Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Logistické náklady Ivan Gros
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
MARKETING A MANAGEMENT
GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Tvorba cen v maloobchodě
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Nákup ( kap. 12).
Význam informací a dat a znalostí
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Petráčková Jozová Cézová
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Model strategie marketingového mixu
PPSD Personální a poradenské družstvo Ing. Vojtěch Miler předseda družstva Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS Informační seminář MAS Region.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 8: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk 1. Strategie financování 2. Obchodní úvěr 3. Krátkodobé bankovní úvěry 4. Ostatní zdroje.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Téma 7: Řízení oběžného majetku 1. Charakteristika oběžného majetku a jeho struktury 2. Celková potřeba oběžného majetku 3. Řízení oběžného majetku - řízení.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Obor podnikání, název a umístění firmy
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Řízení vztahu podniku k věřitelům
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Téma 6: Zdroje a formy krátkodobého financování. Platební styk
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Katedra řízení podniku
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika malých a středních podniků
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Transkript prezentace:

Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků

Všeobecné příčiny _______________________________________________________________________ Ekonomické aspekty: Vysoké daně a měnová politika Ceny surovin, polotovarů, výrobků, energií a služeb Nezajištěná poptávka na trhu Chybné ekonomické odhady Ekologické aspekty: Zpřísnění ekologických norem Náklady na testování surovin a materiálů )vstupů) a výrobků Povinnosti řádného nakládání s odpady či zajištění recyklace

Všeobecné příčiny _______________________________________________________________________ Technologické a technické aspekty: Chybný výběr technologie a techniky Špatný výběr nebo nenalezení substituční změny v nákupu, výrobě, skladování a expedici Podcenění investiční a technologické náročnosti v podnikání Dodavatelské aspekty: Nenalezení potřebných a vhodných dodavatelských vztahů nutných pro výrobu a provoz podniku Špatný odhad strategických záměrů důležitých dodavatelů (změny výroby, zrušení výroby, zdražení, ztráta konkurenceschopnosti) Neseriózní přístup k případným reklamacím

Všeobecné příčiny _______________________________________________________________________ Vnější aspekty: Výběr „drahé“ nebo nedůvěryhodné banky Nezjištění ekonomické a finanční situace u odběratelů Chybně zvolené dodací a platební podmínky Zvýšené náklady logistických organizací (doprava, skladování, balení) Neseriózní podmínky finančních institucí při poskytování úvěrových a ostatních bankovních služeb (krátké lhůty splatnosti, vysoký úrok) Bez ohledu na výše uvedené aspekty bývají největší problémy hlavně v začátcích „malého“ podnikání podle výzkumných studií v těchto následujících segmentech podnikatelské činnosti: -Nalezení a udržení stavu kvalifikovaných zaměstnanců -Vytváření sítě stálých zákazníků -Vysoká úroková míra -Problémy s byrokracií

Podnikatel jako faktor neúspěchu _______________________________________________________________________ Zánik firmy nelze vždy svalovat pouze a výhradně na výkyvy ekonomiky. Prosperita podniku závisí ve velké míře na kvalitě podnikatele, jeho záměrech, vyváženosti a kvalitě podnikatelského záměru a způsobu řešení vzniklých problémů.

Podnikatel jako faktor neúspěchu _______________________________________________________________________ Základní osobní faktory neúspěchu podnikatele jsou: Nedostatečná kvalifikace a málo snahy po jejím doplnění Přeceněný podnikatelský nápad ve vztahu k vlastní dovednosti Přeceňování vlastních znalostí a zkušeností Osobní závazky a jejich nedodržování vedou k postupnému ztrácení někdy i prvotní podpory své rodiny, přátel Malé zapojení a využití výhod rozvoje informačních technologií Podcenění oblasti informačního systému resp. Absence systému práce s informacemi uvnitř podniku. Nezapojení elektronické komerce a prezentace do svých aktivit

Podnikatel jako faktor neúspěchu _______________________________________________________________________ Nejčastější a největší chyby nacházíme v následujících segmentech Podnikatelského plánu: 1.Marketing 2.Finance a investice 3.Organizace a řízení

Podnikatel jako faktor neúspěchu _______________________________________________________________________ 1.Marketing -Neexistence výrobní nebo obchodní strategie -Neexistence zákaznické základny -Podcenění volby vhodného okamžiku pro zahájení podnikání -Výběr nevhodného místa pro podnikání -Podcenění významu reklamy a propagace

Podnikatel jako faktor neúspěchu _______________________________________________________________________ 2. Finance a investice -Záměna hotovosti (tržby) se ziskem -Podcenění výše potřebných investic -Nákladné zahájení podnikání -Přecenění vlivu reklamy resp. vynaložení nemalé částky financí na úkor rozvoje podniku -Nedostatek oběžného kapitálu -Vysoká míra zadluženosti

Podnikatel jako faktor neúspěchu _______________________________________________________________________ 3. Organizace a řízení -Nábor nekvalifikovaných nebo nesolidních zaměstnanců -Nesprávný administrativní systém nebo neaktualizovaná evidence