Rozpis rozpočtu přímých nákladů Ředitelé škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 15. srpna 2012 KÚ Liberec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Porada ředitelů škol a školských zařízení srpen 2015.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Porada pro vedoucí školních jídelen Bc. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Krajská konference primární prevence rizikového chování 2. ročník Liberec, 31. března 2016.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Rozpočet přímých NIV na rok 2014 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 3. dubna 2014 KÚ Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2011 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 15. prosince 2011 KÚ Liberec.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Plánování ve školní tělesné výchově
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2010
Porada ORP LK 21. listopadu 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Financování přímých NIV
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
DOTAČNÍ FOND LIBERECKÉHO KRAJE
Změny financování regionálního školství
Vzdělávací projekt v prostředí příspěvkové organizace kraje
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Změny financování regionálního školství
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2017 Liberec.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Platy a mzdy v sociálních službách Bc. Dagmar Žitníková, OSZSP ČR
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpočet přímých NIV na rok 2018
Přijímací řízení Krajský úřad Libereckého kraje
Konzultace se školskými organizacemi zřizovanými obcí říjen 2017
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017
Kapitola 3 Hospodaření organizací
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
oddělení financování a rozpočtu školství
Praha Petra Schwarzová Monika Puškinová
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Rozpis rozpočtu přímých nákladů Ředitelé škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 15. srpna 2012 KÚ Liberec

Normativní financování RgŠ  vychází ze zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) a zákona o státním rozpočtu České republiky na příslušný kalendářní rok  Dále je upraveno  vyhláškou č. 492/2005 Sb, o krajských normativech  směrnicí MŠMT č.j.: / , kterou se stanoví závazné zásady, podle kterých provádějí krajské úřady rozpis finančních prostředků státního rozpočtu přidělovaných podle § 161 odst. 6 zákona č. 561/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a podle kterých provádějí obecní úřady obcí s rozšířenou působností návrhy rozpisů rozpočtů finančních prostředků státního rozpočtu podle § 161 odst. 7 písm. a) zákona č. 561/2004 Sb.  soustavou krajských normativů a krajskou metodikou rozpisu rozpočtu přímých NIV

Normativní financování RgŠ  Dvoustupňový systém založený na jednotce výkonu (jednotka výkonu: definovaná v § 1 vyhlášky č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, uvedená ve statistických výkonových výkazech)  MŠMT  kraje = republikový normativ = výše výdajů připadajících na vzdělávání a školské služby pro 1 dítě, žáka nebo studenta příslušné věkové kategorie Věková kategorie NIV celkem Kč/žáka MP vč odvodů Kč/žáka ONIV celkem Kč/žáka Zaměstanci zam./1000 ž let ,607 6 – 14 let , – 18 let , – 21 let ,607 3 – 18 let V KZÚV ,862

Normativní financování RgŠ  Kraje  školy a škol. zař. = soustava krajských normativů  Ukazatele rozhodné pro stanovení krajského normativu  Np - průměrný počet jednotek výkonu připadající na 1 pedagogického pracovníka,  No - průměrný počet jednotek výkonu připadající na 1 nepedagogického pracovníka,  Pp - průměrná měsíční výše platu pedagogického pracovníka,  Po - průměrná měsíční výše platu nepedagogického pracovníka,  ONIV - průměrná roční výše ostatních neinvestičních výdajů ze státního rozpočtu připadající na jednotku výkonu  Financování vždy do výše kapacity školy a oboru

Rozhodné ukazatele PEDAGOGOVÉ  východiskem pro stanovení ukazatelů průměrného počtu jednotek výkonu připadajících na 1 pedagogického pracovníka (Np) je:  průměrný počet dětí, žáků nebo studentů ve třídě, studijní skupině nebo oddělení v příslušném oboru vzdělání v rámci kraje nebo ve třídě nebo oddělení v příslušném typu školského zařízení v rámci kraje (Ž)  průměrný počet vyučovacích hodin ve třídě, studijní skupině nebo oddělení za týden vyplývajícího ze vzdělávacího programu nebo oboru vzdělání, včetně nezbytného dělení tříd, studijních skupin nebo oddělení (H)  průměrný týdenní rozsah přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické nebo pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků (VP)

