Informace z porady MMR s krajskými úřady Informace k ZÚR JMK 23.6.2015porada pořizovatelů v JMK1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Ochrana urbanistických a architektonických hodnot zástavby poznatky veřejného ochránce práv Kancelář veřejného ochránce práv JUDr. Marek Hanák, JUDr. Jana.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Problematika aktualizace ÚAP - RURÚ Program jednání: Úvod Informace z porady MMR s Krajskými úřady konané dne v Praze Pozvánka na seminář Metadata.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
CZ  Územní plán  Evropské indikátory udržitelného rozvoje  Analýza brownfieldů  Studie udržitelné MHD ve Vsetíně  Přenos dobré praxe a zkušeností.
1 Právní stav územního plánu po vydání změny Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Informace z porady MMR s krajskými úřady
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Ing. Eva Fialová, Ing. Ilona Kunešová, Ing. Filip Novosád
Územní plánování aneb jak na to Porada pro ÚÚP na KÚ LK dne
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Zpráva o uplatňování ÚP
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
hejtman Pardubického kraje
Regionální politika a regionální rozvoj
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Seminář s krajskými úřady
POLITIKA ARCHITEKTURY A STAVEBNÍ KULTURY ČR
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
Standardy dostupnosti veřejné infrastruktury
Pozemkové úpravy.
Plnění Politiky architektury a stavební kultury ČR
Ideová východiska záměru územní studie krajiny
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
SC 3.3 IROP - dokumenty územního rozvoje se zaměřením na územní studie krajiny Praha Mgr. Ondřej Pešek.
Základní informace o programu
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Územní plán Liberec.
Nástroje územního plánování a jejich vazby k pozemkovým úpravám
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Informace k tezím rekodifikace
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
„Stavební zákon – územní plánování, územní řízení, stavební řízení“
Územní plán s prvky regulačního plánu
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Informace k územním studiím krajiny z hlediska metodického
Transkript prezentace:

Informace z porady MMR s krajskými úřady Informace k ZÚR JMK porada pořizovatelů v JMK1

Politika architektury a stavební kultury ČR (zdroj MMR, Morkus) Novela stavebního zákona Informace k IOP, IROP a Národnímu programu (zdroj MMR, Vodný) Úřední razítko – zákon č. 352/2001 Sb. o užívání státních symbolů ČR (zdroj MMR, Voldřich) Informace, úkoly ZÚR JMK Obsah prezentace porada pořizovatelů v JMK2 Obsah prezentace:

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. arch. Josef Morkus, Ph.D. POLITIKA ARCHITEKTURY A STAVEBNÍ KULTURY ČR Politika architektury a … ČR

V jednotlivých sídlech, zejména pak ve městech, stanovit v územně plánovací dokumentaci dlouhodobě platnou urbanistickou koncepci vycházející mimo jiné z role sídla v sídelní struktuře, z respektování hodnot okolní krajiny, urbanistických hodnot a charakteru prostředí, pestrosti a rozmanitosti prostředí, ze sledování bezpečnosti a zdraví obyvatel a ekonomické prosperity. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Stavební zákon § 43 odst. 1: Územní plán stanoví urbanistickou koncepci Vyhláška č. 500/2006 Sb. - včetně vymezení zastavitelných ploch, ploch přestavby a systému sídelní zeleně 1 - Uspořádání krajiny a sídel

Při podnětech a návrzích na změnu územního plánu posuzovat ovlivnění stanovené urbanistické koncepce. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření Stavební zákon § 46 odst. 3 - Pořizovatel posoudí návrh na pořízení územního plánu Vyhláška č. 500/2006 Sb., § 15 h) - Zpráva o uplatňování územního plánu obsahuje…návrh na pořízení nového územního plánu, pokud…vyplyne potřeba změny, která podstatně ovlivňuje koncepci územního plánu. Úkol ÚÚR „Urbanistické zásady v ÚPD“ 1 - Uspořádání krajiny a sídel

