Seminář pro žadatele o finanční podporu Věcné řízení Mgr. Michal Havránek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Seminář pro žadatele o finanční podporu Věcné řízení Bc. Martin Poprštein.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Problémová místa v žádostech o finanční podporu a při realizaci grantových projektů.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Projektová žádost a přílohy
ŠKOLENÍ PRO ŽADATELE O FINANČNÍ PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Jihomoravský kraj Krajský úřad Jihomoravského kraje oddělení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 2
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
Seminář pro příjemce OPVK
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář pro žadatele Ústí nad Labem
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 1. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele o finanční podporu Věcné řízení Mgr. Michal Havránek

IV. Věcné řízení

Doba realizace projektu Délka realizace projektů - uvedena v právním aktu s nejzazším datem ukončení Zahájení projektu - datum podpisu statutárního zástupce na Prohlášení příjemce dotace o poskytnutí dotace nebo datum uvedené v právním aktu (podle toho, co nastane později), tj. podpis statutárního zástupce na Prohlášení příjemce dotace Způsobilé výdaje projektu - od data, kdy byl seznam doporučených projektů k financování schválen náměstkem ministra pro řízení operačních programů. 3

Způsob výběru projektů Formální hodnocení Hodnocení přijatelnosti Věcné hodnocení Grémium zpravodajů 4

Hodnocení přijatelnosti Posouzení souladu žádosti se základními podmínkami Výzvy Kritéria jsou popsána v Příručce pro žadatele, kap (jedná se o vyřazovací kritéria) Oprávněnost žadatele, partnera Definice cílové skupiny a území dopadu Vyhlášené podporované aktivity (klíčové aktivity – jedinečnost a inovativnost) Délka trvání projektu Výše finanční podpory, struktura rozpočtu, limity kapitol, … 5

Věcné hodnocení 1Zdůvodnění potřebnosti realizace projektu 18 bodů (zdůvodnění záměru, potřebnost a očekávaný přínos) 2Cílová skupina 12 bodů (vymezení /přiměřenost CS, způsob zapojení CS) 3Popis realizace projektu 17 bodů (klíčové aktivity, připravenost na možná rizika) 4Finanční řízení 23 bodů (přiměřenost rozpočtu, jeho provázanost s KA) 6

Věcné hodnocení 5Výsledky a výstupy15 bodů (kvantifikace výsledků a výstupů, způsob zajištění) 6 Horizontální témata 0 body (aktivity podporující rovné příležitosti a udržitelný rozvoj) 7Specifická kritéria 15 bodů Příloha č. 1 Výzvy Kritéria jsou popsána v Příručce pro žadatele, kap

Grémium zpravodajů Doporučuje projekty k podpoře a respektuje při svém rozhodování pořadí žádostí podle počtu bodů přidělených ve věcném hodnocení (k projektům, které získaly v rámci věcného hodnocení 65 bodů a více, se přičte 10%ní bodová bonifikace (6,5-10 bodů) Příklady zásahu grémia zpravodajů: -Krácení rozpočtu projektu -Doplnění či zvýšení monitorovacích indikátorů -Doplnění aktivit v době udržitelnosti 8

Klíčové aktivity Konkrétně popsány a jednotlivá stádia logicky uspořádána Metody realizace odpovídající potřebám cílových skupin, možnostem žadatele a jeho partnerů Dobrý popis nových metod a postupů (inovativnost) Provázanost s rozpočtem projektu Změna v klíčových aktivitách – nejspíše podstatná změna projektu (vždy předem konzultovat s PM) 9

Harmonogram realizace Harmonogram realizace klíčových aktivit - nemusí odpovídat plné délce projektu Obecné doporučení: ponechat si poslední měsíc/dva měsíce na zhodnocení a přípravu závěrečné monitorovací zprávy Změna harmonogramu – nepodstatná změna projektu 10

Cílové skupiny Cílové skupiny definovány Výzvou V projektové žádosti zkontrolovat nastavení CS v: -IV. Popisu projektu: popis cílové skupiny (zapojení, motivace, přínos pro cílovou skupinu) -V. Území dopadu -VI. Klíčových aktivitách (zapojení, výstupy, …) -XII. Monitorovacích indikátorech 11

Monitorovací indikátory Povinnost příjemce sledovat a vykazovat všechny MI uvedené ve schválené projektové žádosti. Dále statisticky vykazovat: rozdělení na muže/ženy, tzv. anexové indikátory ) – Příloha č. 2 Výzvy. Plánované hodnoty MI si každý příjemce stanovuje při zpracování projektové žádosti. Uzavřením právního aktu se MI stávají závaznými. Jejich nenaplnění je sankcionováno – Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Metodika monitorovacích indikátorů: prijemce/metodika-monitorovacich-indikatoru.html 12

Monitorovací indikátory Počet podpořených osob v počáteční vzdělávání celkem – žáků Cílová skupina Započítávání: jednou či vícekrát (v případě, že je podpořené osobě poskytnuto více odlišných/na sebe nenavazujících podpor) 13