Rozhodné ukazatele  funkční závislost: Np = Ž * VP / H  způsoby stanovení výsledné hodnoty Np:  soubor několika na sebe spojitě navazujících funkčních závislostí získaný extrapolací krajních hodnot odpovídajících velikostním skupinám (MŠ, ZŠ)  stanovení hodnoty ukazatele Np pro jednotlivé obory vzdělání jako konstanty, a to na základě uvedeného vztahu (SŠ)

Soustava normativů

Rozhodné ukazatele NEPEDAGOGOVÉ  východiskem pro stanovení hodnoty průměrného počtu jednotek výkonu připadajícího na 1 nepedagogického pracovníka (No) jsou hodnoty stanovené v letech minulých

Limit počtu pracovníků  stanovení limitu počtu pedagogických pracovníků limit Pp = ukazatel Np * počet žáků  Np odpovídá danému oboru vzdělávání případně počtu žáků  stanovení limitu počtu nepedagogických pracovníků limit Po = ukazatel No * počet žáků  No odpovídá danému oboru vzdělávání případně počtu žáků

Vykazování  „Ředitelé škol a školských zařízení jsou plně zodpovědní za správnost údajů uvedených ve statistických výkonových výkazech, ve školních matrikách a výkazech o pracovnících a mzdových prostředcích P1-04.“ (Krajská metodika rozpisu přímých výdajů právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi a krajem pro rok 2012)

Normativní financování RgŠ  Stanovení základní částky na jednotku výkonu  u škol a školských zařízení, jejichž činnost je realizována  pedagogickými i nepedagogickými zaměstnanci 1/Np x Pp x 12 x 1,proc + 1/No x Po x 12 x 1,proc + ONIV  pouze pedagogickými zaměstnanci 1/Np x Pp x 12 x 1,proc + ONIV  pouze nepedagogickými zaměstnanci 1/No x Po x 12 x 1,proc + ONIV  kde proc je součtem procent sazeb na sociální a zdravotní pojištění a příspěvku do FKSP (v roce 2012 proc = 1,35)  Opravné koeficienty k základní částce  k základní částce lze stanovit opravné koeficienty v rozmezí 0,9 až 1,1 v případech, kdy průměrný platový stupeň pedagogů je vyšší nebo nižší než krajský průměr  umožňuje § 4 odst. 5 vyhl. Č. 492/2005 Sb., o kraj. norm.

Rozpočet přímých NIV  Závazné ukazatele rozpisu rozpočtu  Limit počtu zaměstnanců  Limit přímých neinvestičních výdajů (NIV) celkem  Limit prostředků na platy pedagogů  Limit prostředků na platy nepedagogů  Limit prostředků na ostatní osobní náklady (OON) pedagogů  Limit prostředků na ostatní osobní náklady (OON) nepedagogů  Orientační ukazatele rozpisu rozpočtu  Odvody na sociální a zdravotní pojištění  Odvody do FKSP  Ostatní neinvestiční výdaje (ONIV) přímé a náhrady

Rozpočet přímých NIV  Nutno na úrovni MŠMT i KÚ promítnout legislativní změny v příslušném kalendářním roce  novely nařízení vlády 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě,  zákon o státním rozpočtu ČR,  regulační opatření týkající se vázání výdajů st. rozpočtu, atd.    změna  vyhlášky 492/2005 Sb., o krajských normativech,  směrnice / , kterou se stanoví závazné zásady, podle kterých provádějí krajské úřady rozpis finančních prostředků státního rozpočtu

Rozpočet přímých NIV  Vývoj rozpočtu přímých NIV v kalendářním roce  Normativní rozpis – na přelomu února/března  Návrh stanovený dle výkonů a krajských normativů  Princip skládání normativů  Korekce po dohodovacím řízení  Průběžné úpravy rozpočtu  Změny rozpočtu ze strany MŠMT  Změny požadované řediteli škol a školských zařízení  Přesuny mezi platy a OON, ped. a neped., platy a ONIV  Rozpočtová změna k 1. září v souvislosti se změnou výkonů = nový normativní rozpis  Rozpuštění všech přidělených finančních prostředků do 30. listopadu

Rozpočet 2012 Vývoj rozpočtu porovnání Mzdové prostředky v Kč přímé výdaje hustota a specifika zvýšení pro plně kvalifikované pedagogy mzdové prostředky celkem limit počtu zaměstnanců9.066,99.045,2 -21,7 průměrný měsíční plat na 1 zam Ostatní neinvestiční výdaje v Kč počet výkonů financovaných rep. norm ONIV přímé (včetně náhrad) průměrné ONIV na 1 výkon