Při návrhu územních plánů využít především rezervy v rámci zastavěného území (zejména přestavbové plochy) a omezit rozrůstání sídel do krajiny a zábory zemědělské půdy, obzvláště v nejvyšších třídách ochrany zemědělského půdního fondu. Toto opatření uplatňovat s přihlédnutím k lokálním specifikům a aplikovat ho jak pro využití obytné, tak i průmyslové a logistické. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření Revize metodického pokynu na vyhodnocení potřeby nových zastavitelných ploch (MMR, ) 1 - Uspořádání krajiny a sídel

V územně analytických podkladech analyzovat dostupnost zařízení veřejné infrastruktury pro plochy bydlení. Poznatky o nevyhovující dostupnosti aplikovat při formulaci problémů k řešení v příslušných územně plánovacích podkladech a dále zohlednit v územně plánovací dokumentaci. Zohlednit spolupráci sídel při využití zařízení občanského vybavení. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Opatření 1.4.1: Vytvořit standardy dostupnosti a kapacity zařízení občanského vybavení (MMR, 2017) 1 - Uspořádání krajiny a sídel

V územně plánovací dokumentaci prosazovat polyfunkční využití městských center. Koordinovat rozvoj obslužných center nadmístního významu z úrovně kraje. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření Zvážit prioritu v PÚR 1 - Uspořádání krajiny a sídel

Identifikovat hodnoty, využití, funkčnost a dostupnost veřejných prostranství v územně analytických podkladech. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Opatření 2.1.1: Vytvořit standardy dostupnosti veřejných prostranství. (MMR, 2017) 2 - Veřejná prostranství

Závěry vyhodnocení veřejných prostranství v územně analytických podkladech promítat do zadání a návrhu územně plánovacích dokumentací. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Veřejná prostranství

Při tvorbě územních plánů, případně územních studií, strukturovat a hierarchizovat systém veřejných prostranství v sídlech. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015) 2 - Veřejná prostranství

Využívat územní studie pro prověření systémů veřejných prostranství, včetně systémů veřejné zeleně, a jejich konkrétního řešení. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření IROP: Územní studie pořizované na území správního obvodu ORP (příjemci ORP) Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015) 2 - Veřejná prostranství

Využívat regulační plány pro stabilizaci návrhu parcelace zastavitelných ploch s vymezením veřejných prostranství. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření IROP: Regulační plány z vlastního podnětu nenahrazující územní rozhodnutí (příjemci ORP) 2 - Veřejná prostranství

Parcelaci zastavitelných ploch řešit na základě komplexního návrhu s vymezením veřejných prostranství, nepřipustit jejich využití po částech bez celkové koncepce řešení. Pro schválení komplexního návrhu se doporučuje využívat dohody o parcelaci. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Veřejná prostranství

Nástroji územního plánování zamezovat vzniku stavebních souborů, které znemožňují prostupnost území. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Veřejná prostranství

Vypisovat architektonicko-urbanistické soutěže a soutěže o návrh na významná veřejná prostranství financovaná z veřejných rozpočtů. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Asistence ČKA 2 - Veřejná prostranství

V návrzích veřejných prostranství zajistit jejich komplexní řešení včetně dopravní a technické infrastruktury, problematiky veřejné zeleně a její návaznosti na krajinu a způsobu vsakování atmosférických srážek a odvodnění zpevněných ploch. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015) 2 - Veřejná prostranství

Nástroji územního plánování prosazovat adekvátní využití a měřítko objektů obklopujících veřejná prostranství. Dbát na respektování genia loci lokality. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015) 2 - Veřejná prostranství

Připravovat úpravy veřejných prostranství za účasti veřejnosti. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Veřejná prostranství

Zlepšit péči o stávající veřejná prostranství a jejich kultivaci, využívat při tom i účast veřejnosti. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Veřejná prostranství

