Zvýšení mobility inženýrů v Evropě engineerING card zvýšení mobility inženýrů v Evropě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
1 Uznávání zahraničního vysokoškolského vzdělání a kvalifikace podle novely zákona o vysokých školách č. 137/2016 Sb. (květen 2016) Ministerstvo školství,
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
ZAPOJENÍ SPOLEČENSTEV DO TVORBY NOREM VÝTAHOVÝ PRŮMYSL ČR.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou Eurobankovek. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Sousední státy české republiky
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Podpora krajského akčního plánování
Náměty pro činnost Národního fóra
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Informace k registraci PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková
Evropská územní spolupráce
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
Central European Exchange Programme for University Studies
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Praha – 31. květen 2011 Petr Šobotník – Prezident KAČR
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Národní ústav pro vzdělávání :
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Centralizované rozvojové projekty 2017
EURES = Evropské Služby Zaměstnanosti
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Matriční úřad.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

zvýšení mobility inženýrů v Evropě engineerING card zvýšení mobility inženýrů v Evropě

engineerING card Dokument dokládající odbornou a profesní kompetenci inženýra Nástroj pro zvýšení a zjednodušení mobility inženýrů v Evropě pro domácí využití (pro inženýra, pro HR manažera) 2

Cesta k projektu engineerING card FEANI – mobilita – součást strategického plánu VH FEANI schválila projekt engineerING card vyzvala národní členy k jeho zavedení

Účel a cíle zavedení engineerING card Podpora mobility inženýrů v EU v souladu se „Směrnicí EP a EC 2005/36/EC o uznávání profesních kvalifikací“. zvyšuje se potřeba volného pohybu inženýrů v mezinárodním měřítku inženýři a zaměstnavatelé požadují nástroj:  který prokazuje porovnatelný profil ve vzdělání  kterého uznání je založeno na mezinárodních standardech  který je jednoduše použitelný profesionály a zaměstnavateli Formování profilu a rozvoj inženýrské profese. Posilování sounáležitosti evropských inženýrů.

engineerING card - DOKUMENT Dokumentuje 3 oblasti kompetence: Vzdělání v inženýrském oboru Praktické zkušenosti při výkonu inženýrské činnosti Celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj 5

Vzdělání 6 A1 Bakalářské studium A2 Magisterské studium A3 PhD, postgraduální studium v souladu s Evropským rámcem kvalifikací / the European Qualifications Framework odpovídající kriteriím EUR-ACE a/ nebo indexu VŠ v seznamu FEANI

Zaměstnání, profesní zkušenost B1 průmysl/podnikatelská sféra B2 státní správa B3 OSVČ doloženo - minimálně 2 roky není podmínkou pro získání karty

Další vzdělávání C1 kurzy/semináře s potvrzením o účasti C2 kurzy/semináře se závěrečnou zkouškou C3 další vzdělávání se zkouškou nebo diplomem uznání dalšího profesního vzdělávání není podmínkou pro získání karty

engineerING card: přední strana 9 1Jméno 2Příjmení 3Datum a místo narození 4aDatum vydání 4bUkončení platnosti 5Členství v ČSVTS/ ČKAIT 6Číslo karty 7Podpis 8Kvalifikace

engineerING card: zadní strana Vzdělání Další vzdělávání Legenda k přední straně karty Zaměstnání

Údaje v registru obsahují všechny důležité detaily 11 Vzdělání Zaměstnání Další vzdělávání Osobní údaje

Decentralizovaný systém, orgány 12 Národní registrační komise (v každém státě): definuje národní standardy rozhoduje o vydání karty na základě žádosti zodpovídá za národní registr ustavuje odvolací výbor řešící odvolání k zamítnuté žádosti FEANI EMC (Evropská monitorovací komise): definuje standardy, kvalitu, monitoring sestavuje seznam všech vydaných karet

Další údaje: platnost karty 10 let aktualizace kdykoli a držitelem karty admin. poplatek za zpracováni žádosti – stanovení na národní úrovni jazyk: anglický jazyk a jazyk daného státu

Implementace karty v Evropě 14 Kartu vydává: Německo - příprava v r spuštění projektu v 2010 předávání zkušeností dalším zemím Holandsko, ČR, Portugalsko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Polsko Příprava k vydávání karty: Slovensko ve spolupráci s ČSVTS od 2016 Rakousko, Španělsko

Vydané karty Německo ročně Česká republika – celkem 14 karet další země – také v malých počtech VDI přislo k závěru, že se příliš věnovali přípravě konceptu prací spojených s ověřováním dokumentů a ne dostatečně aplikačním postupům výsledkem je, že EngCard neoslovuje v této podobě dostatečně zaměstnavatele, některé důležité údaje při náboru pracovníků chybí např. jazyková vybavenost, IT či měkké dovednosti 15

Další kroky Projekt ERASMUS + Název:“Creation of a System for the Documentation and Validation of non- formal and informal Learning” VDI (Verband Deutscher Ingenieure) partneři: česká, chorvatská a slovinská asociace inženýrů, University of Porto, FEANI – střešní inženýrská organizace

Děkuji za pozornost Zora Vidovencová