Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Ždár nad Sázavou, 16. 05. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Advertisements

Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Národní program podpory cestovního ruchu
Úřad práce České republiky
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Obec Pstruží pro občany
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Datové sklady a BI Řízení kvality v prostředí veřejné správy
Třebíč – chytrá mobilita
Ukládání a zveřejňování písemností
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Využití bankovních platebních karet v podmínkách MHD v ČR
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Úvodní přednáška pro 1. ročník
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Vodní autobusy a vodní taxi
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Ždár nad Sázavou,

VÝROČÍ 15 LET OD PRVNÍ LINKY „IDS“ V BRNĚ -první pokus o IDS v Brně v letech , na předplatní jízdenky bylo možno cestovat po Brně i linkami ČSAD -skutečná novodobá linka IDS vznikla – linka – vznik JMK – dohoda města Brna a JMK o vzniku koordinátora zahájení provozu první etapy IDS JMK – Brno + nejspádovější oblasti Bez dohody klíčových hráčů SMB a JMK by nebylo zahájení provozu IDS JMK myslitelné. © Libor Čuma

IDS NENÍ JEN REGIONÁLNÍ DOPRAVA KORDIS vedle plnění úkolů pro kraj vykonává i řadu činností pro město Brno: -každoročně zpracovává projekt organizace dopravy na následující rok, podklad pro objednávku služeb DPMB; -zpracoval Dopravní plán na období 15 let; -podílí se na podkladech pro SUMP (plán udržitelné mobility) -zpracovává ad hoc analýzy a studie

Město Brno a JMK uzavřeli: „Smlouvu o skupině orgánů poskytujících integrované veřejné služby v přepravě cestujících“ Smlouva definuje mimo jiné základní parametry spolupráce v IDS JMK: -záměnu výkonů -postup při úpravě tarifu Spolupráce vychází z nařízení 1370/2007 EU: JMK vypisuje výběrová řízení na zajištění výkonů v IDS JMK na autobusové dopravce Město Brno má svého vnitřního provozovatele DPMB – může s ním uzavřít smlouvu přímo, DPMB se nemůže účastnit soutěží. SMLOUVA MEZI BRNEM A JMK

Záměna výkonů spočívá v dopravní optimalizaci – odbourání neefektivního vedení městského a regionálního autobusu po městě Brně v trasách, kde to není potřeba. Podle významu pro dopravní obsluhu Brna jsou linkám přiřazovány koeficienty podle významu linek pro dopravu po městě Brně. Výkony jsou počítány v místokm, aby zohledňovaly kapacitu vozidel. Podobné smlouvy na záměnu výkonů má Jihomoravský kraj uzavřeny s městem Znojmo a Krajem Vysočina, na obdobném principu také s Pardubickým, Olomouckým a Zlínským krajem. PRINCIPY DOPRAVNÍ SPOLUPRÁCE

Od roku 2007 je v provozu Centrální dispečink IDS JMK Smluvní vztah mezi KORDIS a DPMB - propojení komunikačních rozhraní, informačních systémů Údaje za všechna vozidla v systému, polohy, zpoždění, pokyny k čekání a dodržení návazností. CED je otevřený, předává dostupná data nejen přímo cestujícím, ale i řadě zájemců – vývojářům aplikací. CED je propojen s dalšími službami města Brna – např. aplikace Doprava-Brno.cz Systém se stále ve spolupráci s DPMB rozvíjí: -zobrazování stavu vozidla (vůz v koloně…) -DPMB: on-line zprávy o situaci v době špičky SPOLUPRÁCE V OBLASTI TELEMATIKY

CED SPRINTER PČR JÍZDNÍ ŘÁDY DPMB JÍZDNÍ ŘÁDY DPMB JÍZDNÍ ŘÁDY KORDIS JÍZDNÍ ŘÁDY KORDIS VYHLEDÁVAČE SPOJENÍ úpravy informací na ELPy VYHODNOCENÍ JŘ HLÍDÁNÍ NÁVAZNOSTÍ AUTOMAT. POKYNY MANUÁLNÍ ŘÍZENÍ ŘÍZENÍ A DATA PRO ELP DPMB VLAKY ČD S GPS API ELPY KORDIS ELPY KORDIS ELPY SÚS ELPY SÚS ELPY měst ELPY měst ELPY DPMB ELPY DPMB QR na zastávkách QR na zastávkách POSEIDON DOPRAVA- BRNO iRIS REG. BUSY 21 dopravců data o poloze DISPEČINK DPMB SERVER ČD VÝPRAVČÍ SŽDC SERVER SŽDC data o poloze ELPy Poloha PARAELNÍ SYSTÉM ELP DPMB zprávy dispečera CESMISTROVSTVÍ SÚS JMK DISPEČEŘI 21 REG. DOPRAVCŮ TENKÝ KLIENT PLNÝ KLIENT DISPEČER KORDIS DISPEČER DPMB DDI DISPEČER V TERÉNU CIS JŘ DISPEČER SŽDC pokyny k čekání zprávy dispečera pokyny k čekání DISPEČER ČD VLAKY ČD BEZ GPS CED byl vybrán jako jeden z vzorových příkladů využití GNSS (navigačních a pozičních systémů) v oblasti dopravy a prezentován na Světovém kongresu ITS – Inteligentních dopravních systémů v Bordeaux.

