Holice, 29. 10. 2014.  MAS – Místní akční skupina je společenstvím občanů, neziskových organizací, soukromé podnikatelské sféry a veřejné správy, které.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Představení Fichí I. Výzvy (2008/VYZ – 1) MAS sv. Jana z Nepomuku Místní akční skupina sv. Jana z Nepomuku.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Volnočasové projekty a EU financování
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
K současným trendům v rozvoji venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 28. listopadu 2011.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Venkovská turistika podnikatelské minimum
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Pracovní skupiny Bystřice; 13. května Postup přípravy strategie:  – pracovní skupiny – Bystřice  – „kulatý stůl“ – Jablunkov.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Strategie spolupráce obcí MAS Královská stezka Výstup projektu „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ Mgr. Lucie Růžičková, Královská.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Ctiněves, Černouček, Horní Beřkovice, Jeviněves a Ledčice.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Černěves, Dobříň, Dušníky, Krabčice, Kyškovice, Libkovice.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Výsledky projednávání
Transkript prezentace:

Holice,

 MAS – Místní akční skupina je společenstvím občanů, neziskových organizací, soukromé podnikatelské sféry a veřejné správy, které spolupracuje na rozvoji venkova a získávání finanční podpory z EU a z národních programů pro svůj region. Z principu je neziskovou organizací nezávislou na politickém rozhodování. Základním cílem MAS je zlepšování kvality života a životního prostředí ve venkovských oblastech. Jedním z nástrojů je také aktivní získávání a rozdělování dotačních prostředků.  Komunitně vedený místní rozvoj (CLLD) – je nástrojem pro zapojení obyvatel nebo uživatelů území na místní úrovni do plánovacích procesů i realizace rozvoje území. Je nástrojem pro nalezení odpovědí na sociální, environmentální a ekonomické výzvy. CLLD je přístup, který vyžaduje čas a úsilí, ale relativně malé finanční investice, může mít podstatný vliv na životy lidí a vytváření nových myšlenek, společné zavádění těchto nápadů do praxe a posílení místní kapacity pro rozvoj území.

 Dotazníkové šetření - 12/2012 – 2/2013 cílová skupina: občané Holicka forma: elektronická, tištěná předmětem šetření byly potřeby občanů žijících na území MAS Holicko a jejich názory na budoucí rozvoj regionu  Diskusní skupiny – 1 – 2/ diskusních skupin v 8 obcích MAS Holicko (celkem 16 obcí) vedeno facilitátorem okamžité zjištění problémů a souhlasu či nesouhlasu s určitou oblastí rozvoje  Zjišťování potřeb území v rámci jednání orgánů MAS – 12/2012 – 10/2014  Veřejné projednání a připomínkování pracovní verze strategického dokumentu

Silné stránkySlabé stránky Výhodná geografická poloha pro rozvoj regionu – blízkost krajských měst Hradce Králové a Pardubic Zaostávání malých obcí Růst počtu obyvatel (především stěhováním) – region se jeví jako perspektivní pro lidi ze širokého zázemí Nedostatek podniků v odvětvích s vysokou přidanou hodnotou (high-tech) Vysoký podíl dětí a mladých lidí ve srovnání s ostatními územími Převaha vyjížďky obyvatel za zaměstnáním nad dojížďkou, region nedokáže nabídnout dostatek pracovních míst pro své obyvatele a hrozí, že bude fungovat spíše jako „noclehárna“ krajských měst Kvalifikovaná pracovní síla a relativně nízká nezaměstnanostNedostatečný kapitál a investiční prostředky pro rozvoj podnikání Výroba v regionu zahrnuje množství odvětví – lepší vyrovnání se s ekonomickými výkyvy Malý počet pamětihodností a nízká ubytovací kapacita společně s určitým stupněm zaostalosti rekreačních zařízení Využití nových trendů v zemědělství a cestovním ruchuŠpatné dopravní spojení o víkendech a státních svátcích (i z hlediska cestovního ruchu) Velký počet řemeslníků a živnostníkůNízká dopravní bezpečnost v okolí hlavních komunikačních tahů (zejména silnice I/35) Komunikace I/35 jako osa rozvoje a důležitá spojnice pro napojení regionu z hlediska rozvoje Nedobudovaná kanalizační síť v části obcí Relativně optimální struktura sítě ZŠ i MŠZhoršený stav některých budov školských zařízení a jejich vysoké provozní náklady Vysoký počet spolků a nadstandardní počet společenských akcí (kulturních i sportovních) Malá paleta sociálních služeb Nízká míra kriminality Vysoká zalesněnost – příznivé životní prostředí a atraktivita pro obyvatele měst Převažuje pozitivní stav území z ekologické perspektivy Velký počet sběrných dvorů Vysoký podíl domů napojených na kanalizaci včetně připojení k ČOV