V územních plánech stanovovat charakter a strukturu stávající i navrhované zástavby. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření Opatření 3.1.1: Zpracovat metodiku zaměřenou na charakter a strukturu zástavby v územních plánech (MMR, 2018) 3 - Začlenění staveb do prostředí

V územně analytických podkladech zpracovat analýzu urbanistického popřípadě i architektonického charakteru významných lokalit zastavěného území. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření Opatření 3.2.2: Připravit metodiku pro analýzu urbanistického popřípadě i architektonického charakteru významných lokalit zastavěného území v územně analytických podkladech. (MMR, 2017) 3 - Začlenění staveb do prostředí

V územně analytických podkladech zpracovat analýzu kompozičních vztahů v zastavěném území i v krajině. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření Opatření 3.2.4: Připravit metodiku pro analýzu kompozičních vztahů v územně analytických podkladech. (MMR, 2016) 3 - Začlenění staveb do prostředí

Zajistit, aby při výběrových řízeních na územně plánovací a projekční činnosti (včetně zahradně krajinářských úprav) byla hlavním kritériem výběru kvalita. Cena za územně plánovací a projekční práce nesmí být jediným kritériem. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření – Zadávání zakázek Připravovaná novela zákona o veřejných zakázkách?

Při přípravě významných budov financovaných z veřejných rozpočtů se doporučuje přednostně využívat architektonické soutěže a soutěže o návrh. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření Asistence ČKA + informační materiál 4 – Zadávání zakázek

Zapojovat veřejnost (dospělé i děti, zejména školy) do projektů ovlivňujících veřejný prostor. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření – Osvěta a média

 Implementace opatření + tvorba příslušných metodik  Překlad brožury do angličtiny  Zpráva o plnění - na internetu každé 2 roky  Zpráva o plnění - předložená vládě v roce 2020, včetně případného návrhu aktualizované Politiky Další kroky Politika architektury a … ČR

Novela stavebního zákona a jeho prováděcích vyhlášek Informace porada pořizovatelů v JMK29

porada pořizovatelů v JMK30 Novela SZ novela SZ  je v mezirezortním připomínkovém řízení;  připomínky lze poslat na JMK do MMR bude školit ÚÚP co je stanovisko a jak se píše

§ 4 SZ – definice stanoviska a závazného stanoviska: Dotčený orgán může v závazném stanovisku nebo stanovisku uplatňovat požadavky jen v rozsahu své působnosti podle zákona a na ochranu zájmů z něj vyplývajících. Závazné stanovisko nebo stanovisko obsahuje závaznou část a odůvodnění. V závazné části dotčený orgán uvede řešení otázky, která je předmětem závazného stanoviska nebo stanoviska a dále ustanovení zákona, které zmocňuje k jeho vydání a další ustanovení právních předpisů, na kterých je obsah závazné části založen. V odůvodnění uvede dotčený orgán důvody, o které se opírá obsah závazné části závazného stanoviska nebo stanoviska, podklady pro jeho vydání a úvahy, kterými se řídil při jejich hodnocení a při výkladu právních předpisů, na kterých je obsah závazné části založen. Součástí závazného stanoviska je poučení stavebníka o povinnosti k zamýšlenému záměru opatřit další podklady, vyplývají-li ze zákona, jehož veřejné zájmy dotčený orgán chrání porada pořizovatelů v JMK31 Novela SZ

návrhy na změnu prováděcích předpisů: -vyhlášky č. 500/2006 Sb. -vyhlášky č. 501/2006 Sb. poslat na JMK do lze požádat MMR tzn. Ing. Sklenáře o školení pro pořizovatele i projektanty současně porada pořizovatelů v JMK32 Novela prov. vyhlášek k SZ

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Ilona Kunešová, Ing. Roman Vodný, PhD., Ing. Filip Novosád Odbor územního plánování Porada s KÚ a MHMP, 18. – , Hotel Orea Resort Horizont Šumava, Železná Ruda Informace k IOP, IROP a Národnímu programu IOP, IROP, NP

