FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 3. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční trhy Finanční trh – specifický trh se specifickým zbožím = penězi Struktura Peněžní trh – především krátkodobé vklady a úvěry (do 1 roku) Kapitálový.
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Ekonomická gramotnost
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Bankovnictví Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_127 Jméno autora:Ing. Yvona Špílová Třída/ročník:2. ročník M/02 Obchodní akademie Datum vytvoření:11/2012.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_OBCHODNI.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Charakteristika a členění bankovních produktů
Bankovnictví.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ 2 VÝBĚRY HOTOVOSTI A BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze a finanční trh ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Daňová evidence Pohledávky a závazky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ HOTOVOSTNÍ VKLADY.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze a finanční trh ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Platební styk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE Bezhotovostní peníze.
Deník příjmů a výdajů. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Daňový systém ČR Rozdělení daní. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Občanská výchova Formy placení. Platby a platební styk  Za zakoupené zboží nebo službu je vždy nutné zaplatit.  Mezi plátcem a příjemcem peněžní částky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 3 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: únor 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
VY_62_INOVACE_ – Vedení účtů a platební styk Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 5.
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze a finanční trh 2.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Peníze, Bankovní účet, internetové.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 4.
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Charakteristika platebního styku
Transkript prezentace:

FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 3

3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: VI _Bezhotovostni-placeni-3_Bezny-ucet Autor: Ing. Jana Csiková Tématický okruh: Ekonomika Ročník: II. Datum tvorby: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Csiková

Bezhotovostní placení 3 ? Klíčová slova Běžný účet, výpis z účtu

Základní pojmy Bankovní převod – banky provádějí převody peněz na základě příkazu klienta Bankovní spojení – předčíslí, číslo účtu, kód banky Částka a měna převodu – pokud není měna uvedena, má se za to, že se jedná o platbu v CZK Konstantní symbol – čtyřmístný číselný symbol, vymezuje ekonomický charakter platby Variabilní symbol – identifikace platby Specifický symbol – dohoda účastníků Podpis oprávněné osoby – musí být totožný se vzorovým podpisem uloženým v bance

Běžný účet – postup založení a fungování Výběr banky – dle rozsahu služeb, poplatků, lokální dostupnost, síť poboček a bankomatů Otvírání BÚ – totožnost žadatele, adresa žadatele, právní způsobilost, záznamy o nesplacených dluzích, podpisový vzor/y osob oprávněných disponovat s penězi na účtu Používání BÚ – klient dává příkaz k platbě: - Písemně na formuláři - Internetové bankovnictví - Bezkontaktní platby přes mobilní telefony - Homebanking - Ústně u přepážky

Výpis z účtu - banka posílá majiteli pravidelně, - písemná zpráva o stavu a pohybu peněz na účtu Každý výpis z účtu by měl obsahovat: 1. Číslo účtu 2. Počáteční a konečný zůstatek 3. Označení majitele účtu 4. Datum připsání/odepsání peněz 5. Popis transakce 6. Přehled připsaných peněz – „dal“ 7. Přehled odepsaných peněz –„má dáti“

Přímé bankovnictví Komunikace se děje prostřednictvím mobilního telefonu a počítače s internetem. Služby: Zjišťování stavu peněžních prostředků na účtu Možnost pořizování plateb ve formě příkazu k úhradě… Možnost pořizování zahraničních plateb Informace o obratech na účtu Zasílání informací o kursech vybraných měn

Praktické cvičení 1 Máte už svůj vlastní účet? Pokud ano, podělte se o zkušenosti s jeho používáním se svými spolužáky. Co je podle vás jeho hlavní výhodou?

Praktické cvičení 2 Podívejte se na cvičný výpis z bankovního účtu a zjistěte: a) Počet položek ve prospěch účtu: …………………………. a v jaké celkové částce: ……………………………. b) Kolik položek bylo v podobě výběru hotovosti z bankomatu: ……………. a v jaké celkové částce: ……………….. c) Jakou celkovou částku si banka účtuje za vedení účtu, za transakce (operace) na něm proběhlé a za zaslání výpisu: ………………………………….

Anotace: Prezentace obsahuje výklad problematiky založení a používání bankovního účtu, popis výpisu z účtu. Určeno k výkladu do hodiny a k praktickému procvičení učiva. Použité zdroje: ING. PETRA NAVRÁTILOVÁ. Finanční gramotnost. Praha: Ikar Praha, ISBN ING. PETRA NAVRÁTILOVÁ. Finanční gramotnost. Praha: Ikar Praha, ISBN OBCHODNÍ AKADEMIE, Mohelnice. Ekonomické kompetence v občanském životě. ISBN CZ.1.07/1.1.04/ Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.