Využití ICT v preprimárním a primárním vzdělávání Ingrid Nagyová Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
Seminář: Využití ICT ve výuce třída 2.C SŠZP Klatovy hlavní pořadatel: Karel Rejthar Microsoft Certified Profesional ostatní přednášející: Václav.
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Úvod do ICT Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_08_Úvod_do_ICT Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy
Ing. Kateřina Lichtenberková
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Internet.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Grafické programy - opakování
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Kurz počítačové gramotnosti P0 – úvodní modul
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Informatika I – Cvičení 2.
Název projektu: Moderní škola
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Informační gramotnost
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zlata Houšková, Vít Richter
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Počítač a jeho příslušenství
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Máte zájem o více informací?
Malujeme vodovkami vnímání.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Poznatky ze života zvířat
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Odkrývání obrázků – poznej místa
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Didaktický seminář 2019 Technologie pro aktivní zapojení žáků a studentů se zrakovým postižením do výuky mgr. Lukáš Másilko, ing. Svatoslav Ondra 16.—17.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Využití ICT v preprimárním a primárním vzdělávání Ingrid Nagyová Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

Podnět Názory studentů v evaluaci  Multimédia ve své budoucí praxi nevyužiji  ICT a multimédia? Byli jsme zvyklí na textový editor a v nejhorším tabulkový procesor  Nahrávání zvuku nikdy nevyužiji  Využil bych tvorbu obsahu, toto (multimédia) nevyužiji

Vzdělávací technologie Pro studenty  Učitelství pro mateřské školy  Učitelství pro 1. stupeň základní školy  Učitelství pro základní školy – společný základ

Vzdělávací technologie Náplň předmětu  Práce s multimédii – obraz, zvuk, animace, video  Google služby – dokumenty, dotazníky  Kartičky – interaktivní cvičení pro žáky

Vzdělávací technologie Pro studenty  Členěn do šesti kapitol Cesty pohybu Komiks Zvuk Animace a další grafické prvky Formuláře Google Kartičky  Materiály Textové studijní materiály Návody Animace Vzorová řešení Instruktážní videa - nejoblíbenější Instruktážní videa

Analýza názorů studentů Analýza v rámci předmětu Vzdělávací technologie Dotazníky: 187 (64%) z 291 prezenčních studentů Studenti: učitelství pro MŠ a ZŠ Čas: listopad – prosinec 2015

Vnímání pojmu ICT ICT charakterizována v RVP  základní úroveň informační gramotnosti žáků Programování1,33 Informatika Věda1,35 Postup řešení problémů1,76 Informační technologie Počítač1,82 Klávesnice1,93 Interaktivní tabule2,04 Informace2,09 Tablet2,10 Internet2,13 Mobilní telefon2,72 Komunikační technologie ová komunikace2,90

Získání a zpracování informací Zdroj získání informací Počet (procento) studentů Internet 133 Knihy 94 Počítač 62 Mobilní telefon 53 Televize 39 Noviny 31 Tablet 26 Jiní lidé 19 Technologie pro zpracování informací Počet (procento) studentů Počítač 107 Mobilní telefon 67 Papír, tužka 59 Tablet 57 Textový editor 56 Prezentační program 39 Tabulkový procesor 33 Internet 22 Hlava, mozek 19 Studenti vybírali tři technologie  Pro získání informací  Pro zpracování informací

ICT využitelné v MŠ „V mateřských školách by se měli učitelé s dětmi zabývat jinými věcmi než technikou. Například správnou mluvou, recitací, dramatickou výchovou apod.“

ICT využitelné na 1. stupni ZŠ

ICT využitelné na 2. stupni ZŠ „Zde (na 2. stupni ZŠ) bych doporučil hlavně počítač, ale neustále zapomínáme na nejlepší zdroj informací a to je kniha, se kterou dnešní děti a i mnozí dospělí neumí pracovat.“

Softwarové vybavení pro školy Software Počet (procento) studentů Kancelářský software121 Paint.NET72 Google49 Kartičky42 Audacity38 GIMP36 Adobe Photoshop31 Logo Motion Malování 25 Software pro interaktivní tabule22

Škola budoucnosti Důvěra v adekvátní a přiměřenou integraci ICT do výuky – 48,7% Úpadek pozice učitele – 48,7% Píše se rok Zrovna začíná výuka. Nacházíme se v obrovské místnosti, připomínající letištní hangár, jenomže to není světlá místnost, jaké obvykle hangáry bývají. Je zde přítmí, jen z několika míst v podlaze problikává nejasné světlo. Když se blížíme k problikávající oblasti, zjišťujeme, že to není světlo, je to jakási prohlubeňˆ v podlaze ve tvaru polokoule a uvnitř sedí v tureckém sedu dítě. "Kdo byl prezidentem světové národní federace v roce 2042? Jaký je vzorec pro výpočet času, pro překročení alternativní reality při vstupu do červí díry?" Ozývá se z jedné prohlubně. Z jiného místa se zase ozývá: "Během třicátých let 21. století došlo k prvnímu útoku první kybernetické světové války, která skončila roku 2040 hromadným vypnutím dodávek elektrického proudu..." Nemluví to však děti, sedící samotné, každé ve své kóji. Je to holografický učitel. Kolem dítěte v kóji prolétávají obrazce, vzorce, informace na speciálním rozhraní, jakoby kolem nich létalo světlo. Děti pouze sedí na svém osamoceném místě, poslouchají a sledují.

Závěr Názory studentů – střídmé a přiměřené Pojímání informatiky a ICT – správné Vnímání nevyhnutelnosti využití ICT Náměty na práci s ICT ve třídě Do povědomí studentů se dostává i moderní software Důraz na  Papírové knihy  Poznámky tužka-papír

Děkuji za pozornost!