 Prioritní osa 5: Národní podpora územního rozvoje  Oblast intervence 5.3: Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik  Podporované aktivity:  Pořizování územně analytických podkladů na úrovni krajů a obcí s rozšířenou působností  Pořizování územních plánů na úrovni obcí  Realizace všech projektů ukončena k Integrovaný operační program (IOP) období 2007 – 2013 IOP, IROP, NP

Oblast intervence Zhodnocení  Vyhlášeno 5 výzev (jedna na územně analytické podklady /ÚAP/ a čtyři na územní plány popř. jejich úpravy)  Předloženo 700 projektových žádostí ve výši 587 mil. Kč  Zrealizováno:  170 projektů na ÚAP obcí  9 projektů na ÚAP krajů  412 projektů na pořízení územních plánů  76 projektů na pořízení územních plánů se nachází v době udržitelnosti projektu IOP, IROP, NP

 Musí být v souladu s čl. 57 nařízení Rady (ES) č. 1083/2006, o obecných ustanoveních o EFRR, ESF a Fondu soudržnosti  Je stanovena na 5 let od ukončení realizace projektu  Termín ukončení realizace projektu:  předání zpracovaného návrhu územního plánu pro společné projednání nebo veřejné projednání dle příslušné výzvy  Příjemce je povinen:  zajistit vydání územního plánu zastupitelstvem obce a nabytí jeho účinnosti nejpozději do 5 let od ukončení realizace projektu Udržitelnost projektů IOP, IROP, NP

Program rozvoje venkova  Osa III: opatření III Obnova a rozvoj vesnic  Předmětem podopatření byla podpora malých obcí v oblasti základní dopravní a technické infrastruktury včetně vodohospodářské, zajištění územních plánů a zlepšení vzhledu obcí a tím zlepšení životních podmínek a zvýšení atraktivity vesnic pro bydlení, podnikání i relaxaci  Územní plány obcí do 500 obyvatel  Projekty byly vybírány na základě preferenčních kritérií  Podpořeno 13 projektů na územní plány – žádný z projektů již není v době udržitelnosti projektu IOP, IROP, NP

Integrovaný regionální operační program (IROP) pro období 2014 – 2020  Programový dokument IROP byl schválen Evropskou komisí  Navazuje na 7 ROP a částečně na IOP z  Financován z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR)  Celkem 4,64 miliardy EUR  Program řízen MMR IOP, IROP, NP

Oblasti podpory IROP  Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony  Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů  Prioritní osa 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí  Prioritní osa 4 Komunitně vedený místní rozvoj IOP, IROP, NP

Prioritní osa 3: Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí  3.1 Zefektivnění prezentace, posílení ochrany a rozvoje kulturního a přírodního dědictví  3.2 Zvyšování efektivity a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje využití a kvality systémů  3.3 Podpora pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje IOP, IROP, NP

SC 3.3: Podporované aktivity  Pořízení územních plánů (včetně jejich změn)  Pořízení regulačních plánů nenahrazujících územní rozhodnutí  Pořízení územních studií zaměřených na veřejnou technickou infrastrukturu, veřejnou dopravní infrastrukturu, veřejná prostranství, na řešení krajiny  Příjemci: Obce s rozšířenou působností IOP, IROP, NP

Specifická kritéria – územní studie  územní studie zaměřené na veřejnou infrastrukturu musí splňovat  územní studie ORP je zpracovaná na akci veřejné technické infrastruktury ve vazbě na TEN-E nebo na záměry vyplývající z PÚR na území správního obvodu ORP  územní studie ORP je zpracovaná na akci veřejné dopravní infrastruktury ve vazbě na TEN-T nebo na záměry vyplývající z PÚR na území správního obvodu ORP  územní studie ORP je zpracovaná na veřejná prostranství, v souladu s územními plány pro vybrané území správního obvodu obce s rozšířenou působností IOP, IROP, NP