Na počátku roku 2016 se vedení města Brna dohodlo s vedením Jihomoravského kraje na společném postupu při zavádění EOC. bude zvoleno progresívní cloudové řešení karta je identifikátor – nenese údaj o dokladu pokladny do regionálních autobusů budou vybaveny bankovními terminály, stejně tak vozidla DPMB centrálním prvkem Dopravní zúčtovací centrum KORDIS JMK spuštění první etapy – předplatní jízdenky v Brně: spuštění druhé etapy – jednorázové jízdenky v Brně: – závisí na dokončení přípravy DPMB. MODERNIZACE ODBAVOVÁNÍ CESTUJÍCÍCH

Brněnská karta eshop JMK eshop mezikrajský eshop městský Validátory ve vozech Pokladny ve vozech POP ČD odbav. zařízení Validátory na nádraží čtečka otisk KOUPĚ otisk jízdenka KONTROLA otisk jízdenka UŽIVATEL otisk fotografie DZC Registr uživatelů dopravních služeb Registr vydaných dokladů Synchronizace dat ze zařízeními Synchronizace dat s eshopy Zastřešení denního jízdného Blokace karty Náhradní doklady Přerušení platnosti dokladu Zjištění počtu cestujících Prodlužování platnosti při zpožděn í otisk REGISTRACE otisk fotografie sleva HISTORIE uživatel údaje KOUPĚ uživatel otisk jízdenka ČERPANÉ SLUŽBY UŽIVATEL eshop DPMB Registrace uživatele Doložení nároku na slevu Souhlas se zpracováním os. údajů Prodej předplatních jízdenek Prohlížení historie jízdních dokladů Propojení s Brněnskou kartou Banka 1 Banka 2 otisk cena otisk cena Banka 3 otisk cena Banka 4 otisk cena Banka 5 otisk cena VISA EC/MC Dohodnuté údaje o uživatelích čtečka otisk čtečka otisk čtečka otisk Revizorské čtečky SCHÉMA CÍLOVÉHO STAVU EOC

DZC bude řešit problematiku jednorázových i předplatních jízdenek: databáze uživatelů a jejich karet databáze jízdenek přiřazených ke kartám distribuce do systémů: kontrolních pracovníků DPMB a KORDIS kontrolních zařízení železničních dopravců pokladen v autobusech validátorů u jednorázových jízdenek výpočet denního zastřešení ceny jízdného zpřesnění výpočtů cen jízdenek o zpoždění na linkách ČINNOSTI DZC

PROPOJENÍ S OSTATNÍMI KRAJI Naším cílem je řešení budovat jako otevřené – umožňující propojení s ostatními kraji. DZC bude nabízet otevřené rozhraní pro napojení e-shopů sousedících systémů. Cloudové řešení umožní kontrolu platnosti jízdních dokladů i tam, kde nebudou dopravci vybaveni novou pokladnou – využití mobilních telefonů se čtečkou. Řešení umožní vytvoření speciálních e-shopů měst v rámci koncepce Smart Cities – např. prodej služeb více městských poskytovatelů na jednom místě – městská jízdenka + poplatky + městské služby…

PROPOJENÍ S „BANKOVNÍM“ SVĚTEM Propojení “světa dopravního“ se světem „bankovním a platebních transakcí“ Naší snahou je získat co nejvíce informací o „bankovním světě“ a nalézt nejoptimálnější řešení pro IDS JMK Intenzivně komunikujeme s karetními asociacemi (v abecedním pořadí) MasterCard VISA

13 Ing. Jiří Horský ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s. Ing. Josef Buchta odbor dopravy Magistrát města Brna DĚKUJEME ZA POZORNOST