Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Reklama Myslíš si, že český národ slyší na slova jako sleva,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
15.1 Principy tržního hospodářství
Spotřebitel a jeho práva
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Ekonomická gramotnost
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
REKLAMNÍ VLIVY 8. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik REKLAMA a SLEVY.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MARKETING.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Tvorba ceny Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Dluhy click S kterým tvrzením souhlasíš a proč? Žít na dluh.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Inflace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cena Napiš na malý lísteček, kolik jsi ochoten(na) maximálně.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost A B C D 1.1 Stavební spoření.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
FINANČNÍ GRAMOTNOST ZBOŽÍ, OBCHOD, SLUŽBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Trh, fungování trhu Byl jsi někdy na nějakém trhu? „Blešák“
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Cenové triky.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Psychologie ceny a cenové triky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Cenová politika – klíčová slova
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Základní škola a mateřská škola T. G
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Reklama Myslíš si, že český národ slyší na slova jako sleva, výprodej, akce? Bohužel ANO

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.2 Co už víme? Co tě napadne, když toto slovo slyšíš?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.3 Co si řekneme nového Jaké jsou výhody a nevýhody reklamy Jaké přesvědčovací techniky reklama používá Kdy se jedná o faktickou slevu a kdy pouze o reklamu

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.4 Výhody a nevýhody reklamy REKLAMA PRODÁVAJÍCÍKUPUJÍCÍ VÝHODYNEVÝHODYVÝHODYNEVÝHODY Informace o výhodné nabídceStojí peníze Informace o výhodné nabídce Vyvolání "umělé touhy" Přilákání zákazníkaxx Dražší výrobek - právě o cenu reklamy Propagace obchodní značkyxx Agresivita a všudypřítomost reklamy

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.5 Skutečná, nebo falešná cena? Nízká cena, velká sleva – výhodné, až člověk kouká? Pozor, pozor! Ptej se s sebe: „Odkudpak to vítr fouká?“ DRUH SLEVYVÝHODA PRO OBCHODNÍKAPŘÍKLAD Z PRAXE množstevní sleva zákazníci si nakoupí daného zboží víc oděvy, potraviny, drogérie akční nabídka časově omezená nabídka za nižší cenu obchodu si všimnou noví zákazníci, zvýší se prodej jiného zboží nebo služeb, kde sleva nenízboží či služba DRUH SLEVYVÝHODA PRO OBCHODNÍKAPŘÍKLAD Z PRAXE "first minute" nákup v předstihu obchodník má menší skladovací náklady, má dříve jasno o poptávce, peníze může uložit do banky zájezdy, vstupenky, byty, domy před dokončením výstavby "last minute" nákup na poslední chvíli obchodník se zbaví zboží, které by bylo zanedlouho zcela neprodejnézájezdy a vstupenky DRUH SLEVYVÝHODA PRO OBCHODNÍKAPŘÍKLAD Z PRAXE sleva krátce před datem minimální trvanlivosti obchodník se zbaví zboží, které by zanedlouho bylo neprodejnépotraviny sezonní sleva snížení ceny z důvodu konce sezony, v níž je poptávka největší obchodník se zbaví zboží, které by zanedlouho bylo neprodejné oděvy, sportovní vybavení, auta, povánoční slevy sleva z důvodu přiznané vady zboží nebo služby bez slevy by zákazníci zboží nekupovalizboží či služba

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost Přednosti produktu Reklamy se snaží zdůrazňovat a vyzvedávat pouze přednosti výrobku. Snaží se spotřebitele přesvědčit o tom, že výrobek je naprosto výjimečný a nemá konkurenci. 1.6 Přesvědčovací techniky reklamy Sdílené hodnoty V reklamách jsou velice často prezentovány některé hodnoty, které jsou lidmi obecně přijímány (např. úspěch, domov, přátelství, jistota, bezpečí apod.). Reklamy nám ukazují, že prezentovaný výrobek pomůže k dosažení této hodnoty. Nápodoba a ztotožnění Reklamy prezentují osoby, které určitý výrobek neustále používají. Tímto způsobem se nás snaží přesvědčit o tom, že i my bychom měli jít „s proudem“. Doporučení Reklama velice často využívá oblíbené osobnosti k tomu, aby o nějakém výrobku řekli „svůj“ názor. Tito lidé v reklamách tvrdí, že se jedná o skvělý výrobek. Opakování Lidé mají sklon zaznamenat a pamatovat si sdělení, která se opakují, a současně věřit tomu, co si pamatují. Odměna Reklamy velmi často nabízejí nejrůznější druhy odměn, např. prostřednictvím slev, dárků, více výrobků za jednu cenu, možností výhry při slosování apod. Trest, strach Reklamy používají nepřímou hrozbu negativních důsledků, které mohou nastat tím, že člověk nevlastní určitý výrobek nebo neprovozuje určitou činnost. Humor Součástí reklamy je velmi často. Tato technika předpokládá, že pokud se při reklamě smějeme, lépe si ji zapamatujeme a s výrobkem si spojíme příjemné pocity.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.7 CLIL výprodej – sale sleva – discount, reduction reklama - advertising Sociální reklama roku 2007 GreenPeace

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.8 Reklamní letáky - anketa Natoč na mobilní telefon mezi občany našeho města minianketu ve které položíš následující otázky: 1) Souhlasíte s tím, aby vám byly do schránky vhazovány reklamní materiály? „ANO“ odpovědělo:……… % „NE“ odpovědělo: ………………….. % 2) Využíváte někdy informace z těchto materiálů jako vodítko pro vaše nákupy? „ANO“ odpovědělo:……… % „NE“ odpovědělo: ………………….. % Další hodinu proběhne vyhodnocení ankety formou prezentace.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost  doslova-posedli-je-to-cesta-do-pekel-rika-sef-svazu.html doslova-posedli-je-to-cesta-do-pekel-rika-sef-svazu.html doslova-posedli-je-to-cesta-do-pekel-rika-sef-svazu.html   erpnt.exe erpnt.exe erpnt.exe   M. SKOŘEPA, E. SKOŘEPOVÁ, Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia, manuál pro učitele, 1. vyd.,Scienta, spol.s.r.o., 2008, ISBN Kapitola 6.7, str ZDROJE