KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemnosti při organizaci a řízení firmy
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Efektivnost řídící práce
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Kvalitativní výzkum.
Význam informací v podnikání
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Řídící struktury v organizaci
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Komunikace.
Řízení kolektivu.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Komunikace a její využití v řízení
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Racionalizace řídící práce, time management
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
Řídící struktury, malé a velké organizace
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Hodnocení pracovníků.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Reporting.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
ČESKÁ ZEMĚDĚLSKÁ UNIVERZITA V PRAZE
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Assessment centrum.
Sociologie pro SPP/SPR
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
První zkušenosti s evaluací
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Assessment centrum.
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku

Komunikace  Způsob přenosu informací  Způsob dorozumívání se  Základní spojovací článek mezi lidmi v procesu řízení firmy  Manažerská funkce, umožňující propojení jednotlivých článků organizace

1. Obecná zásady úspěšné komunikace  Má-li být komunikace úspěšná, musíme druhou stranu „získat“  Komunikace musí být obousměrná (50:50), symetrická, tzn. sdělovat – naslouchat  Verbální, neverbální

Zásady pro sdělování informací  Vzbudit připravenost a ochotu partnera  Informovat ve vhodném rozsahu, spolehlivě, objektivně, srozumitelně  Chování při sdělování informací ovlivňuje chování příjemce  Kombinace ústní informace a názorné informace  Respektovat hledisko významu informace pro příjemce (event. citová reakce)  Ověřit si pochopení informace

Zásady pro příjem informací  Atmosféra důvěry  Dát druhé straně najevo, že nás informace zajímá  Vhodná reakce na přijímanou informaci  Aktivní naslouchání  Ověřit si, zda je informace správně pochopena

Příčiny nedorozumění (ve verbální komunikaci)  Nesrozumitelně vyjádřené myšlenky  Používání slov, kterým příjemce nerozumí  Používání mnohovýznamových slov nebo neurčitých výrazů  Nejasné a nejednoznačné formulace myšlenek, které připouštějí volný výklad příjemce  Nepozornost či nezájem příjemce sdělení  Citové předsudky příjemce ke sdělení nebo k odesilateli informace

2. Formy komunikace a)Ústní komunikace – projev, porada, rozhovor při řešení problému, rozhovor oznamující rozhodnutí, pohovor zaměřený na hodnocení pracovních výsledků (hodnotící pohovor) nebo pokárání b)Písemná komunikace c)Elektronická komunikace

a) Ústní komunikace  Základní pravidla:  Nejdůležitějších prvních 5 minut  Co je sdělováno, nemusí být druhou stranou přijímáno  Rekapitulace, reakce, další směřování komunikace  Musí mít logickou strukturu

Projev  Při prezentacích, přednáškách, vítání…  Měl by být připravený, mít nějakou osnovu a strukturu  Úvod – cíl (o čem to bude)  Pojmy (ke každé cílové skupině musíme zvolit jiný vyjadřovací model)  Stať (osnova, systém, řád, plán, struktura)  Shrnutí, zpětná vazba  Závěr (co bylo řečeno)

Porada, setkání pracovního týmu  Porady – formální, účelové, řešitelské, informační  NE zbytečné, bez důvodu! – mohou vyvolávat negativní reakci  Dávají prostor pro vytvoření týmu, ducha spolupráce  Stimulují kolektiv k závazným cílům  Pro jednotlivce, kteří jsou vyzváni ke spolupráci, zavazující  Faktor synergie

Zásady pro vedení porady  Stanovení cíle porady  Začínat VČAS  Předem mají všichni zúčastnění znát cíl a program porady  Diskusi držet pod kontrolou  Dodržovat časový harmonogram  Určit priority, naléhavost jednotlivých bodů porady  V závěru rozhodnutí, která jsou pro všechny ZÁVAZNÁ

Rozhovor při řešení problémů  Pokud podřízený má problém, se kterým si neví rady  Nebo nadřízený potřebuje seznámit podřízené s cíli a chce je motivovat k jejich uskutečnění  Nutné zvážit naléhavost, připravit důstojné prostředí, odstranit rušivé vlivy  Oba ve stejné výšce  Cílem je aktivním přístupem v komunikaci nalézt řešení

Rozhovor oznamující rozhodnutí  Tento rozhovor je důležitý, pokud má rozhodnutí, které se podřízeným předkládá, pro pracovníky negativní důsledky  Vysvětlit, ale není nutně křečovitě obhajovat, proč bylo přijatné dané rozhodnutí

Hodnotící pohovor  Důležitý motivační prvek  Musí být připravený (oběma stranami)  Podřízený prezentuje výsledky své práce, musí být schopen sdělit i neúspěchy a způsoby jak zlepšit případné nedostatky  Pečlivě volená slova, vhodné způsoby motivace

b) Písemná komunikace  Písemné dokumenty musí splňovat určitá kritéria:  Informují, sdělují, vysvětlují  Požadují nebo přesvědčují příjemce k nějaké aktivitě  Budují firemní kulturu a pověst firmy  Bezchybný, pozitivní, zvážit emocionální dopad sdělení!

c) Elektronická komunikace  Založena na vnější internetové nebo vnitřní intranetové síti  Rychlá, levná  Umožňuje předávat operativní zprávy i více subjektům najednou  Atd.  Platí obdobné zásady jako pro písemnou komunikaci

3. Komunikace organizace jako celku  Komunikace uvnitř organizace – pravidla formulována v interních předpisech firmy  Poskytuje informace rychle, lehce, všem, kdo je potřebují  Má podobu formální i neformální (nepodceňovat neformální podobu!)  Komunikace s vnějším prostředím – 2 typy – veřejnost, ostatní (dodavatelé, odběratelé, banky, pojišťovny, úřady, státní instituce apod.)