11 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku Očekávaný vývoj technologií, očekávané změny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Žofínské fórum Plyn – důležitá součást energetického mixu ČR 27. října 2015.
Celní správa České republiky Činnost Celní správy ČR při uplatňování mezinárodních sankci.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
11 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku Připravované změny v legislativě (ČR, EU)
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Úvod do technologie silniční nákladní dopravy a základní legislativa Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit,
Pojem přeměna obchodní společnosti
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Josef Středula, předseda ČMKOS
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Společné a koordinované politiky EU
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Sociální politika v EU. Charakteristika a vývoj sociální politiky EU
Inovace a regionální rozvoj
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jednotný evropský železniční prostor
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Technologická platforma silniční doprava
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Národní akční plán čisté mobility
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

11 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku Očekávaný vývoj technologií, očekávané změny v technické regulaci, opatření k podpoře obnovy vozového parku Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013

Oblasti tržního působení  Importér  Akční kampaně - promo nových modelů;  Systémové financování skladových zásob  Dealer  Akční kampaně – regionální obchodní politika  Financování předváděcích, náhradních, zápůjčních vozidel  Financování skladových zásob, náhradních dílů, výkupu vozidel  Profit ze zprostředkování financování a pojištění  Prodej servisních služeb (FSL)  Zákazník  Financování v místě prodeje vozidla  Komplexní řešení potřeby mobility (produktová škála financován)  100% kvalita a jistota služeb po celou dobu trvání financování (long time service)  Optimalizace celkových nákladů (cena je až první v poředí)  Leasingová společnost  Spolehliví obchodní partneři  Dostupné a procesně jednoduché financování (kapitálově méně náročné zdroje) Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Strategie a politika dopravy v ČR  Na národní úrovni ČR existuje nyní pouze střednědobá strategie v časovém rozsahu programovacího období EU, tj. současná platí do roku 2013  vláda ČR přijala svým usnesením č. 882 ze dne 13. července 2005 „Dopravní politiku České republiky pro roky “, aktualizována ve 2008 a 2011  Dlouhodobá národní strategie ČR na období 15 a více let však fakticky neexistuje  mimo jiné i z důvodů častých změn v obsazení ministerstva dopravy, kdy v roce 2011 sice začala vznikat, ale po výměně na postu ministra byly práce zastaveny  Ministerstvo dopravy zahájilo v lednu 2013 projednávání dokumentu Dopravní politiky ČR pro období s výhledem do roku 2050 a posouzení jejích vlivů na životní prostředí (proces SEA). Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Technické regulace – oblast procesní a administrativní  Elektronická výměna dat mezi výrobcem – importérem – dealerem – kupujícím – uživatelem o údajích o vozidlech, prostor k optimalizaci mezi všemi zúčastněnými Aktuálně na toto není ani legislativní proces, ale z našeho pohledu by toto usnadnilo obchodování  Zvyšující se požadavky na sledování vozidel z pohledu daní, registrace,  Pojištění – požadavky na předávaná data a vazba na registr vozidel  Rozvoj příslušných platforem pro registraci vozidel – hromadné registrace  ¾ vozidel v dlouhodobém převodu (registr) reálně neexistují – řešení ? ?Je to příležitost ?Elektronické mýtné ?Evidenční kontroly (souvislost s 56/2001) Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Technické regulace – oblast procesní a administrativní  Uvolnění přeshraničního pohybu vozidel Iniciativy EU  Není dořešena harmonizace placení daní, mýta  Nesourodé požadavky při zápisu vozidel do registru (6m limit)  Odlišné povinnosti vlastníka a provozovatele v členských státech ?V rámci EU z praktického pohledu bez reálného využití Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Životní prostředí a ekologie 10 % vozidel na silnici je financováno ČLFA. 42 % je podíl ČLFA na nových registracích.  