Monitorovací indikátory Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání Cílová skupina - pracovníci škol a školských zařízení Započítávání: jednou či vícekrát Počet podpořených osob – poskytovatelé služeb Poskytují vzdělávací služby (lektor, pedagog, tvůrce metodiky, …) Započítávání: pouze jednou 14

Monitorovací indikátory Počet nově vytvořených/inovovaných produktů Např. vzdělávací moduly, studijní materiály, analýzy, e- learningové kurzy, webové portály, pracovní listy, … Podmínka zařazení mezi produkty: může být dál cíleně využíván pro účely vzdělávání s komponentou Životní prostředí (min %) s komponentou ICT (min. 40 hodin) zaměřených výhradně na žáky se speciálním vzdělávacími potřebami (výhradní zaměření) Započítávání „komponent“: jako podmnožina z počtu vytvořených/inovovaných produktů 15

Monitorovací indikátory Nastavení v projektové žádosti v XII. Monitorovací indikátory Datum plánované hodnoty (v závěru realizace) Komentář (popis produktů, popis podpořených osob) Monitorovací indikátory nikdy nejsou: vyučovací hodina; nakoupené pomůcky a učebnice; nově vybavená třída nebo učebna; webové stránky informující o projektu; stáže, konference, exkurze; powerpointová prezentace, 16

Monitorovací indikátory Monitorovací indikátory nikdy nejsou – pokračování: tisková zpráva, článek, inzerát o realizaci projektu; konference/tisková konference/seminář nebo jakákoliv podobná akce sloužící k informování či prezentaci výsledků daného projektu; akreditace produktu; materiály, které byly vytvořeny žáky a studenty, které však dále neslouží k vzdělávání knihovna; poradenské centrum; ukázková vyučovací hodina, výukové setkání; příměstský tábor či jiná pobytová akce. 17

Autorská práva k produktům Příjemce dotace je povinen bezplatně všechny nově vytvořené produkty nebo jejich kopie předat do vlastnictví poskytovatele (MŠMT), a to nejpozději se závěrečnou monitorovací zprávou Poskytovatel je oprávněn předané produkty využívat a zpřístupňovat třetím osobám – v časově, územně a množstevně neomezeném rozsahu. -Produkty jako autorské dílo dle autorského zákona č. 121/2000 Sb. (předání v el. podobě a licenční smlouva) -Ostatní produkty (předání v el. podobě) 18

Veřejné zakázky Pořizování služeb, vybavení a stavebních prací z veřejných finančních prostředků je upraveno zákonem č. 137/2006 Sb. (novelizován k ) a pro účely OP VK rozpracováno v Příručce pro příjemce. Pokud příjemce není vymezen kategorií veřejného zadavatele, tak se v případě podpory z OP VK stává DOTOVANÝM zadavatelem. Zakázka na služby a dodávky do 2 mil. Kč bez DPH : pravidla OP VK Zakázka na služby a dodávky 2 mil. Kč bez DPH a více: zákon č.137/2006 Sb. 19

Veřejné zakázky Zadavatelem zakázky může být příjemce dotace nebo jeho partner s finančním příspěvkem, pokud je touto činností pověřen ve Smlouvě o partnerství. Příjemce dotace je však odpovědný za to, že v rámci realizace projektu nedojde k porušení pravidel Další možností je zmocnit partnera k zastoupení v souladu s § 151 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. Zadavatelem v tomto případě zůstává příjemce 20

Veřejné zakázky Projektová žádost, XIII. Výběrová řízení Každému VŘ přiraženo pořadové číslo Vygenerování údajů ze schválené projektové žádosti do monitorovacích zpráv Výběrová řízení není nutno realizovat v souladu s projektovou žádostí XIII. Výběrová řízení (tj. lze to považovat za výjimku) Příručka k vyplnění veřejných zakázek v Benefit 7+: zadost/vyberove-rizeni-v-benefit7.html zadost/vyberove-rizeni-v-benefit7.html 21

Povinná publicita Poskytnutí podpory z prostředků ESF (prostřednictvím OP VK) musí být dostatečně zviditelněno a propagováno (směrem k široké a odborné veřejnosti). Povinnost logolinku. Podrobná pravidla v Příručce pro příjemce. Manuál vizuální identity. Publicita spadá do nepřímých nákladů (předměty publicity, náklady pracovníka pro publicitu, …). Do povinné publicity nespadají aktivity zaměřené na cílovou skupinu (oslovování a pozvánky, konference pro cílovou skupinu, …). 22

Povinná publicita Volba propagačních nástrojů v žádosti v Benefit7+: Zvolit s ohledem na potřeby, velikost a rozpočet projektu. Internet Tištěné materiály (letáky, plakáty, brožury, …) Komunikace s médii (tiskové zprávy, články, reportáže, …) Informační akce (konference, účast na veletrhu, …) Propagační předměty (bloky, desky, vlajky, samolepky, …) Každý dokument a materiál vztahující se k projektu (včetně elektronických dokumentů) musí být označen logoinkem. Kvalitní zobrazení, viditelné umístnění. 23