Rozpočet 2012  Důležité informace k rozpisu rozpočtu na rok 2012  Novela NV 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců  pro všechny pedagogické zaměstnance platí příloha č. 5  Rozdělení závazných ukazatelů  „platy“ na platy pro pedagogy a platy pro nepedagogy  „OON“ na OON pro pedagogy a OON pro nepedagogy  Sjednocení orientačního ukazatele ONIV  Přidělený objem ONIV = ONIV přímé + ONIV náhrady za nemoc  Náhrady za prvních 21 dnů dočasné pracovní neschopnosti  V případě potřeby lze provést přesun z platů do ONIV náhrady  Náhrady jsou účtovány na účet 521 Mzdové náklady s odlišnou analytikou  Dle výkladu MF se z nich tvoří příděl do FKSP

Rozpočet 2012  Důležité informace k rozpisu rozpočtu na rok 2012  Regulační opatření vyplývající z usnesení vlády č. 178 ze dne 21. března 2012  = vázání výdajů ve schváleném rozpočtu na rok 2012 ve výši 2,15 % z objemu mzdových prostředků a odvodů = 1,654 mld. Kč pro RgŠ ÚSC  Vázání MP (=platy+OON) se promítne pouze v platech  Vázání = rozpočet ve výši 100 %, ale celoroční dotace ve výši 97,85 % z rozpočtu  Vázání pro KÚ Liberec celkem tis. Kč, z toho tis. Kč platy Kč odvody  Soukromé školství: 2,15 % z objemu mezd a odvodů odpovídá krácení celoroční dotace NIV o 1,85 %

Rozpočet 2012  Vázání výdajů – postup odboru školství KÚ LK  KÚ pokryl 50 % požadavků na dovolené po MD a platové postupy  KÚ oddělil „železnou rezervu“ mzdových prostředků  KÚ do rozpočtů škol rozepsal zbylé disponibilní prostředky na platy  KÚ provedl vázání v celkové výši 2,15 % z nově stanoveného rozpočtu MP pro ped., MP pro neped., odvodů  dopad vázání pro jednotlivé školy = v průměru 0,5 - 0,7 %  Školy mohou žádat o nové rozdělení MP na ped. a neped., platy a OON v rámci svého rozpočtu  Rozpočet školy bude nadále ve 100% výši  Dotace budou zasílány do výše rozpočtu sníženého o vázání

Dotace  V roce 2012 dvouměsíční interval zasílání záloh  1. záloha leden – únor 2012  odesláno  2. záloha březen – duben 2012  cca 4/12 normativního návrhu rozpisu rozpočtu na mzdové prostředky a 50 % objemu normativně stanovených ONIV  odesláno  3. záloha květen – červen 2012  cca 50 % rozpočtu k  odesláno  4. záloha červenec – srpen 2012  cca 8/12 z rozpočtu po úpravách a vázání = 1. plánovaná úprava  odesláno Upozornění!  Do záloh na leden až duben nebylo promítnuto vázání.  C eloroční objem se musí promítnout do zbývajících 8 měsíců.  → zálohy na květen až prosinec budou kráceny o 3,225 %

Rozvojové programy  Počet RP se snižuje, v r nebude vypsán  ÚZ Podpora řešení specifických problémů RgŠ v jednotlivých krajích s přihlédnutím k rozdílné hustotě osídlení a s tím spojené rozdílné hustotě sítě škol a školských zařízení na území jednotlivých krajů na rok 2011 a  ÚZ Posílení platové úrovně pedagogických pracovníků s vysokoškolským vzděláním  finanční prostředky z těchto programů jsou přesunuty do přímých NIV  ÚZ Školní vybavení pro žáky 1. ročníku základního vzdělávání  končí bez náhrady

INFORMACE O DOTACÍCH … přehledy, programy, rozpisy … INFORMACE O ROZPOČTU … metodika, rozpisy, úpravy, …

Na závěr … prosba  do výkazu P1-04 vykazovat čerpání podle součástí v souladu s rozpočtem  dbát na provázanost: rozpočet – účetnictví – P1-04 – finanční vypořádání  vykazovat pravdivé údaje  číst pokyny a komentář a řídit se jimi  v případě pochybností zavolat na OŠMTS

Děkujeme za pozornost Eva Havelková a Monika Čermáková Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje U Jezu 642/2a Liberec 2 telefon: ;