30 bodů maximum 12 bodů pro minimum 25 minut na přípravu vybraného tématu Po 25 minutách SE MŮŽE začít psát do záznamového archu, tj. můžete dále pokračovat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_19 Název materiáluSloh-vypravování.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Jsou venkovské školy horší než městské?
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Pravidla českého pravopisu – můžete mít svá, ale musíte je přinést nejpozději den předem ke kontrole
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_29.
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Styl prostěsdělovací Jde o oblast běžné každodenní komunikace v rodině, na pracovišti, mezi přáteli. Produktor navazuje kontakt s příjemcem,podává mu informace.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C59Čj6_Vypravování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
POPIS Shrnutí učiva.
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Pravidla českého pravopisu – můžete mít svá, ale musíte je přinést nejpozději den předem ke kontrole
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

30 bodů maximum 12 bodů pro minimum

25 minut na přípravu vybraného tématu Po 25 minutách SE MŮŽE začít psát do záznamového archu, tj. můžete dále pokračovat v psaní přípravy Na psaní slohové práce je 90 minut při školní slohové práci platí 25 minut příprava + 60 minut práce, tj. 2 vyučovací hodiny na slohovou práci

Pojetí funkčnosti Text je tak dobře napsán, že by mohl být bez úprav otištěn, vydán, odeslán 5 bodů

1 A,B – vztahuje se k dodržení tématu, slohového útvaru nebo kontextu 2 A,B – vztahuje se ke slovní zásobě, pravopisu, interpunci… 3 A, B – vztahuje se ke tvorbě věty, vazbám ve větách, kompozici (odstavce), argumentaci, čitelnosti…

Čtenářský komfort Vztahuje se na kritéria 2A, 2B, 3A, 3B Míra úsilí, které musí učitel vynaložit, aby přečetl a pochopil, co chcete sdělit Míra pravopisných chyby, vyspělost argumentace, čitelnost

ROZSAH 250 – 200 slov 200 slov a plně funkční text – žádná penalizace 199 slov = text nesplnil rozsah bodů, tj. NEUSPĚLI JSTE

Jedno slovo: Spojky Předložky Zájmena Citoslovce – ach ouvej = 2 slova Zkratky a zkratková slova – JAMU = 1 slovo, Čedok = 1 slovo Víceslovná vlastní jména a názvy – Petr Novák = 1 slovo, Velké Pavlovice = 1 slovo Číslovky – 5 lidí = 2 sova, sedm set dvacet korun = 2 slova

Rozepsané datum – 23. února 2016 = 1 slovo, Velké Pavlovice 23. února 2016 = 2 slova Adresy – = 1 slovo, Máchova 20 = 1 slovo, Praha 7- Holešovice = 1 Složená přídavná jména – česko-anglický slovník = 2 slova

Funkce výchozího textu Inspirativní – navozuje atmosféru k psaní – situace, styl, počasí, postavy… - můžete, ale nemusíte se inspirovat Informativní – výchozí text MUSÍTE použít a využít!!!

Začlenění výchozího textu (u vyprávění, líčení) NOVĚ – musí se opsat, pokud na text navazujete!!! Opsaný text se ale NEZAPOČÍTÁVÁ do rozsahu práce Text prokazatelně převzatý z dostupného zdroje se nezapočítává do celkového rozsahu práce

Nejdřív se sleduje rozsah Pak se sleduje, zda je dodrženo téma 1A ----pokud ne bodů Pak se sleduje, zda je dodržen útvar 1B ----pokud ne bodů 0 bodů můžete získat i za naprostou nečitelnost Pokud nepřečte hodnotitel, dává číst kolegovi, aby byla zajištěna maximální objektivita

Kritéria hodnocení 1A téma a obsah 1B komunikační situace, slohový útvar Př. Článek do regionálního časopisu – uvědomit si, kdo je potencionálním čtenářem

2A pravopis, tvarosloví, slovotvorba 2B lexikum Adekvátnost jazykových prostředků vzhledem ke komunikační situaci/ slohovému útvaru Použití pojmenování v odpovídajícím rozsahu Šíře a pestrost slovní zásoby (synonyma, neopakujeme slova…)

3A větná syntax, textová koheze Výstavba větných textů Odkazování v textu Prostředky textové návaznosti (spojky, částice, zájmena)

3B nadvětná syntax, koherence textu Kompozice textu Členění textu Soudržnost textu Způsob vedení argumentace, věcná správnost čitelnost

Kritérium 2A, hrubé chyby Vyjmenovaná slova Pravidla psaní i/y po tvrdých a měkkých souhláskách, v koncovkách slov Ve shodě přísudku s podmětem V psaní velkých písmen V rozlišování hranice slov (předložky, předpony) V chybném psaní předpon (s-/z-, zdvojené souhlásky) V asimilaci znělosti

