Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vyleťal Autor: Roman Lachowicz Motivace Jana Beera a jeho projekt sekundárního vzdělávání v penitenciární praxi
Obsah Úvod Cíle bakalářské práce Materiál a metodika zpracování Současný stav řešené problematiky Praktická část, výsledky práce Relační mapa motivace, incentiv a charakteru interview ČT 24 Diskuse Závěr
Úvod Tématem BP je motivace ke změně osobní morálky ředitele SOU Jiřice a jeho projekt sekundárního vzdělávání v penitenciární praxi. Problémem řešeným v BP jsou motivy a incentivy determinující během úseku života charakter osobnosti manažera a pedagoga Jana Beera
Cíle bakalářské práce Zodpovědět dvě základní výzkumné otázky: „Které vlivy determinovaly u Jana Beera změnu žebříčku hodnot ?“ „Co bylo motivací k vytvoření projektu sekundárního vzdělávání v penitenciární praxi ?“ Analyzovat motivy, incentivy a dimenze charakteru Jana Beera v konkrétním časovém horizontu. Porovnat výsledky z praktické části BP s teoriemi motivace osobnosti a navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi
Interview z archivu ČT 24 s F. Lutonským v Praze dne :30 hod. Osobní semistrukturované interview z v Jiřicích. Facebook, Blog, články z webu Novinky.cz, kniha “Prezidentem být nechci, aneb Motýlek made in Czech“ Případová studie, konverze a deskripce dat, analýza - kódování metodou trsů. Použití software v procesu přípravy a analýzy dat: (Audacity, Format Factory, Transcriber, Atlas.ti ) Materiál a metodika zpracování
Současný stav řešené problematiky Morálka - Piaget, Kohlberg, Fromm Motivace - Maslow, Armstrong, Herzberg, Mc Clleland, Murray, Vroom, Pardel, Plamínek, Toman, Madsen Humanisticko - existenciální přístup v psychologii Maslow, Rodgers, Frankl Motivace v pedagogice - Tolman, De Charms, Hrabal, Pavelková
Praktická část,výsledky práce Dominantními motivy osobnosti Jana Beera se jeví motivy estetické - literární a další umělecká činnost, spolu s motivy poznání – průběh studia. Motiv satisfakce, potřeba uznání a respektu. Směřuje přes kariéru manažera k práci soudce. Základní motivy bezpečí a přimknutí - podpora rodiny,M. Formáčkové a self - pozitivní přijetí osobnostmi kultury Motivací k projektu vzdělávání - studium sociálních věd a komunikace, osobní zkušenost. Profesní směrování - uzavírá pomyslný kruh.
Relační mapa motivace, incentiv a charakteru interview ČT
Závěr „Oblíbená citace: Největší síla leží mezi podnětem a reakcí - svoboda vůle“ (Beer, 2013) Zeď sociální sítě
Použité zdroje HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace, 2. vyd. Praha: Portál, 2008, 408 s. ISBN BEER, Jan. Blog.cz: Postřehy ze života atd. CET 21 S.R.O. Blog.cz [online] [cit ]. Dostupné z: BEER, Jan. FACEBOOK THE SOCIAL NETWORK. Facebook: The Social Network [online] [cit ]. Dostupné z: ČESKÁ TELEVIZE, i vysílání: Interview ČT 24. Česká televize: i vysílání [online] /8. Praha ČR: ČT, 2011, :30 [cit ]. Dostupné z www: interview-ct24/ / PLAMÍNEK, J. Tajemství motivace. 2. vyd. Praha: Grada, 2010, 128 s. ISBN ROGERS,C.R. Přístup zaměřený na člověka vyd. Praha: Grada, ISBN TOMAN, I. Motivace: zvenčí je jako smrad. 1. vyd. Praha: TAXUS International, 2010, 192 s. ISBN
Děkuji za pozornost