PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH PRODEJNÍ ZVYKLOSTI aneb CO JE TŘEBA VĚDĚT A DĚLAT Petr Krč, obchodní a produkční ředitel ATIS a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Projekty realizované Policií České Republiky v rámci Evropského návratového fondu Evropský návratový fond (ENF)
Česká exportní banka klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků Cesta k novým trhům.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Valné shromáždění SMOJK Vodňany, 11. červen /11 JIHOČESKÁ CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU INFORMACE O ČINNOSTI.
Problematika distribučních modelů z pohledu pojišťoven Josef Lukášek.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Nástroje a prostředky CCR VM k podpoře cestovního ruchu Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s. Výroční konference cestovního.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Ivo Krsička Jedinečné spojení znalostí obchodu a distribuce energií.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovně právní vztahy
Spolupráce obce a ÚP ČR v Litvínově v SVL
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Seminář pro příjemce OPVK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Mezinárodní hotelnictví
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Základní informace o poskytovateli
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Evropský návratový fond (ENF)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
Mezigenerační s dobrovolnické centrum TOTEM, z.s.
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Představení projektu.
nabízí ubytování v minirekreačním zařízení „CHATA TUŽÍN“
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
1.
ŘÍZENÁ PORTFOLIA– PRO KLIENTY ČR CAPITAL MARKETS, o.c.p., a.s.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Prodeji produktu nebo služby
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Organizace práce na prodejně
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Místní poplatek z ubytovací kapacity
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
Aktuální problémy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH PRODEJNÍ ZVYKLOSTI aneb CO JE TŘEBA VĚDĚT A DĚLAT Petr Krč, obchodní a produkční ředitel ATIS a.s.

Posouzení dané problematiky z pohledu CK ATIS (specialisty na pobyty v ČR a SR od roku 1990)

Cílový produkt CK ATIS: "DOVOLENÁ S DĚTMI", "DOVOLENÁ PRO ZRALÝ VĚK" chaty, penziony, hotely, lázně, dětská rekreace, firemní akce. Počet zákazníků: ročně Domácí turistika zákazníků (2. místo v ČR) Příjezdová turistika: zákazníků Výjezdová turistika: zákazníků Průměrná délka pobytu: 6,5 dne Počty vydávaných katalogů: ks pro letní období ks pro zimní období Prodej pobytů CK ATIS: se realizuje v síti „Autorizovaných prodejců pobytů ATIS, kterou tvoří téměř 1500 smluvních CK a CA na území ČR a SR.

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN PRODUKT: Lázně a prázdninové hotely ZPŮSOB PRODEJE: Přes weby, spřátelené portály, katalogy a agenturní sít. POČET TURISTŮ Celkem cestuje do CZ (mimo Prahu) cca 10 tis. klientů - individuálů vlastní dopravou. Další klienti cestují do Prahy v produktu CITY, který nakupují pro koncern jiné agentury, nebo je nakupován přes portály a lůžkové banky. Počet bude obdobný.

ZDROJOVÉ ZEMĚ KLIENTŮ : Německo Rakousko Polsko Maďarsko Česká republika Nizozemí, Belgie Provádíme nákup produktu pro dceřiny společnosti Neckermann Reisen v uvedených zemích. Smlouvy s hotely vkládáme do koncernového systému. ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN

JAKÉ REGIONY V ČR ? Produkt v Německu je striktně omezen podle poptávky z uplynulé sezony. Neustále se sleduje efektivita a nabídka pobytů se operativně koriguje. Dominují: Západočeské lázně - pouze 4 * a 5 * hotely Krkonoše a Šumava - prázdninové hotely Pro „dcery“ v CZ, PL a H nakupujeme ještě Slovensko – převážně Vysoké Tatry

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN Vzdálenost - upřednostňují se hotely co nejblíže hranic s Německem, ( 6 až 9 hodin vozem, a max. 50 km od dálnice) Oblasti na Moravě jsou daleko a obtížně prodejné. Přizpůsobivost - hotely se musí přizpůsobit pravidlům německých touroperátorů. Hotely jsou drahé, nemají touroperátorskou cenu (sleva cca 30% z pultové ceny), odmítají pracovat s cenou, nebo odmítají spolupráci s tour operátory paušálně. Naprosto stejnou zkušenost máme u partnerů v busové turistice. CO ROZHODUJE ?