Specifická kritéria – územní studie  územní studie zaměřené na řešení krajiny musí splňovat  územní studie řeší krajinu podrobně ve všech souvislostech ve vazbě na zelenou infrastrukturu, Adaptační strategii EU, protipovodňovou ochranu a Evropskou úmluvu o krajině na území (celého) správního obvodu ORP MMR připravuje metodiku na ÚS krajiny, předpoklad jejího zveřejnění je 07/2015. IOP, IROP, NP

Financování SC 3.3 IROP  Alokace 46 mil. EUR, tj. cca 1,1 mld. Kč  Usnesení vlády ČR č. 583 ze dne  EU podíl - (EFRR, FS) 85%  Národní podíl – státní rozpočet max. 5%  Příjemce = žadatel min. 10% IOP, IROP, NP

Harmonogram výzev - Pravidla výzvy pro žadatele  Harmonogram výzev: září – říjen 2015  Dokončují se „Pravidla výzev“ pro žadatele:  zahájení/ukončení projektu  min./max. výše celkových způsobilých výdajů (cca 450 tis. Kč)  podporované etapy zpracování ÚP/RP/ÚS - způsobilé výdaje IOP, IROP, NP

Evidence územně plánovací činnosti  Velký důraz na zapisování do EÚPČ  IROP – do EÚPČ bude nahlížet CRR  NP – kontrola MMR, zda projekty splňují podmínky programu MMR předpokládá schválení zadání ÚP k a později. Změny ÚP jen dle ÚS vložených do EÚPČ. IOP, IROP, NP

Národní program – Podpora územně plánovacích činností obcí  Reakce na výsledky IROP  Program 117D05, období  územní plány, regulační plány, územní studie  80 % z programu, 20 % žadatel  max. výše podpory, alokace programu  podmínky programu IOP, IROP, NP

Úřední razítko zákon č. 352/2001 Sb. o užívání státních symbolů ČR Ing. Vladimír Voldřich Porada MMR, KÚ a MHMP Železná Ruda Razítko

Ustanovení § 2 o užívání státních symbolů Státní znak jsou oprávněni užívat  kraje, obce, městské obvody či městské části územně členěných statutárních měst a městské části hlavního města Prahy (dále jen „KÚ a OÚ“),  za KÚ a OÚ mohou státní znak užívat v souvislosti s výkonem své působnosti fyzické osoby, oprávněné k tomu podle vnitřních předpisů nebo pověřené 49 Razítko

Ustanovení § 5 zákona o užívání státních symbolů Malý státní znak užívají KÚ a OÚ na rozhodnutích a jiných listinách osvědčujících důležité skutečnosti, vydávaných při výkonu státní moci, který jim byl svěřen zákonem nebo na základě zákona 50 Razítko

Ustanovení § 6 o užívání státních symbolů Razítko, na němž je vyznačen malý státní znak, je kulatého tvaru o průměru 20 mm, 25 mm nebo 36 mm; malý státní znak je vyobrazen uvnitř kruhu, na jehož obvodu je označení oprávněné osoby, popřípadě i označení její organizační součásti a sídla (dále jen "úřední razítko"). Otisk úředního razítka je jednobarevný. 51 Razítko

Úřední razítko 1 Úřední razítko jinde v právních předpisech není definováno; Je-li v právním předpise uvedeno „otisk úředního razítka“ – jedná se o otisk razítka definovaného v § 6 zákona o užívání státních symbolů 52 Razítko

Úřední razítko 2 Úřední razítko u ÚÚP  § 23 odst. 4 SZ (zástupce veřejnosti)  § 14 odst. 1 vyhlášky 500/2006 Sb. (záznam o účinnosti územního plánu)  § 14 odst. 2 vyhlášky 500/2006 Sb. (záznam o účinnosti právního stavu)  § 12 SŘ postoupení pro nepříslušnost (§ 46 odst. 1 SZ) 53 Razítko