Předpisy EU ke snižování emisí (průměrné emise vyráběných vozů do g/km, do g/km)  Pohony vozidel – elektromobily se doposud neprosadily (cena/hmotnost baterií, logistika), rozdílné nabíjecí standardy  Rozvoj alternativních pohonů vs. tankovací místa  Staré automobily = vyšší emise, podpora prodeje a provozu nových aut daňovou úlevou = omlazení vozidel na silnici (a to i v případě mladých - ojetých vozidel)  Standardizace a dohled nad STK (EU direktiva, ČR Dopravní politika – nezávislost na prodeji či servisu) Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Technologie  Telemetrie  E-call – definitivně odloženo Evropskou komisí  Platformy pro měření telemetrických veličin vozidel jsou roztříštěné  Nejednotnost výstupů ze sběrnic vozidel a dostupnost struktury dat  Výrobci vozidel, poskytovatelé řešení vs. správci flotil (poskytovatelé operativního leasingu)  Nedořešené vlastnictví dat  Mobilní komunikace  Management vozu pro jednotlivce  Aplikace ke správě fleetů - Optimalizace administrativy na obou stranách  Směřování k přímé komunikaci mezi řidičem a správcem flotily Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Servis, následné služby  Kvalita oprav po pojistné události (bezpečnost silničního provozu)  EU harmonizace používání zimních pneumatik  Doporučené vybavení vozidel Podpora prodeje programy pro ojetá vozidla  Vstupní údaj pro budoucí hodnotu vozidla (OL)  „zásobník“ pro startovací vozidla pro spotřebitele Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Strategie dopravy v EU - Evropská komise předložila v polovině roku 2012 akční plán „CARS 2020“ zaměřený na posílení konkurenceschopnosti a udržitelnosti tohoto odvětví do roku 2020 ve stěžejních oblastech: Podporovat investice do vyspělých technologií a inovací v oblasti čistých vozidel, například:  rozsáhlým balíčkem opatření ke snižování emisí CO 2, znečišťujících látek a hluku.  prováděním opatření v zájmu zvýšení bezpečnosti silničního provozu, vč. inteligentních dopravních systémů.  zavedením infrastruktury pro alternativní paliva (elektřinu, vodík a zemní plyn).  normou EU pro dobíjecí rozhraní pro elektrická vozidla.  iniciativou pro evropská ekologická vozidla v rámci programu 2020 na podporu investic do výzkumu a inovací. Zlepšit tržní podmínky, například:  posílením jednotného trhu s motorovými vozidly prostřednictvím zlepšení systému schvalovaní typu, včetně dohledu nad trhem s cílem zamezit nekalé hospodářské soutěži.  zefektivněním finančních pobídek pro čistá vozidla.  důsledným uplatňováním zásad inteligentní regulace, uplatňování hodnocení z hlediska konkurenceschopnosti Podporovat průmysl v přístupu na globální trh:  uzavíráním vyvážených obchodních dohod, pečlivým hodnocením kumulativních účinků těchto obchodních dohod, jakož i podporou a rozvíjením dvoustranných dialogů s hlavními partnery ze třetích zemí a  zintenzivněním práce na mezinárodní harmonizaci předpisů týkajících se vozidel, dosažení mezinárodního schválení typu vozidla a globálních bezpečnostních požadavků na elektrická vozidla a jejich baterie. Podporovat investice do dovedností a odborné přípravy, jejichž rozvoj bude odpovídat strukturální změně a předjímat budoucí potřeby v oblasti zaměstnání a dovedností, např. prostřednictvím podpory využívání Evropského sociálního fondu (ESF) pro tento účel. Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku

Oblasti pro společné aktivity ČLFA a SDA  Zefektivňování procesů příprava nové legislativy  Pracovní skupiny při MPO, MD spolupráce při tvorbě dlouhodobých strategií a politik (technické, finanční, ekologické aspekty)  Sdílení informací a spolupráce asociací při působení na rozvoj trhu Kulatý stůl ČLFA-SDA k překážkám rozvoje prodejů a financování aut 28. března 2013 ČLFA a SDA – „kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a dalším překážkám rychlejší obměny vozového parku