Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Advertisements

Omezení všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2007.
Správní právo Pojem správního práva.
Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát CALL CENTRA NA PRAHU ROKU 2014 Petr Kůta
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb
Ochrana práv ve veřejné správě
Ochrana osobních údajů v České republice
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Elektronická spisová služba a zákon o ochraně osobních údajů
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Kontrola veřejné správy
Osobní údaje při registraci domén Praha září 2007 Mgr. Martina Šnajderová, DiS. Úřad pro ochranu osobních údajů.
Prosazování ochrany osobních údajů v prostředí podnikatelského subjektu 14. sympozium EDI(FACT a eB) 17. dubna 2008.
Pracovní právo ES a změny v pracovně právních předpisech v ČR.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Správní řízení J.Kožiak. Proces realizace veřejné správy Proces realizace veřejné správy –Upravuje postup správních orgánů při výkonu veřejné správy Předpis.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Účast veřejnosti na veřejné správě 17. února 2010.
Informační bezpečnost jako rámec ochrany osobních údajů v orgánech veřejné správy Hradec Králové
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
Životní prostředí jako veřejný statek
Ústavní základy ochrany životního prostředí JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Hospodaření s majetkem obcí a krajů. Úvodem právní úprava obsažená v OZř a KZř je velmi kusá široký prostor pro uplatnění obecných předpisů (občanský.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Ústavní základy ochrany životního prostředí JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Právo na informace vers. ochrana soukromí Mgr. František Korbel, Ph. D. PS P ČR,
Právo na informace a ochrana osobních údajů ve veřejné správě- Vybrané otázky správního práva a veřejné správy III Jaro 2015 doc.JUDr. Soňa Skulová, Ph.D.
Asociace technických bezpečnostních služeb 21. duben 2010 Asociace technických bezpečnostních služeb Grémium Alarm Ing. Miroslav Urban Asociace technických.
Ochrana osobních údajů Právní úprava v České republice a v Evropské unii Mgr. Josef Prokeš Úřad pro ochranu osobních údajů Jihomoravský kraj – Krajský.
Zákon o ochraně osobních údajů Miroslav Jurman Svobodný přístup k informacím
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Síťová neutralita od revize regulačního rámce do DigiČeska ver. 2.0 Praha, 18. května 2015.
General Data Protection Regulation GDPR
Institut ochránce práv dětí
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
KAMEROVÉ SYSTÉMY NA ČERPACÍCH STANICÍCH
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
Právo mezinárodní a právo vnitrostátní
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Důvodová zpráva a RIA 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Správní právo procesní
Právo na dobrou správu.
Obce a implementace GDPR
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
GDPR a obec Praha Mgr. Jan Vobořil, Ph.D. 1.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
GDPR pro knihovny JUDr. Tomáš Doležal advokát
GDPR - náhled po 133 dnech JUDr
GDPR JUDR. Mgr. Barbora Vlachová
GDPR a budoucí redakční praxe
Obecná část rozpočtového práva III
Transkript prezentace:

Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů 1

Právní východiska Úmluva o ochraně osob č. 108 z roku doporučení Směrnice EU a Rady 95/46/ES z roku 1995 Lisabonská smlouva/ Listina základních práv (2000) Listina základních práv a svobod Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (§12 odst. 1 a 2) 2

Právní východiska (2) Každý má právo na respektování svého soukromého a rodinného života Právo na ochranu soukromí není absolutní a může být omezeno, vyžaduje-li to konkrétní veřejný zájem. Státní orgán může do výkonu tohoto práva zasahovat v případě, jen je-li to v souladu se zákonem nezbytné (např. národní bezpečnost, ochrana života a zdraví, práv a svobod jiných)

Základ stanoviska ÚOOÚ Vnímání reality Působnost ÚOOÚ daná zákonem – dozorový úřad pro oblast ochrany osobních údajů, konající na základě podnětu i z úřední povinnosti Působnost omezena na „zpracování osobních údajů“ (systémy „se záznamem“) Požadavek proporcionality každého zásahu do individuálních práv Stanovisko č. 1/2006 Provozování kamerového systému z hlediska zákona o ochraně osobních údajů 4

Zásady zpracování osobních údajů při vynucování práva Zásady omezeně nebo odchylně použitelné: specifický účel kvalita osobních údajů práva subjektu údajů  Modifikace se uplatňují jako výjimky nebo zvláštní úprava 5 Všeobecné zásady zákonnost a poctivost přiměřenost (specifický účel) kvalita osobních údajů transparentnost (otevřenost) zabezpečení práva subjektu údajů

Zásady zpracování osobních údajů při provozování MK(D)S Zásady omezeně nebo odchylně použitelné: specifický účel kvalita osobních údajů rozsah shromažďování os. údajů práva subjektu údajů  Modifikace se uplatňují jako? 6 Všeobecné zásady zákonnost a poctivost přiměřenost (specifický účel) kvalita osobních údajů transparentnost (otevřenost) zabezpečení práva subjektu údajů

Zásady zpracování osobních údajů při provozování MK(D)S specifický účel: právní titul § 5 odst. 2 písm. a) a e) + ZP kvalita osobních údajů: rozsah shromažďování os. údajů: umístění/nastavení kamer doba uchování práva subjektu údajů: Právo přístupu k osobním údajům: problematičnost přímého přístupu (§ 12) Rozsah a forma informování podle § 11 7

Postoj ÚOOÚ ke kamerám na veřejných prostranstvích názor (Věstník Úř. 49/2008) právní základ Provozovat kamerové systémy sledující veřejná prostranství mohou jen Policie České republiky nebo obecní policie Je třeba přijmout a provést všechna přiměřená a účinná opatření k zabezpečení prostředků a záznamů MK(D)S Výslovné vymezení působnosti PČR a obecní policie pro MK(D)S zákonem Odpovědným subjektem je orgán státní/ veřejné moci (Zvláštní) zákon obsahuje i dodatečné specifické záruky Požadavky na zabezpečení stanoví § 13 odst. 1, 3 a 4 zákona č. 101/2000 Sb. 8

Poznatky z dozorové činnosti ÚOOÚ Zneužívání shromážděných záběrů MKS k jiným, než deklarovaným účelům Zpřístupňování či zveřejňování kamerových záběrů neoprávněným osobám Nepřijetí technicko-organizačních opatření (…, auditní záznamy) Překračování principů proporcionality mezi chráněným zájmem (účelem) a zasahováním do soukromí fyzických osob

Děkuji za spolupráci