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN LOKALITA: - Krkonoše, Jizerky, Šumava - Lázně – 100% Německo ZIMA 45% Německo /z toho 80% z nových spolkových zemí/ 30 % Polsko, 10% Česko, 15% Nizozemí, Belgie LÉTO 60% Německo, 30% Polsko, 10% CZ, Nizozemí atd.. KAM A KDO ?

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN INDIVIDUÁLNÍ: Dovolená vlastní dopravou – klient si organizuje pobyt sám PRŮMĚRNÁ DÉKA POBYTU ZIMA 5,9 dne LÉTO 4,1 dne. DOMINANTNÍ DRUH TURISTIKY

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. PRŮMĚRNÝ VĚK: ZIMA: 40 let – rodiny s dětmi LÉTO: 45 let – rodiny s dětmi LÁZNĚ:51 let – páry i jednotlivci OČEKÁVANÉ UBYTOVÁNÍ: Hotely 4* 70% rekreantů (jen hotely s infrastrukturou) Hotely 3* 30% rekreantů (prodejní cena se snídaní max do 15,- €) AKTIVITY PŘI POBYTU: 70% klientů v zimě na horách lyžuje, 30% nelyžuje, jen tráví horskou dovolenou

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. STRAVOVÁNÍ: ZIMA 80% pobytů s polopenzí, 10% pobytů s „All inclusive“, 10% pobytů se snídaní LÉTO 60% pobytů s polopenzí, 10% pobytů s „All inclusive“ 30% pobytů se snídaní „All inclusive“ navyšuje rezervace ca o 40% !!!! (jak v zimě, tak v létě) bohužel české hotely tuto službu často odmítají poskytovat.

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. OČEKÁVANÉ PODMÍNKY - V CENĚ POBYTU: - Vstupy do wellness, bazénu, sauny, páry, - Kur-taxa, - Parking, - Připojení na internet, OSVĚDČUJE SE: Happy Hour - slevy na nápoje, nebo na procedury, atd. Normou je znalost jazyka a slušnost u personálu, komunikace s klientem, platba kartou Kamenné tváře personálu a jeho neochota je klasickým evergreenem v českých hotelích

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. KONTRAKTACE POBYTU S HOTELEM: Min. 12 měsíců před realizací ZIMA 2016/17 - tj. období – musí být nakoupeno nejpozději do Katalogový prodej začíná v červenci 2016 LÉTO 2017 tj. - období musí být nakoupeno do Prodej začíná v polovině listopadu Prodej klientům musí být možný do 3 dnů před nájezdem, aby se dal srovnat s portály, kde hotely umožnují prodej do nájezdu

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. MOTIVAČNÍ SLEVY – bez nich není možný úspěšný prodej 70% klientů knihuje pobytu spojené se slevami za včasné knihování, tj. posuvné např. do 30 dnů před nájezdem, 70% klientů využívá volné dny, tj. slevy typu 7 = 5 30% využívá lasty (doprodejové slevy) Za plnou cenu se de facto neprodává žádný pobyt. S tím je třeba počítat v cenotvorbě hotelu a správném nastavení cen. Značná část hotelů již nemá stalé pultové ceny, ale ceny operativní měněné v závislosti na situaci na trhu.

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. REÁLNÁ VYTÍŽENOST NASMLOUVANÉ KAPACITY HOTELY **** 50% - 60%, ovšem s kapacitami se pracuje. Pokoje putují v rezervačních systémech mezi hotely a tour operatorem, akceptací stop sales, navyšováním kapacit atd. HOTELY *** 30%. Toto číslo ovšem zkresluje fakt, že hotely prodej často zastavují a pracují s tkzv. překnihováním. Např. v Krkonoších je běžná (u některých hotelů je míra overbookingu až 130%). Míra vytížení kontingentů tím klesá.

