Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Moderní trendy měření Radomil Sikora za společnost RMT s. r. o.
Elektrotechnika Automatizační technika
Pasivní (parametrické) snímače
Základy automatizace Martin Šťastný ME4B.
Elektrotechnika Automatizační technika
Tato prezentace byla vytvořena
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Technické prostředky PLC OB21-OP-EL-AUT-KRA-M Ing. Petr Krajča.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2012 Určeno:9. ročník.
Struktura měřícího řetězce
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Výstupní zařízení počítače - skener
OB21-OP-EL-ELN-NEL-M-4-004
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Elektromagnetická slučitelnost
Optické spojovací členy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výstupní zařízení - skener
Programová obsluha optického čidla 1
Senzory pro EZS.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Návrhové systémy.
Číslicová technika.
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Regulátory v automatizaci
Elektrické měřící přístroje
VY_32_INOVACE_ Optické snímače
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Senzory pro EZS.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Technologie – podstata NC řízení
Číslicová technika.
Vstupní senzory 1 Vypracoval: Ing. Jaroslav Chlubný
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektrické měřící přístroje
Senzory pro EZS.
VY_32_INOVACE_ Snímače magnetických veličin
Transkript prezentace:

Senzory pro EZS

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III/ _Optoelektronické snímače Autor: Ing. Janyška Lubomír Tématický okruh: Senzory pro EZS Ročník: II. Datum tvorby: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír

Optoelektronický snímač snímá a předzpracovává paprsek ve světelném nebo infračerveném spektru. Analogové optoelektronické snímače Na obrázku je znázorněn optoelektronický člen integrující v jednom pouzdře zdroj paprsku i snímač paprsku. Světlo LED diody V1 je opticky zaostřeno do úzkého paprsku. Dopadne-li paprsek na reflektující plochu, která je v zorném poli snímacího objektivu, je odražené světlo sejmuto a zpracováváno snímačem.

Paprsek odraženého světla dopadne do bodu M na fotodetektoru V2. Detektor je tvořen křemíkovou destičkou s velkým odporem, pokrytou na snímací straně vrstvičkou s vodivostí typu P a na druhé straně vrstvičkou s vodivostí typu N. Po dopadu paprsku se stane vrstvička P v bodě M propustnou a bod M se stane místem, ve kterém se dělí proud na (-) a (+). Rozdíl mezi proudy je zesílen diferenciálním zesilovačem A1, linearizován a jako výstupní signál veden k dalšímu zpracování pro potřeby regulace nebo řízení. Tyto snímače lze použít např. při měření úbytku výšky materiálu při frézování nebo při válcování. LED dioda V1 vysílá světelné impulsy s kmitočtem řádově MHz. Tyto snímače lze použít i při velmi rychlém pohybu snímaného materiálu. Protože snímač pracuje s infračerveným paprskem, není rušen viditelným světlem.

Také Při odměřování dráhy číslicovými snímači je možno odměřovat např. motorem a kuličkovým šroubem ovládaný přímočarý pohyb, například nožových saní soustruhu. Přímočarý posuv je možno snímat přesně na čárovém pravítku s pravidelným čárovým nebo štěrbinovým (clonovým) rastrem. Číslicové optoelektronické snímače Při posuvu clonového pravítka se přerušuje paprsek mezi zdrojem a snímačem a určité rychlosti odpovídá určitý kmitočet pulzů na výstupu snímače.

Je-li čítač pulzů ze snímače paprsku u clonového kola vynulován, je počet pulzů během pohybu úměrný velikosti posuvu (nožových saní soustruhu). Měření je tedy inkrementální (přírůstkové). Měření může tedy začít z kterékoliv polohy (referenčního bodu), ve kterém vynulujeme registr čítače. Vynulování může být způsobeno nulovou (indexovou) značkou na clonovém pravítku (vnitřní nulování) nebo vnějším signálem (vnější nulování). Výstupní signál y2 z čítače nebo kmitoměru je možno přivést na ukazatel, regulátor polohy, nebo řídící jednotku CNC zařízení.

Měření dráhy je možno uskutečnit také snímáním absolutní polohy udané binárním grayovým kódem na skleněném pravítku (každý dílek obsahuje informaci o poloze). Grayův kód je sestaven tak, že se při přechodu mezi sousedními čísly mění jen jeden bit binárního kódu.

Anotace: Tato prezentace slouží k výkladu snímačů fyzikálních veličin. Žáci na základě studia stanoví vlastnosti a funkce jednoduchých obvodů pro systémy EZS. Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír