NÁRODNÍ PORTÁL Systém hlášení nežádoucích událostí Institut biostatistiky a analýz Masarykovy univerzity Institute of Biostatistics and Analyses of the.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JEDNÁNÍ MONITOROVACÍ SKUPINY projektu Podpora procesů v soc. službách dne
Advertisements

Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Role dat v procesu rozhodování?
Mgr. Jitka Laholová Odbor vzdělávání a vědy MZ
Standardy funkčního programu prevence a kontroly infekcí
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Ing. Kateřina Lichtenberková
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Úřad práce České republiky
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Procesní management v oddělení logistiky
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Pracovní porada Pracovní list.
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
Pracovní porada Pracovní list.
Vysoká škola technická a ekonomická
Zapojení nestátních neziskových organizací do NRP a NSRR
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
TÉMA: Počítačové systémy
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Aplikace Monitorovací systém
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
PORADA MANAGEMENTU NELÉKAŘSKÝCH ZDRAVOTNICKÝCH POVOLÁNÍ (Porada hlavních sester) MZ ČR Praha.
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Kongresové centrum Nemocnice Na Homolce
NESAT XIII (North European Symposium for Archaeological Textiles)
Máte zájem o více informací?
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Michaela Hofštetrová Knotková
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Klíčové aktivity projektu
Život bez střeva , Praha.
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

NÁRODNÍ PORTÁL Systém hlášení nežádoucích událostí Institut biostatistiky a analýz Masarykovy univerzity Institute of Biostatistics and Analyses of the Masaryk University Ústav zdravotnických informací a statistiky České republiky Institute of Health Information and Statistics of the Czech Republic Hlášení nežádoucích událostí - aktuální změny Praha

Změna paradigmatu a filozofie Z původního nástroje pro sběr dat Odborná komunita a platforma pro sdílené učení Nástroj pro kontinuální zvyšování kvality péče Sytém hlášení nežádoucích událostí na centrální úrovni

Aktuální stav zapojených PZS (motivace pro zapojení, spolupráci) Informace o přípravě metodik (Pracovní skupina a její role) Pokyny ke sběru agregovaných dat – CUV Představení nového Národního portálu Systému hlášení nežádoucích událostí Úvod – obsah setkání

stav k : 84 – Typ A: 15, Typ B: 25, Typ C: 1, Typ D: 5, Typ S: 8, Typ P: 16, Typ L: 14 stav k : 83 – Typ A: 15, Typ B: 24, Typ C: 1, Typ D: 5, Typ S: 8, Typ P: 16, Typ L: 14 stav k : 77 – Typ A: 14, Typ B: 20, Typ C: 1, Typ D: 5, Typ S: 8, Typ P: 16, Typ L: 14 Aktuální stav zapojených PZS A - Fakultní a velké nemocnice, B - Větší nemocnice s více než čtyřmi základními obory, C - Střední nemocnice, D - Malé nemocnice, S - Specializované nemocnice, P - Psychiatrické nemocnice, L - Lázně, léčebny

Vytvoření webové aplikace – Národní portál (včetně připomínkového řízení) Vytvoření formuláře pro agregovaný sběr dat Příprava metodiky pro agregovaný sběr dat (připomínkové řízení + finální verze) Ustavení Pracovní skupiny (celkem 20 osob) Průběžná příprava metodických pokynů (viz informace dále) Realizované kroky – období posledních 6 měsíců

Provozní řád (navrácení podepsaných formulářů – aktuálně 50) Souhrnné informace od PZS nutno dodat následující: – poskytnutí dat za celé PZS nebo kategorizace (specializace) – kontaktní osoby – zájem o přístup do neveřejné části Portálu (viz dále) „ informace odesílat Ing. Štrombachové“ Praktické informace – nutnost doplnění ze strany PZS

Aktuální stav přípravy metodik *plná P, zkrácená - Z, algoritmus prevence - AP, algoritmus opatření AO Metodické materiályObsah / Typ - verze metodiky *Stav Dekubit(y) P, Z, AP, AOHotovo Dieta / výživa P, Z, AP, AOHotovo Dokumentace P, ZHotovo Chování osob P, Z, AP, AOHotovo Klinická administrativa V přípravě Klinický výkon V recenzním řízení Medicinální plyny P, Z, AP, AOHotovo Medicínské přístroje/vybavení P, Z, AP, AOHotovo Medikace / IV roztoky P, Z, APHotovo Nehody a neočekávaná zranění Nebude aktuálně připravována Neočekávané zhoršení klinického stavu V recenzním řízení Pády P, Z, AP, AOHotovo Transfúze / krevní deriváty P, Z,AP, AOHotovo Technické problémy Nebude aktuálně připravována Zdroje/management organizace V přípravě

Zapojení členů Pracovní skupiny do přípravy metodických materiálů a pokynů Pracovní skupina METODIKY Dekubit(y) Dieta / Výživa Dokumen- tace Chování osob Klinická administra tiva Klinický výkon Medicinální plyny Medicínské přístroje / Vybavení Medikace / IV roztoky Nehody a neočekávan á zranění Neočekávané zhoršení klinického stavu Pád Transfúze / krevní deriváty Technické problémy Zdroje / Management Blatnická Jindra, Mgr. Cetlová Lada, doc. PhDr. PhD. Henych Martin Hoke Petra, Ing. Hotmar Jan, Ing. Hovorková Jitka, Mgr. Jarošová Darja Doc., PhDr., Ph.D. Kapias Patrik, Ing. Kašpárková Iva, Mgr. Kelbich Tomáš Krausová Kateřina, Mgr. Mahútová Martina, Mgr., DiS. Machálková Dana, Mgr. Malá Tereza, Mgr. Mezerová Zuzana, Bc. Müllerová Nina, Mgr. Musiołová Halina, Mgr. Nováková Lada, PhDr. Petráček Jiří, Ing. Putírková Miluška, Mgr. Rašková Klára, Mgr. Svobodová Dita Mgr., Ph.D., MHA Vrbová Adriana Žabková Simona, Mgr. RECENZE SPOLUAUTORSTVÍ

Předání dat je možné pouze elektronicky Centrální úložiště výkazů (CÚV) obsahuje elektronické šablony pro vyplňování a odesílání výkazů do CÚV výkaz vyplňuje samostatně každý poskytovatel zdravotních služeb (PZS) smluvně zapojený v SHNU Pokyny ke sběru agregovaných dat (1) prostřednictvím webové aplikace

Analyzované NU zasílat dávkou do centrálního systému prostřednictvím formuláře (výkaz) HLÁŠENÍ POČTU NEŽÁDOUCÍCH UDÁLOSTÍ PRO CENTRÁLNÍ HODNOCENÍ agregovaná data o počtu NU lze odevzdat v jednotlivých sledovaných kategoriích či za celé PZS Data jsou předávána dvakrát ročně: – za 1. polovinu daného kalendářního roku – vždy k daného kalendářního roku – za 2. polovinu daného kalendářního roku – vždy k následujícího kalendářního roku (pro první rok sběru agregovaných dat k ) Pokyny ke sběru agregovaných dat (2) Výkaz JE AKTUÁLNĚ – TERMÍN VYPLNĚNÍ

Přístup do systému eREG najdete na adrese: V případě problémů s přihlášením kontaktujte Přístup do systému včetně všech příruček a pokynů je také na v červené záložcewww.uzis.cz Vstup do CUV

2 základní postupy Vyplnění formuláře v CUV Oprávněná osoba v daném PZS PREFEROVANÝ ZPŮSOB LZE odevzdat pouze exportovaná data v xls. samostatné vyplnění výkazu Manažerem kvality NEPREFEROVANÝ ZPŮSOB je možné „vidět“ na všechny výkazy v PZS Do výkazu je možno vyplnit pouze požadovaná pole, nelze vpisovat doplňující text

– Logo – Powerpoint template – Webový portál Jednotná grafická prezentace odborných aktivit v SHNU

Úvod - popis účelu Portálu a SHNU – Aktuality a novinky – Informace o SHNU – Organizační struktura – Kontaktní osoby – Pracovní skupina – Odkazy – FAQ – Diskuzní fórum (pouze pro přihlášené) Základní struktura Portálu (1)

Metodické materiály – Obecné metodické pokyny – Konkrétní metodické pokyny k jednotlivým NU » Plná verze » Zkrácená verze » Algoritmus prevence » Algoritmus opatření Základní struktura Portálu (2)

Srovnání dle typu nežádoucí události – prezentovány výsledky srovnání hlášení nežádoucích událostí na centrální úrovni dle hlavního typu nežádoucí události – aktuálně uvedeny dosavadní analýzy Základní struktura Portálu (3)

Srovnání dle poskytovatele zdravotních služeb – budou prezentovány výsledky srovnání hlášení nežádoucích událostí na centrální úrovni dle typů poskytovatelů zdravotních služeb Základní struktura Portálu (4)

Webová stránka – Vybrat okno „Přihlášení“ v hlavní liště vpravo Přihlášení do webové aplikace Nutno zažádat o přístup u Ing. Štrombachové (pouze pověřené kontaktní osoby v SHNU)

Spojení s pacientským ombudsmanem – lokální úroveň? Obohacení celostátních setkání: Prezentace lokálních zkušeností Prezentace kazuistik Informace o využívání metodických materiálů na lokální úrovni Pozvání odborníků (SÚKL apod.) Návrh na další aktivity a činnosti

DEKUBITY – SDÍLENÍ ZKUŠENOSTÍ NA MEZINÁRODNÍ ÚROVNI (Daty podložené znalosti, dovednosti a doporučené postupy pro péči o dlouhodobé nemocné pacienty) Hlavní organizátor: Česká společnost pro léčbu rány, Česká asociace sester Spolupořadatelé a odborné zajištění: Ministerstvo zdravotnictví České republiky (MZ ČR) Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno (LF MU) Ústav zdravotnických informací a statistiky České republiky (ÚZIS ČR) Evropský poradní panel pro otázky dekubitu (European Pressure Ulcers Advisory Panel, EPUAP) Datum konání: Místo konání: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oboru (NCO NZO), Brno Čas konání: 9.00–17.00 Součástí Sympozia je 4. Kulatý stůl: Systém prevence, monitorování a léčby dekubitů v ČR pod záštitou Mgr. A. Strnadové, MBA Pozvánka na Sympozium dekubitů

Systém hlášení nežádoucích událostí změnil svůj účel Význam a jeho životnost závisí na jednotlivých zástupcích a managementu zapojených PZS (významná úloha dnešní cílové skupiny ) Analýzy dat budou k dispozici na dalším celostátním setkání – diskuse Aktivní přístup je základem účelné spolupráce Aktuálně připravovaný sběr agregovaných dat je pilotní verzí – očekáváme navazující kroky a úpravu požadavků Závěr