PříležitostiHrozby Blízkost krajských sídel přináší potenciál pro příchod nových investičních projektů Další odklad výstavby R 35 – zabránění napojení regionu na mezinárodní síť a zhoršení situace v dopravě Lepší propagace regionu za účelem přilákání nových investorů a obyvatel Snižující se úroveň služeb ve vzdálenějších částech regionu od města Holice a krajských center Díky vysokému podílu dětí a mladých lidí se nabízí perspektivy pro další rozvoj regionu Nezájem obyvatel o život v obci (především u přistěhovalých a mladších ročníků) Vymezení nových rozvojových ploch (pro účely výroby i výstavby domů a bytů) Odchod mladých lidí z regionu Potenciál pro příměstskou rekreaci obyvatel větších městOmezení obslužnosti veřejnou dopravou a následné vylidnění menších obcí Přítomnost Afrického muzea Dr. Emila Holuba – potenciál pro další rozvoj turistiky Ohrožení chráněných lokalit vlivem developerských a podnikatelských zájmů Udržení současné míry společenských akcí či jejich další rozvoj Další úbytek obchodů v malých obcích Podchycení a rozvoj nových trendů v zemědělské výrobě a ve formách rekreace Reorganizace pošt a rušení poštovních úřadů v malých obcích Dobudování veřejné kanalizace a vybudování ČOV v dalších obcích Dále se zhoršující technický stav budov školských zařízení a zařízení pro kulturu a sport Oddělení automobilové dopravy a chodců a cyklistů a vytvoření bezpečnostních prvků v dopravě Úpadek spolkové činnosti z důvodu nedostatečné generační obměny a nedostatečného množství finančních prostředků Rozvoj cyklodopravy a zbudování cyklostezekZhoršení dostupnosti lékařů vlivem nedostatečného množství dopravních spojů Investice do oprav a modernizací budov školských zařízení a zařízení určených pro kulturu a sport Nedostupnost bydlení pro mladé rodiny Kooperace mezi představiteli samospráv, zástupci spolků a zástupci podnikatelských subjektů Pomalá obnova bytového fondu a postupné chátrání objektů sloužících k bydlení Využití prostředků z fondů EU a národních dotačních titulů pro rekonstrukce a obnovu zařízení a objektů sloužících pro účely školství, kultury, sportu, spolkové činnosti aj.

Vize rozvoje MAS Holicko: „MAS Holicko je živý region, který naplňuje princip spolupráce partnerství občanů, veřejné správy a samosprávy, podnikatelských subjektů a neziskové sféry. Je místem pro spokojený, kvalitní a zdravý život svých obyvatel, s dostatečným potenciálem pro hospodářský růst při zachování kulturních a přírodních hodnot v duchu udržitelného rozvoje venkova. Je také příjemným a zajímavým regionem i pro jeho návštěvníky, kteří se sem chtějí vracet.“ „HOLICKO – REGION PLNÝ ŽIVOTA“Motto:„HOLICKO – REGION PLNÝ ŽIVOTA“ Klíčové oblasti SCLLD MAS Holicko:  A. Partnerská spolupráce  B. Kvalitní život v obcích  C. Podpora podnikání a zaměstnanosti  D. Rozvoj cestovního ruchu  E. Životní prostředí

Specifické (realizační) cíle Podoblasti Strategické (dlouhodobé) cíle Klíčová oblast A. Partnerská spolupráce A.1 Budování a posilování partnerských vztahů rozvojových aktérů na území MAS s důrazem na využití potenciálu území A.1.1 Rozvíjení spolupráce občanů, veřejné správy a samosprávy, podnikatelských subjektů a neziskové sféry na území MAS Holicko A Aktivní tvorba dostatečného prostoru na setkávání, navazování kontaktů a spolupráci nejrůznějších subjektů ať již vně či uvnitř jednotlivých sektorů a zájmových skupin místního partnerství. A.1.2 Rozvíjení vnějších vztahů MAS A Přenos zkušeností a aktivní spolupráce na regionální, národní i mezinárodní úrovni

Specifické (realizační) cíle Podoblasti Strategické (dlouhodobé) cíle Klíčová oblast B. Kvalitní život v obcích B.1 Obnovou a doplněním občanské vybavenosti zkvalitnit život v jednotlivých obcích i regionu jako celku B.1.1 Obnova a doplnění občanské vybavenosti regionu B Obnova a kultivace veřejných prostranství a center B Rozvoj komunitních služeb a vybavenosti obcí B Podpora školství a celoživotního vzdělávání B Podpora sociálních služeb a zapojení sociálně a jinak znevýhodněných skupin občanů do života v obcích a v regionu B.2 Rozvojem sportovních a kulturních akcí v obcích rozšířit nabídku volnočasového vyžití obyvatel a návštěvníků B.2.1 Podpora volnočasových aktivit a spolkového života v obcích B Volnočasové aktivity a spolkový život B Kulturní, společenské a sportovní akce a zázemí pro jejich pořádání B.3 Zlepšením stavu technické a dopravní infrastruktury a koncepční obslužnosti území na celém území regionu vyrovnat disparity mezi obcemi B.3.1 Zlepšení stavu technické a dopravní infrastruktury a koncepční obslužnosti území na celém území regionu B Rozvoj technické infrastruktury B Rozvoj dopravní infrastruktury B Dopravní dostupnost a obslužnost regionu B.4 Pomocí prevence zabezpečit běžný veřejný život v obcích z hlediska ochrany obyvatel B.4.1 Zajištění bezpečnosti občanů B Podpora bezpečnosti silničního provozu v obcích regionu B Zlepšení dohledu nad veřejným pořádkem v obcích B Protipovodňová a požární prevence

