Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

....aneb začneme na zelené louce…

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "....aneb začneme na zelené louce…"— Transkript prezentace:

1 ....aneb začneme na zelené louce…
Výzkum trhu ....aneb začneme na zelené louce…

2 Výzkum trhu Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu
Spočívá v DESKRIPCI rysů dosavadního a současného trhu Následuje PROGNÓZOVÁNÍ budoucího vývoje poptávky

3 DEFINOVÁNÍ TRHU, KVANTIFIKACE POPTÁVKY
Úkolem je → vymezení trhu z několika hledisek Pojmy (tržní potenciál x tržní kapacita x tržní podíl) Segmentační výzkum Cíl: zjistit odlišný faktor chování, citlivost na mktový mix Fáze Hlediska segmentace B2C x B2B trhů

4 Pozor na chybné předpoklady!
Předpokládaný segment ? Cílový segment

5 1. Krok – vytvoření segmentů pomocí faktorové analýzy
Segmentace - fáze: 1. Krok – vytvoření segmentů pomocí faktorové analýzy 2. Krok – vytvoření clustrů hodnot 3. Krok – Zobrazení postojového profilu segmentu 4. Krok – charakterizace nejvýraznější vnitřní dimenze uvnitř jednotlivých segmentů

6 UKÁZKA VÝSTUPU – SEGMENTAČNÍ MAPA Sinus-Milieus® in the Czech Republic Social Status and Basic Values

7 DESKRIPCE TRHU, ANALÝZA PROSTŘEDÍ:
ANALÝZY: ZÁVĚRY: Prostředí: STEP, SLEPT Portfólia: BCG a GE Konkurence: Porterova analýza 5ti sil Aj.

8 PROGNÓZOVÁNÍ VÝVOJE Účel Východiska prognóz
Volba metody, přístupu k prognózování 1. Kvalitativní metody Expertní odhady Delfská metoda Metoda historické analogie 2. Extrapolace časových řad 3. Kauzální modely ! Každá prognóza musí být periodicky přezkoumána!!!

9 OD DESKRIPCE K POROZUMĚNÍ OD PROFILU K INSIGHTU
DNES – trendy: OD DESKRIPCE K POROZUMĚNÍ OD PROFILU K INSIGHTU

10 Etnografie ETNOGRAFIE ve spotřebitelském výzkumu …
Metodologie vyvinutá antropology pro studium neznámých kultur ETNOGRAFIE ve spotřebitelském výzkumu … … se nesoustředí na etnické skupiny, ale na spotřebitelské segmenty Let me give you a bit of background of ethno Anthros in exotic places—in depth understanding of cultures in a holistic ways—seeing the interrelationships between ways of life, opinions, and how they affect behavior. Ethnography looks at how social relations and cultural values affect the meaning of “things”, and how “things” fit into what people do and how they live. Anthro in modern urban environments—discovering the exotic, and the regular—not ethnic groups but subcultures, lifestyle groups, housewives, bar goers, do-it-yourselves, teenagers, shoppers, mobile phone users regular consumer behaviors—going among consumers to understand their experience first hand. Though anthropologists usually spend long time living with the people they study, sometimes a year or more, in applying ethno to consumer research, we have less time, but we use equally rigorous methods to understand the social, cultural and emotional contexts of consumer-product interactions. So what can we learn about products through ethnography? ZDROJ: Synovate

11 Jak se dělá etnografie Nejčastěji používané metody Video Audio
„TICHÝ SPOLEČNÍK“ „NEZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „ZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „TAJNÝ AGENT“ Nejčastěji používané metody Video Audio Fotodokumentace Poznámky Kombinace výzkumných metod: IDIs, FGDs, deníčky, workshopy, sekundární analýza: domácí archiv, rodinné video, účtenky, apod. ZDROJ: Synovate

12

13 Geomarketing


Stáhnout ppt "....aneb začneme na zelené louce…"

Podobné prezentace


Reklamy Google