Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Wattsenglish – angličtina pro děti od 3 do 15 let
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Diagnostika SPU.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Speciální péče na naší škole
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Narušená komunikační schopnost PaedDr
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Základní informace a kontakty
Logopedická třída MOTÝLCI
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Reedukace SPU s využitím počítačů
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Vliv poruch plynulosti řeči, zejména breptavosti, na fungování rodiny
A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Vývojová dysfázie.
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
Život v přírodě Jazyk a řeč.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Pedie Co mají společné?.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Transkript prezentace:

Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013

Proč vytvořit tento projekt? Stále více se setkáváme s tím, že děti mají problém s řečí. Neumějí mluvit a ostatní děti jim nerozumí. Ne všichni rodiče chodí ke klinickému logopedovi.

Pedagog by se měl zaměřit na : Vlastní vyjadřovací schopnosti – dodržovat princip rozhovoru, široká a využívaná slovní zásoba, mimika a gesta, korektní výslovnost. Týmovost – spolupráce s rodinou a odborníky.

Komunikační kompetence : Sociální – udržet oční kontakt. Snažit se aby nebyl nezvýhodněn ve skupině dětí MŠ a později i na ZŠ. Operační – procvičovat motoriku mluvidel, učení nápodobou. Lingvistická – využívat dostatečnou slovní zásobu.

Spolupráce s rodiči a odborníky : Pro sociálně slabší rodiny, ve kterých rodiče nechápou důležitost logopedické nápravy řeči svých dětí, představuje práce učitelky v MŠ s tímto dítětem nejvýznamnější roli pro nápravu jeho řeči. Pro lepší výsledek, můžeme požádat o pomoc od klinického logopeda. (Ne každý rodič procvičuje s dítětem daný úkol, tak jak má.)

Rozvoj slovní zásoby : Dostatečný prostor pro vlastní vyjádření. Předkládat dětem básničky, říkadla a písničky Při rozvoji slovní zásoby se zpravidla držíme „triády“ : 1) To je……… 2) Kde je…….? 3) Co to je? Nejprve nový předmět pojmenováváme a pak často opakujeme.

Zásady při nápravě řeči: Výuka výslovnosti probíhá v klidném prostředí Nesprávnou výslovnost neopravujeme – vyvozujeme zvuk nový Cvičíme zpočátku potichu, klidným tichým hlasem Cvičíme krátkodobě a soustavně Cvičíme s dětmi za naprostého uvolnění Cvičíme před zrcadlem

Pomůcky pro rozvoj řeči : Puzzle, skládačky, hračky, hudební nástroje, předměty z různých materiálů, knížky Moderní pomůcky – počítač, výukové programy. Dechová cvičení Rytmizace Práce s hlasem Motorika mluvidel

Pomůcky pro rozvoj řeči : Vyprávění, doplňování Pravolevá orientace Grafomotorika Serialita Sluchově rozlišovat začáteční a koncové hlásky ve slovech