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. PLATBY POSKYTOVATELŮM SLUŽEB Zásadně po odjezdu, platební systém probíhá téměř bez zásahu člověka. Je nastaven tak, že fakturu hotelu spáruje s knihovacím číslem po odjezdu klienta. Pokyn k proplacení dává agentura (jedním kliknutím) po kontrole faktury hotelu, tj. zda částka na faktuře odpovídá částce, kterou vygeneruje systém. Platbu pak již nelze zastavit. Platby automaticky chodí 2 x měsičně, vždy nejpozději 21 dnů po odjezdu klienta. Záloha je možná pouze před zahájením sezony. Musí být sjednána smluvně, ale je pouze za rezervace v režimu včasného knihování.

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. ZPŮSOB NÁKUPU POBYTŮ KLIENTEM NĚMECKO 53% z klasického katalogu tour operátora 47% přes web tour operátora a navazující prodejní portály, telefony atd. POLSKO je tento podíl 50/50, NIZOZEMÍ 80% přes web tour operátora.

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN Sociální sítě ???? - je trend „na nich být“ ale zatím nepřinášejí subjektům v cestovním ruchu očekávaný finanční efekt.. OČEKÁVANÝ TREND DO 5 LET Postupný ústup z tištěné verze katalogů, nárůst prodeje přes spřátelené a alternativní weby, portály, porovnávací portály a vlastní weby Nárůst prodeje přes chytré telefony a tablety, např. zasíláním nabídek TO či hotelů přímo klientovi, který přes mobil automaticky hotelu - či CK pobyt zaplatí…

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. OČEKÁVANÝ TREND DO 5 LET Snižování počtu klasických agentur - kamenných prodejen, NĚMECKO- očekává pokles 20% - 30%, ČESKO - stejný trend NIZOZEMÍ - pokles počtu více jak o polovinu, Předpoklad ovšem je, že určitá část prodeje přes klasické agentury zůstane zachována z důvodů, že stále bude na trhu určitý počet klientů, kteří si potřebují povídat osobně

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. OČEKÁVANÝ TREND DO 5 LET Přetrvá obrovská konkurence na trhu a cenová válka mezi tour operátory, ale i slevovými portály, které na rozdíl od CK mnohdy uvádějí slevy z fiktivních cen a klamou zákazníka, takže klient u nich mnohdy platí více než u CK. Zde svou roli sehrál mýtus, který vytvořili bohužel někteří novináři, že CK jsou drahé a pracují s velkou marží – (zejména v CZ, PL, H – méně v Německu).

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. OČEKÁVANÝ TREND DO 5 LET Další nárůst nároků zákazníka, omezení prodeje jednoduchých ubytovacích kapacit, např. 3 * hotely jen s restaurací a bez dalších služeb. Aplikace nové Směrnice EU do praxe. Přinese posílení další role zákazníka, např. ohledně stornopodmínek, pojištění CK, ale i agentur, popř. leteckých společností, nová definice portálů, prodeje přes weby, zprůhlednění cen (Implementace této Směrnice do legislativy jednotlivých zemí EU do 2018.)

ATIS – statut nákupní agentury pro produkty koncernu Thomas Cook – NECKERMANN REISEN. DOPORUČENÍ ORIENTACE NA ZAHRANIČNÍHO ZÁKAZNÍKA ??? Má význam jen v případě silné propagace ČR v zemi cílového zákazníka (sledovat plány + aktivity Czechtourismu) USILUJTE O TUZEMSKÉHO ZÁKAZNÍKA !!! Je náročný, dobré služby zaplatí a vrátí se. Nabídněte: příp. doporučte zážitky Garantujte: kvalitní služby, Nabízejte:regionální speciality Spolupracujte s profesionály. Buďte vždy profesionály ! BUĎTE ORIGINÁLNÍ !!!

Děkuji za pozornost. KRČ Petr obchodní a produkční ředitel ATIS a.s., Fügnerova7, CZ BRUNTÁL