Ve školní praxi Koučink. Co je to koučink? Koučink je často zaměňován s jinými činnostmi, zejména s poradenstvím, mentoringem a terapií, od kterých se.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

MAM Milan Pučálka. Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Spolupráce Vězeňské služby NGO na Slovensku / možnosti a zaměření v oblasti drogových služeb / Olga Škvařilová, Sdružení Podané ruce Brno, CZ TWINNING.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Zpětná vazba učiteli. Je potřeba dopřát učitelům pravidelnou, cílenou a formativní zpětnou vazbu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Povolání, zaměstnání, práce
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/16_053/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Strategické plánování
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Rozhodování 1.
Pracovní porada Pracovní list.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Pracovní porada Pracovní list.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základní informace o poskytovateli
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vůdcovství - leadership
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
RIZIKO.
Organizační struktura
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Právo sociálního zabezpečení
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Synergie manažerského týmu
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Uživatelská příručka DuoTrainin
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
RIZIKO.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Mentoring jako forma profesní podpory začínajícího učitele
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
Právo sociálního zabezpečení
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Život bez střeva , Praha.
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ II
Seminář o stavebním spoření
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

ve školní praxi Koučink

Co je to koučink? Koučink je často zaměňován s jinými činnostmi, zejména s poradenstvím, mentoringem a terapií, od kterých se však liší.

je expertem na vedení lidí. Nemusí být expertem na obor činnosti svého klienta. Neposkytuje odborné rady. Poradce versus kouč Poradce (konzultant) je expertem na práci s informacemi a na řešení specifických otázek a problémů souvisejících s okruhem jeho působnosti (např. v oblasti financí, práva, managementu), vychází ze znalosti určitého oboru a poskytuje odbornou radu. Kouč

je odborníkem na vedení lidí a proces dosahování cílů. Ke klientovi je otevřený a snaží se klienta postavit na vlastní nohy. Konzultant Konzultant versus kouč je odborným poradcem na určitou sféru, ve které by měl být odborníkem. Zpravidla si hlídá své know-how a dělá se pro klienta nepostradatelným. Kouč

pomáhá klientovi se stanovením vlastního plánu v podstatě jakékoliv oblasti si klient určí. Trenér Trenér versus kouč se zaměřuje na rozvíjení konkrétních dovedností klienta (motorických, kognitivních, sociálních aj.). Navrhuje klientovi tréninkový plán a dohlíží na jeho plnění. Klient zlepšuje svůj výkon opakováním, revidováním a korigováním. Při odhalování chyb mu pomáhá trenér. Kouč

své zkušenosti využívá pouze jako příklad. Klienta ani jeho výkony a myšlenky nehodnotí. Mentor Mentor versus kouč je zaměřen především na předávání svých vlastních zkušeností v určité oblasti či profesi. Jeho úkolem je provést klienta úskalími určitého oboru a hodnotit jeho výkony. Kouč

zaměřuje se s klientem především na budoucnost. Koučování přináší okamžité a měřitelné výsledky. Terapeut Terapeut versus kouč se zaměřuje na odhalování příčin současného stavu v minulosti. Často je to v situaci, kdy si klient neumí sám pomoci, nedokáže překonat překážky. Terapeut pomáhá klientovi neutralizovat negativní vlivy a jejich prožívání. Zpravidla se jedná o dlouhodobý proces s nepříliš jasně pozorovatelnými výsledky. Kouč

provází a nehodnotí. Klient přichází na svá řešení sám. Učitel Učitel versus kouč učí, sděluje postup a hodnotí. Kouč

Kouč na druhou je odborník na motivování lidí a strukturování jejich zkušeností, neposkytuje odborné rady a nehodnotí, ale pouze facilituje (usnadňuje) a strukturuje proces myšlení koučovaného. Jde především o konverzaci, ve které kouč pomáhá klientovi nastavit si cíle a pomáhá mu jich dosáhnout. Kouč nabízí Naslouchání. Ujasnění toho, co klient chce. Přístup k myšlenkám, které klient už má, ale plně si je neuvědomuje. Podpora při důležitých rozhodnutích. Výzva k uvolnění myšlenek k vytváření nových rozhodnutí. Udržení směru v období zmatků. Uznání a souhlas.

Je to specifická a dlouhodobá péče o člověka a jeho růst v profesionálním i osobním životě. Představuje vztah a proces, v němž kouč pomáhá koučovanému při dosahování jeho vizí, cílů a přání. Pomáhá klientovi vymezit své cíle, dosáhnout jich rychleji a efektivněji než bez pomoci kouče. Koučování uvolňuje potenciál člověka a umožňuje mu zvýšit svůj výkon a dosáhnout stanovených cílů. Co je to tedy koučink?

„Kouč je jako horský vůdce, který vám pomůže vylézt na Mt. Blanc v časovém limitu a s přijatelným rizikem. V naléhavém případě vám může hodit lano, nikdy však neleze za vás. Bez kouče vám hrozí nebezpečí, že ztratíte motivaci, trpělivost, nakonec i sebedůvěru a vzdáte to.“ Suchý, J., Náhlovský, P.: Koučování v manažerké praxi, s. 15 Co je to tedy koučink?

Nalezení cílů. Podpora při práci na nich. Spokojený klient.

Klienty koučinku jsou zpravidla lidé, kteří: -chtějí něco změnit ve svém životě, -chtějí být úspěšní, -dosáhli všeho, co chtěli -chtějí změnit/zlepšit kariéru, -se rozhodli dosáhnout větších cílů, -chtějí zvoleného cíle dosáhnout rychleji, -mají pocit, že jim něco chybí, -zjistí, že můžou být mnohem úspěšnější s podporou druhé osoby.

“Představte si, že …“ “Takto se mě ještě nikdy nikdo na nic nezeptal …“

Goal setting – definování cíle Reality – současný stav, výchozí pozice Options – možnosti x hrozby, rizika Will (Who, What, When) – Co konkrétně udělám?

Jaké máme cíle? Čeho chceme dosáhnout? Nejpoužívanějšími technikami SMART a SMARTER G R O W

ambiciózní /dosažitelný specifický měřitelný reálný S S M M A A R R T T termínovaný

Jak se nám to doposud dařilo? Jak jsme v tom byli úspěšní? techniky SWOT, TOWS, STEP G R O W

Rozdíl je v lidech SLABÉ STRÁNKY SILNÉ STRÁNKYPŘÍLEŽITOSTI HROZBY VNĚJŠÍ FAKTORY VNITŘNÍ FAKTORY POZITIVNÍ NEGATIVNÍ

Jak můžeme cíle dosáhnout? Co můžeme změnit? G R O W

Co konkrétně udělám? Převzetí odpovědnosti klienta za konkrétní akci. G R O W

Využití koučinku ve školní praxi ŽÁCI/STUDENTI ZAMĚSTNANCI ŠKOLA KOUČINK