VýnosyVýnosy. Výnosy Výnosy představují výkony podniku. Hlavní složku výnosů tvoří tržby z prodeje výrobků, zboží či služeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie I Formování cen na trzích výrobních faktorů
Advertisements

PŘÍJMY A VÝDAJE, CASH FLOW
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
CHOVÁNÍ VÝROBCE: - NÁKLADY A NABÍDKA MIKROEKONOMIE I
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Účetnictví.
Efektivnost.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Náklady a výnosy.
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
Příjmy a výdaje v daňové evidenci
Ekonomika investic.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Základy účetnictví 4. přednáška.
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Mikroekonomie II Příjmy firmy Ing. Vojtěch Jindra
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
VÝKAZ ZISKU A ZTRÁTY (VZZ)
* HOSPODAŘENÍ PODNIKU 2 Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví.
Náklady a příjmy firmy definice nákladů náklady v krátkém období:
VÝSLEDKOVÉ ÚČTY říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070113
Odvození nabídkové křivky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_254.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
HOSPODAŘENÍ PODNIKU listopad 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060106
Zásoby Účtování výrobků
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výnosy podniku Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Základy účetnictví 3. přednáška.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Zdroj: KOVANICOVÁ, D. Abeceda účetních znalostí pro každého.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
Účtování výnosů – příklady souvztažností
Neoklasický model firmy v podnikovém hospodářství
Finanční výkazy obchodních společností
Investiční rozhodování
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_613 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty Jméno autora:
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
IAS 7 Výkazy peněžních toků. Cíl standardu Požadovat poskytování informací o proběhlých změnách stavu peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů účetní.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Náklady podniky 2.Výnosy podniku 3.Hospodářský výsledek podniku 4.Použití zisku z hlediska podniku 5.Použití.
Téma 3: Majetková a finanční struktura podniku. Cash flow 1. Majetková struktura - faktory ovlivňující majetkovou strukturu 2. Finanční struktura - míra.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Příjmy a zisk.
Náklady a Výnosy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Transkript prezentace:

VýnosyVýnosy

Výnosy Výnosy představují výkony podniku. Hlavní složku výnosů tvoří tržby z prodeje výrobků, zboží či služeb

Musíme rozlišovat výnosy od příjmů. Příjmy představují přírůstky peněžních prostředků.

Pozor na záměnu pojmů výnos, tržba, příjem! Může nastat situace, kdy všechny tří pojmy splývají ve stejném okamžiku např. tržba inkasovaná v hotovosti. Může ale nastat situace, kdy každý z těchto pojmů nastává v jiném časovém okamžiku např.: –vyrobením výrobku vzniká firmě výnos, –tržba vzniká až v okamžiku prodeje, –příjem vzniká v okamžiku platby.

Výnosy členíme na: Provozní –vznikají z hlavní činnosti, např. prodejem výrobků, zboží, služeb atd. Finanční –vznikají při pohybu peněz, např. přijaté úroky z vkladů, dividendy z akcií atd. Mimořádné –vznikají nenadále, např. přijaté náhrady od pojišťovny ze škod, přebytek peněz v pokladně atd.

Ekonomická terminologie rozlišuje mezi: Celkovými příjmy (total revenue - TR) Celkový příjem je celková suma peněžních prostředků, kterou podnik získá prodejem svých výrobků. Celkový příjem podniku zjistíme tak, že vynásobíme objem vyrobené produkce cenou za jednotku. Můžeme vyjádřit pomocí vzorce: TR = P. Q TRcelkový příjem firmy Qobjem produkce Pcena za jednotku produkce

Příklad: Vypočtěte celkové příjmy firmy, jestliže objem vyrobené produkce činil ks a cena za jednotku produkce byla 39 Kč. Řešeni: x 39 = Kč

Ekonomická terminologie rozlišuje mezi: Průměrný příjem (average revenue) Průměrný příjem představuje příjem na jednotku produkce. Průměrný příjem firmy zjistíme podle vzorce: AR = TR / Q ARprůměrný příjem firmy TRcelkový příjem firmy Qobjem produkce

Příklad: Vypočtěte průměrný příjem firmy, jestliže víte, že celkové příjmy firmy Kč a objem produkce činil kusů. Řešení: : = 400 Kč

Ekonomická terminologie rozlišuje mezi: Mezní příjem (marginal revenue - MR) Mezní příjem firmy můžeme definovat jako změnu celkového příjmu, která je vyvolaná změnou vyrobeného množství o jednotku. Mezní příjem zjistíme podle vzorce: MR = změna TR / změna Q MRmezní příjem firmy TRzměna celkového příjmu Qzměna produkce firmy