Informace, úkoly porada pořizovatelů v JMK54

Politika architektury -každý ÚÚP obdrží 2 ks Politika územního rozvoje ve znění Aktualizace č. 1 -každý ÚÚP si napíše kolik kusů potřebuje 20. Konference územního plánování v Ostravě Informace porada pořizovatelů v JMK55

-upozornit obce na § 5 odst. 6 SZ v souvislosti s aktualizaci PÚR ČR -kontrolovat práci projektantů – územní plány jsou podkladem pro rozhodování koncepční stavebních úřadů -konzultovat v průběhu zpracování ÚP s kýmkoliv; po předání pořizovateli jen podle zákona -pokud vlastník žádá zastavitelnost svého pozemku v nezastavěném území = námitka porada pořizovatelů v JMK56 Informace, úkoly

Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje porada pořizovatelů v JMK57 ZÚR JMK

Analýza připomínek k ZÚR JMK OÚPSŘ KrÚ JMK Brno, 23. dubna porada pořizovatelů v JMK58 ZÚR JMK Obce JMK uplatnily k řešení dopravy v ZÚR JMK 146 připomínek: 9připomínek – ke koncepci řešení silniční dopravy 49připomínek – k dálnicím a rychlostním silnicím 28připomínek – k silnicím I. třídy (I/23, I/38 – obchvat Znojma, I/40, I/42 – velký městský okruh v Brně, I/43, I/50 a I/55) 2připomínky – k obchvatu Kuřimi 21připomínka – k silnicím II. a III. třídy 23připomínky – k železniční dopravě; z toho 11 k VRT 2připomínky – k průplavnímu spojení Dunaj – Odra – Labe 3připomínky – k cyklistické dopravě 8připomínek – k územní studii (sil. doprava v Brně a okolí) 1připomínka – k veřejnému logistickému centru

Analýza připomínek k ZÚR JMK OÚPSŘ KrÚ JMK Brno, 23. dubna porada pořizovatelů v JMK59 ZÚR JMK Obce – připomínky k energetickým sítím, protipovodňovým opatřením a k územnímu systému ekologické stability (74): 34připomínky – k vedení elektřiny, plynovodů, horkovodu, ropovodu a vírského oblastního vodovodu 16připomínek – k návrhu protipovodňových opatření 4připomínky – k lokalitám pro akumulaci povrchových vod 20připomínek – k návrhu územního systému ekologické stability Veřejnost uplatnila nejvíce připomínek k řešení dopravy v ZÚR JMK (223). Zástupci veřejnosti zastupují 3575 občanů.

Harmonogram pořizování Zásad územního rozvoje JMK OÚPSŘ KrÚ JMK Brno, 23. dubna porada pořizovatelů v JMK60 ZÚR JMK

rok 2015 Projednání návrhu ZÚR JMK Vyhodnocení výsledků projednání Návrhu ZÚR JMK Výběr nejvhodnější varianty Zastupitelstvem JMK Úprava Návrhu ZÚR JMK pro veřejné projednání Veřejné projednání Návrhu ZÚR JMK rok 2016 Vyhodnocení výsledků veřejného projednání Zpracování návrhu rozhodnutí o námitkách a vypořádání připomínek, jejich projednání s dotčenými orgány Úprava Návrhu ZÚR JMK podle výsledků veřejného projednání Vydání ZÚR JMK Brno, 23. dubna 2015 OÚPSŘ KrÚ JMK PŘEDPOKLÁDANÝ HARMONOGRAM POŘIZOVÁNÍ ZÚR JMK porada pořizovatelů v JMK61 ZÚR JMK

Děkujeme za pozornost OÚPSŘ KrÚ JMK Brno, 23. dubna 2015 OÚPSŘ KrÚ JMK porada pořizovatelů v JMK62