V souhláskových skupinách V interpunkci, pokud má chyba vliv na porozumění textu V zápisu přímé řeči, pokud má chyba vliv na porozumění textu Chyby ve slovotvorbě

Malé chyby; 2 malé chyby = 1 hrubá V interpunkci, pokud chyba nemá vliv na porozumění textu V zápisu přímé řeči, pokud chyba nemá vliv na porozumění textu V kvantitě hlásek (délka) V nesprávném dělení slov na konci řádku Jednopísmenná předložka na konci řádku Ve vynechání hlásek ve slově

Příklady při hodnocení 1A Je s ním legrace, i když je jen 2D VÝCHOZÍ TEXT Žirafák umírající každých 5 sekund a jinou tropickou nemoc, žraloci- vegetariáni,, závodník Blesk McQueen, měkkosrdcatostí bubáci ve skříni, neodbytní oslíci, oříškůlačné veverky…Co mají společného? Kanonádu hlášek, perfektní animaci, dechberoucí barvy a happy end, který vás neurazí, spíš naopak… Zpracování: charakteristika filmové a animované postavy (role výchozího textu je inspirativní)

Udělení 0 bodů v 1APenalizace na 1 bod v 1A Charakteristika učitele, kamarádaCharakteristika seriálové animované postavy (např. maxipes Fík) Charakteristika filmové animované postavy, kterou nelze považovat za prototyp humorné postavy (např. Alois Nebel) Charakteristika několika filmových animovaných postav

Jak jsem poznal vaši matku Zpracování: otcovo vyprávění adresované dětem

Udělení 0 bodů v 1APenalizace až na 1 bod v 1A Vypravování nějakého zážitku, v němž nefiguruje muž a žena Vypravování o seznámení otce a matky, které je realizované v er-formě Vypravování o seznámení otce a matky, které nezohledňuje adresáta (děti) Vypravování o seznámení homosexuálního páru Vypravování vycházející ze seriálu Jak jsem poznal vaši matku Vypravování, v němž slovo poznat je použitu ve smyslu prokouknout, odhalit pravé já

Neopakovatelná krása VÝCHOZÍ TEXT Pomalu sestupuji níž a níž, snad až do samého nitra matky Země. Sem dolů paprsky slunce nedolétnou, s každým krokem je stále jasnější, že jeskynním vládcem je chlad. Můj dech se sráží v drobné stříbrné krystalky ledu. Temnota. Ticho. Tajemno. Strop je obsypaný drobnými i mohutnými krystalky… ZPRACOVÁNÍ: líčení jedinečné, dosud neobjevené přírodní scenérie (funkce výchozího textu je inspirativní)

Udělení 0 bodů v 1APenalizace až na 1 bod v 1A Líčení gotické katedrályLíčení známé přírodní scenerie (např. Niagarské vodopády) Líčení běžné destinace (např. nekonkrétní ostrov v moři)

Problematika 1B - útvar Vypravování – měli byste vytvořit text, který má zápletku, pointu, dějovost, dynamiku, přímou řeč. Text, v němž převládá popisný postup a který lze považovat za dějový popis, se hodnotí 1 bod. Musí být přítomna minimální zápletka

Úvaha/ úvahový text – měli byste prokázat, že umíte použít základní strategie výstavby úvahy, nemusíte dospět k jasnému stanovisku. Jestli se v textu objeví aspoň jedna krátká pasáž založená na úvahovém postupu (dominantní je např. popisný postup), nemůžete dostat 0 bodů, ale můžete být penalizováni až na 1 bod

Zpráva – podstatné znaky jsou věcnost, objektivita, dominantní je informační postup. Zpráva musí obsahovat základní informace: kdo, kdy, kde. Pokud neobsahuje, penalizace až na 1 bod.

Článek / libovolný text publicistického stylu – pro tento typ zadání je podstatná orientace na adresáta. Připouští se i texty úvahového charakteru

Článek s prvky fejetonu – text by měl vykazovat prvky fejetonu (ironie, zlehčení situace, pointa, kombinace vyprávěcího a úvahového postupu). Článek bez prvků fejetonu se penalizuje až na 1 bod v závislosti na kvalitě textu a míře publicistiky. Stejný princip se uplatňuje i při hodnocení článku s prvky reportáže.

Útvary administrativního stylu – práce má vykazovat rysy textu určeného pro veřejný prostor (oslovení, jasná a přehledná struktura textu), text nesmí postrádat adresy, datum, místo (Praha 23. února 2016), oslovení, podpis.

Líčení – jestli napíšete prostý popis, ne líčení (tj. chybí subjektivně zabarvené prvky), penalizace až na 1 bod.