Specifické (realizační) cíle Podoblasti Strategické (dlouhodobé) cíle Klíčová oblast C. Podpora podnikání a zaměstnanosti C.1 Vytvořením podmínek pro zvýšení výkonnosti místní ekonomiky hospodářských subjektů zajistit předpoklady pro stabilizaci stávajících a vznik nových pracovních míst přímo v obcích a tím napomoci ke stabilizaci osídlení regionu C.1.1 Posílení konkurencescho pnosti v oblasti zemědělství a lesnictví se zachováním stability krajiny C Podpora rozvoje zemědělského podnikání C Podpora lesního hospodaření C.1.2 Vytvořit předpoklady pro vznik nových a rozvoj stávajících podnikatelských subjektů do regionu C Podpora drobného podnikání, rozvoje služeb a tradičních řemesel C Podpora regionálních produktů, řemesel a služeb včetně jejich propagace C.1.3. Vytvořit předpoklady pro zvyšování kvalifikace a využívání podpor z národních a evropských zdrojů podnikatelskými subjekty C Vzdělávací a školící aktivity pro podnikatelské subjekty včetně zemědělců C Maximální zpřístupnění informací o aktuálních podporách z národních a evropských fondů C.2 Podporou zaměstnanosti a rozvojem vzdělávání souvisejícího s rozvojem řemeslné výroby, malého a středního podnikání zajistit stabilizaci a zvýšení pracovních míst přímo v regionu bez nutnosti dojíždění za prací C.2.1 Podpora zaměstnanosti a rozvoj vzdělanosti v souladu s potřebami regionu C Podpora zaměstnanosti a rozvoj vzdělanosti v souladu s potřebami regionu

Specifické (realizační) cíle Podoblasti Strategické (dlouhodobé) cíle Klíčová oblast D. Rozvoj cestovního ruchu D.1 Podporou a rozvojem rozličných společenských akcí, tvorbou potřebného zázemí cestovního ruchu a ucelené nabídky produktů zvýšit návštěvnost oblasti D.1.1 Vytvoření potřebného zázemí pro rozvoj cestovního ruchu včetně propagace regionu D Infrastruktura pro cestovní ruch (rozhledny, cyklotrasy, cyklostezky, pěší stezky, naučné stezky, půjčovny sportovních potřeb, servis, apod.) D Podpora turisticky a historicky významných objektů D.1.2 Rozvoj venkovské turistiky (agroturistika, ekoturistika, zážitková turistika, cykloturistika) D Rozšíření ubytovacích a stravovacích kapacit v oblasti venkovské turistiky D Podpora cykloturistiky D.2 Vytvoření nové komerční značky regionu, pod kterou by se do budoucna profiloval nový image Holicka D.2.1 Prezentace regionu Holicka na regionální, národní i mezinárodní úrovni D Vznik a podpora informačních a návštěvnických center a jejich spolupráce D Propagace regionu (i mimo jeho území) a v něm působících subjektů

Specifické (realizační) cíle Podoblasti Strategické (dlouhodobé) cíle Klíčová oblast E. Životní prostředí E.1 Upravená krajina s absencí neudržovaných a zanedbaných ploch v komunálním i agrárním prostoru, atraktivní pro místní obyvatele i turisty E.1.1 Péče o venkovskou krajinu a rozvoj šetrného hospodaření v krajině E Zachování a obnova krajinných hodnot a přírodního dědictví E Udržitelné obhospodařování krajiny E Zlepšování vodního režimu v krajině a hospodaření s vodou E.2 Rozšířením třídění a recyklace odpadů zamezit dalšímu rozšiřování a vzniku nových černých skládek v regionu E.2.1 Šetrné nakládání a hospodaření s odpady E Zkvalitnění hospodaření s odpady E Revitalizace černých skládek a zátěží E.3 Zvyšováním enviromentální odpovědnosti a vzdělanosti k udržitelnému nakládání s přírodními zdroji E.3.1 Udržitelné nakládání s přírodními zdroji a posilování environmentální vzdělanosti E Udržitelné nakládání s přírodními zdroji E Vzdělávání, informovanost, výchova a zapojování veřejnosti v oblasti životního prostředí

 Ing. Michaela Kovářová tel.:  Veškeré připomínky posílejte do na