Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přítel je osoba, se kterou se odvažujete být sami sebou
Advertisements

Naučil jsem se....
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Nekupujme si jejich životy! Martin Balvín Matěj Dvořák Pavel Kořínek.
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
KDYŽ RODIČE ZESTÁRNOU 8 Clickar.
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
Přátelství.. .. je něco hezčího ? ...
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Čtěte pomalu a tiše!  .
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji....
Pro Lucku kterou z celého srdce miluji!
Prosím nepodvádět a čestně odpovídat. Jinak podvádíš jenom sebe ! ! !
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
JEN PRO TEBE.
Rodina byla nepohostinná a odmítla anděly nechat v místnosti pro hosty
které je stále třeba brát v úvahu !
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
MATEMATIKA pro 1. třídu ZŠ
Úsměv je levnější než elektřina a dává více světla.
Dopis od Boha.
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Ne že by se mi líbily rozhovory v takovýchto momentech
Přečti pořádně hlavně konec !!! a nepodváděj !! A hlavně si přečti konec, to nemá chybu, jsi na správném místě! Učitel filozofie jednoho dne přisel, do.
Přátelství v literatuře
Pracuj, jako by si nepotřeboval(a) žádné peníze...
Miluj tak, jako by tě ješte nikdy,
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:28.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Úsměv.
Miluj tak, jako by tě ještě nikdy
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
DOPIS PRO TEBE.
Příběh o budoucnosti lidstva Já si například myslím že v roce 2696 bude náš svět strašně znečištěný, ale vyspělý.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová ŠIKANOVÁNÍ vyhrožování rvačky vymáhání peněz.
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
Rozhovor se… slečnou Magdalenou Žižkovou Co jsme zjistily o Majdě ? Co ji baví? Jak ji (ne)znáte…..
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
PřIjímací řízení na GJŠ
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Naučil jsem se....
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
DOPIS PRO TEBE.
Otázky pro průběžnou práci
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
ANOTACE Objasnit žákům co je šikana,
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
které je stále třeba brát v úvahu !
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Úsměv.
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Kdyby ses zeptal/a....
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Transkript prezentace:

Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text pro ročník ZŠ. B. Plánuje pozpátku: a) z textu vysoudí nosnou myšlenku; b) k myšlence vytvoří cíl pro žáka v této hodině; c) k cílí vytvoří zadání jako důkaz o učení. C. Hodina musí mít strukturu před-při-po....Do jaké míry jsou tyto přesné požadavky v souladu s tím, že student učitelství sem naučit žákům poskytovat svobodu pro bádání a tvorbu?

Plánování hodiny pozpátku - pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Nosnou myšlenku našla učitelka, ale neřekla žákům: Všechny živé bytosti se cítí lépe na svobodě, protože život bez svobody vlastně není život. Svoboda je jednou z důležitých hodnot života. Cíl hodiny stanovila učitelka a vysvětlila žákům: Žák si uvědomí proč a v čem je pro něj svobodný život cennější než nesvobodný. Žák si uvědomí, jaké nástrahy mohou být s jeho svobodou spojeny.

Plánování hodiny pozpátku - pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce D ůkaz o učení vytvořila učitelka, rozdala žákům: Napiš dvě činnosti, které bys mohl dělat na svobodě. Napiš dvě činnosti, které bys mohl dělat, kdybys byl zavřený ve vězení. Napiš tři věci, které by Ti nejvíce chyběly, kdybys byl zavřený ve vězení? Napiš dvě nástrahy, které si myslíš, že by na Tebe mohly čekat na svobodě.

Plánování hodiny pozpátku - pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Evokativní otázky před četbou položila učitelka: Co tě napadá, když se řekne svoboda? Zkus si vybavit nějakou situaci, kdy jsi nemohl dělat to, co jsi chtěl, nebo jsi měl něco zakázané či Ti někdo něco přikazoval, co máš dělat. Jaký jsi měl při tom pocit?

Plánování hodiny pozpátku - pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Otázky při četbě klade učitelka: Mezi kým si myslíš, že probíhá rozhovor na začátku textu? Myslíš, že patří k následujícímu příběhu o lišce? Mohli bychom rozhovor vypustit? Myslíš, že klec a vězení je to samé? Co znamená, když pro Tebe něco nebo někdo hodně znamená?

Plánování hodiny pozpátku - pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce O tázky po četbě klade učitelka:... Když lišce v kleci nic nehrozí, proč si myslíš, že vzpomíná na pastviny a na lesy? Co bys směl a co bys nesměl, kdybys byl zavřený doma a měl tzv. domácí vězení za to, že jsi něco provedl? Co by Ti scházelo? Myslíš, že nesvoboda se ještě projevuje někde dnes? Kde a v čem?

Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Byl jsi někdy ve vězení? Ne! A proč jsi tam ještě nebyl? Asi proto, že jsem nikdy nic neukradl. Ale až něco ukradneš, tak tě zavřou. Doufám, že mě nezavřou. Nehodlám přece nic ukrást. Proč? Nemám na to povahu. Taky mi nepřipadá správné krást. Kdyby tě zavřeli, měl bys na okně mříže? Ve vězení bývají mříže. A co bys tam celý den dělal? Řekl jsem ti, že doufám… Tobě by se tam nelíbilo? Nosili by ti tam jídlo a nemusel bys nic dělat. Nikomu se ve vězení nelíbí. Ani zvířeti. Copak zvíře můžou zavřít do vězení? Ne. Ale můžou je zavřít do klece a vzít mu tak svobodu.

Děkuji za pozornost. Mnoho zdaru vašim snahám! PhDr. Ondřej Hausenblas Katedra české literatury PedF UK, Praha