Udržitelnost projektu povinnost zajistit, aby podpořené aktivy a výstupy byly udržovány i po ukončení financování projektu Na projekty podpořené v rámci této výzvy se povinná udržitelnost dle článku 57 Nařízení rady (ES) č. 1083/2006 nevztahuje. 24

Partnerství v projektu  Partneři se společně podílejí na přípravě a realizaci projektu ve fázi zpracování projektové žádosti, ve fázi jeho realizace i ve fázi ukončení projektu.  Role partnerů musí být opodstatněná a nezastupitelná (nesmí být skrytým dodavatelem).  Příjemce realizuje hlavní, podstatnou část aktivit. 25

Partnerství v projektu V projektové žádosti zkontrolovat nastavení partnerství v:  III. Partner projektu (zdůvodnění zapojení, popis zapojení)  IV. Popis projektu – Vnitřní postupy řízení  VI. Klíčové aktivity (popis)  VIII. Realizační tým (partner s finančním příspěvkem)  XIII. Výběrová řízení 26

Partnerství v projektu Partner s finančním příspěvkem Partner přijímá prostřednictvím příjemce část finanční podpory na realizaci projektových aktivit dle partnerské smlouvy. Vyplnit Přílohu č. 3 a 4 Výzvy Partner bez finančního příspěvku Partner nevyužívá žádné finanční prostředky na realizaci projektových aktivit stanovených v partnerské smlouvě. Zaměstnanci partnera nesmí být v projektu zaměstnáni na činnosti, které má partner stanovené v partnerské smlouvě. Vyplnit přílohu č. 4 Výzvy 27

Změny během realizace Nepodstatné změny: - Neovlivní dosažení cílů projektu a monitorovacích indikátorů - Oznamují se v monitorovací zprávě se zdůvodněním proč a odkdy ke změně došlo Podstatné změny: - Mění charakter a obsah projektu oproti schválené žádosti -Doplňují právní akt o poskytnutí podpory (dodatek) - Podléhají schválení Viz Příručka pro příjemce, kap. 3.1 (Změny projektu) a 5.5 (Změny rozpočtu) 28

Nejčastější chyby v žádosti Žádost nebyla finalizována Žádost nebyla odevzdaná v termínu Klíčové aktivity neodpovídají aktivitám stanoveným ve výzvě (např. řízení projektu) Partner není právnickou osobou Partner je skrytým dodavatelem Cílové skupiny nejsou v souladu s výzvou Překročena max. doba trvání projektu Požadované fin. prostředky nejsou ve stanoveném limitu Překročeny limity kapitol 29

Materiály a zdroje informací Příručka pro žadatele OP VK, verze 10, platná od : zadatele/prirucka-pro-zadatele-op-vk/prirucka-pro- zadatele-op-vk-verze-10-platna-od htmlhttp:// zadatele/prirucka-pro-zadatele-op-vk/prirucka-pro- zadatele-op-vk-verze-10-platna-od html Prováděcí dokument OP VK (aktuální verze): dokumenty-op-vk/provadeci-dokument-op-vk/provadeci- dokument-op-vk-verze-k html dokumenty-op-vk/provadeci-dokument-op-vk/provadeci- dokument-op-vk-verze-k html Metodika monitorovacích indikátorů OP VK, verze 3, : prijemce/metodika-monitorovacich-indikatoru.htmlhttp:// prijemce/metodika-monitorovacich-indikatoru.html 30

Materiály a zdroje informací Metodický dopis č. 4.4 „Doporučení pro stanovení mezd/platů v projektech OP VK“ platný od 28. ledna. 2013, URL: prijemce/metodicke-dopisy-op-vk/metodicky-dopis-c-4- doporuceni-pro-stanoveni-rozmezi-mezd-platu-v-projektech-op- vk.html prijemce/metodicke-dopisy-op-vk/metodicky-dopis-c-4- doporuceni-pro-stanoveni-rozmezi-mezd-platu-v-projektech-op- vk.html Metodický dopis č. 23 „Obvyklé ceny zařízení a vybavení“, platný od 26. června 2012, URL: vk.cz/cs/prijemce/dokumenty-pro-prijemce/metodicke-dopisy-op- vk/metodicky-dopis-c-23-obvykle-ceny-zarizeni-a-vybaveni.htmlhttp:// vk.cz/cs/prijemce/dokumenty-pro-prijemce/metodicke-dopisy-op- vk/metodicky-dopis-c-23-obvykle-ceny-zarizeni-a-vybaveni.html Příručka „Jak vyplnit webovou žádost OP VK“, URL: vyplnit-webovou-zadost.html. vyplnit-webovou-zadost.html 31

Děkuji za pozornost Kontakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Odbor 46 – CERA Mgr. Michal Havránek, 32