Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Únor 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – vzorce Téma: Procvičení vzorců.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika - druhá mocnina čísla Téma: Opakování.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Obsahy rovinných útvarů
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sčítání a násobení výrazů
VY_32_INOVACE_41_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Početní operace v oboru přirozených čísel
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_23_Nasobeni_10_100_1000
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
VY_32_INOVACE_33_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rovnice HRA.
Vzorce na úpravu výrazů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_3CJ1-2 VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Druh učebního materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Téma: Pravopis koncovek podstatných jmen II.
Sčítání lomených výrazů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Transkript prezentace:

Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Únor 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – vzorce Téma: Procvičení vzorců a rozklad na součin Metodický list (anotace): V úvodu materiálu je odvozeno násobení pomocí vzorců, s grafickým důkazem. Následuje několik příkladů se správným řešením. Na závěr je hra pro žáky k procvičení vzorců. Hra je určena jako pracovní list pro učitele. Ten je j vytiskne a rozstříhá. Žáci jej pak mají sestavit do tvaru čtverce 3x3 kartičky. Vzděl á vac í mate ri á l zpracovaný v r á mci projektů EU pen í ze š kol á m (Operačn í ho programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost)

Vzorce důkaz a procvičení (A + B) 2 = A 2 + 2AB + B 2 (A - B) 2 = A 2 - 2AB + B 2 A 2 - B 2 = (A + B). (A - B)

(A + B) 2 = (A + B)*(A + B) = A 2 + 2AB +B 2 Důkaz:

(A + B) 2 = (A + B)*(A + B) = A 2 + 2AB +B 2 Obě plochy jsou totožné.

A 2 - B 2 = (A + B).(A - B) Přesuneme jednotlivé části na sebe. Důkaz:

(A + B)*(A - B) = A 2 - B 2 Přesunutou část je třeba otočit o 90 0.

(A + B)*(A - B) = A 2 - B 2 Nyní otočíme přesunutou část svisle.

(A + B)*(A - B) = A 2 - B 2 Vidíme, že obě plochy jsou totožné.

Doplň podle vzoru (A + B) 2 ABA 2 + 2AB + B 2 (3 + x) 2 3x9 + 6x + x 2 xy 4a5b m2m2 n x3x3 2y 2

Řešení (A + B) 2 ABA 2 + 2AB + B 2 (3 + x) 2 3x9 + 6x + x 2 (x + y) 2 xyX 2 + 2xy + y 2 (4a + 5b) 2 4a5b16a 2 +40ab+25b 2 (m 2 + n) 2 m2m2 nm 4 + 2m 2 n + n 2 (x 3 + 2y 2 ) 2 x3x3 2y 2 X 6 + 4x 3 y 2 + 4y 4

Doplň podle vzoru (A - B) 2 ABA 2 - 2AB + B 2 (3 - x) 2 3x9 - 6x + x 2 xy 4a5b m2m2 n x3x3 2y 2

Řešení (A - B) 2 ABA 2 - 2AB + B 2 (3 - x) 2 3x9 - 6x + x 2 (x - y) 2 xyX 2 - 2xy + y 2 (4a - 5b) 2 4a5b16a 2 -40ab+25b 2 (m 2 - n) 2 m2m2 nm 4 - 2m 2 n + n 2 (x 3 - 2y 2 ) 2 x3x3 2y 2 X 6 - 4x 3 y 2 + 4y 4

Doplň podle vzoru A 2 - B 2 AB(A + B).(A – B) 9 - x 2 3x(3 + x).(3 - x) xy 4a5b m2m2 n x3x3 2y 2

Řešení A 2 - B 2 AB(A + B).(A – B) 9 - x 2 3x(3 + x).(3 - x) x 2 - y 2 xy(x + y).(x - y) 16a b 2 4a5b(4a + 5b).(4a - 5b) m 4 - n 2 m2m2 n(m 2 + n)( m 2 - n) x 6 – 4y 4 x3x3 2y 2 (X 3 + 2y 2 ).(x 3 - 2y 4 )

Úkol pro žáky: Následující obrázek rozstříhej a poskládej.