirační choroby, karcinogenní nádory, mutagenní vady, teratogenní vady, psychické poruchy, těžké kovy, sluch, imunitní systém Metodický pokyn Materiál je vhodný pro výklad nového učiva v hodině, k opakování učiva i k samostudiu. Výklad lze vhodně doplnit o prezentace žáků zaměřené na aktuální problémy, které v hodině sami přednesou. Během výkladu je možné o jednotlivých problémech s žáky diskutovat. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Vlivy prostředí na zdraví člověka

1) zvýšení četnosti a závažnosti výskytu respiračních chorob –zasahuje všechny věkové skupiny, především u starší osoby a děti, –důvodem je znečišťování atmosféry oxidy síry, dusíku, tuhými částicemi, ozónem, dalšími látkami antropogenního původu –např. Velký londýnský smog v ekologických katastrofách

2) zvýšení četnosti výskytu karcinogenních nádorů –důvodem je působení mnoha faktorů  antropogenní ionizační záření (lékařská vyšetření rentgenem a radionuklidy, jaderná energetika, jaderné pokusy),  používání azbestu, PCB, aromatických sloučenin, UV záření více propouštěného porušenou ozónovou vrstvou, radonu v nevhodně postavených obydlích

3) zvýšení četnosti výskytu mutagenních a teratogenních vad –důvodem je antropogenní ionizační záření, některé léky, některé uhlovodíky 4) zvýšení četnosti výskytu psychických poruch –důvodem je výsledek životního stylu a prostředí člověka  nadměrný hluk, neosobní architektura, civilizační tlak a stres aj.

5) toxické působení těžkých kovů (Cd, Hg, Pb) –důsledkem jsou  akutní otravy  postupná akumulace těžkých kovů v organismu (např. ukládání Cd v kostech) 6) poruchy sluchu –důvodem jsou krátkodobé i dlouhodobé expozice zvýšeného hluku (typické pro nemoci z povolání)

7) narušování imunitního systému, zkracování průměrného věku (zastřené zvyšující se úrovní zdravotní péče) a kvality života (chronické choroby, invalidita, ztráta radosti ze života) –důsledkem je komplexní působení mnoha negativních faktorů