KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ -Tvorba vláken (nanovláken), které mají strukturu jádro – plášť -Slouží v tkáňovém inženýrství a v drug delivery systémech.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Vybrané snímače pro měření průtoku tekutiny Tomáš Konopáč.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
2 BEZMOTOROVÉ VOZÍKY 3 BEZMOTOROVÉ VOZÍKY PATŘÍ MEZI BEZKOLEJOVÉ MECHANIZAČNÍ PROSTŘEDKY POHYBUJÍ SE PO VODOROVNÉ PLOŠE TAŽENÍM NEBO TLAČENÍM PRACOVNÍKŮ.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Pekařské a cukrářské výrobky a těsta
Pasivní součástky Nejrůznější formy a tvary
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Proudové chrániče.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_567_ Výroba sýrů a jogurtů 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
SPECIÁLNÍ KOLEKTORY PRO ZVLÁKŇOVÁNÍ
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Vlastnosti technických materiálů-rozdělení
Kvadratické nerovnice
Fyzika – Elektrolýza.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
2.2 Kvadratické rovnice.
Vykazování postupu nebo stavu
Skládání sil, rovnováha sil
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Elektrické měřící přístroje
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Stavba atomu 8. ročník.
Technické prostředky v požární ochraně
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Informatika pro ekonomy přednáška 8
jako děj a fyzikální veličina
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
ELEKTRICKÝ PROUD.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
© 2014 Karel Vojtasík – Úprava vlastností hornin a zemin
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Technická univerzita v Liberci
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Závislost elektrického odporu
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Nanovlákna 9.C.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ -Tvorba vláken (nanovláken), které mají strukturu jádro – plášť -Slouží v tkáňovém inženýrství a v drug delivery systémech

KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ Jak to provést? Jehla v jehle….. Dva zvlákňované materiály se NESMÍ navzájem okamžitě srážet – jinak hrozí ucpání trysek a vlákna se nevytvoří. Nízká produktivita….

KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ Příklad provedení spinneru jehla v jehle

KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ Řešení je inspirováno vodou přetékající přes jez. U koaxiálního hladinového spinneru tečou po sobě dvě vrstvy rozdílných kapalin, které se současně zvlákňují. CZ Způsob a zařízení k výrobě nanovláken přeplavovacím elektrostatickým zvlákňováním

KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ Hladinové koaxiální elektrické zvlákňování Problémy: -tvorba dvou rovnoměrných soumístných vrstev kapaliny – musí se navzájem „snášet“. -uspořádání dávkovacích štěrbin tak, aby výsledná elektroda byla „elektricky štíhlá“ – konstrukce elektrody -elektrické oddělení dávkovacích pump od vysokého napětí -jsou opravdu všechna vlákna koaxiální????

KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ Rozdělení elektrod: 1.jehlové – pro malá množství polymerních roztoků – výroba nanovlákenných scaffoldů 2.deskové – produktivnější metoda – výroba vrstev většího rozsahu 3.kruhové – energeticky nejoptimálnější

KOAXIÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZVLÁKŇOVÁNÍ Přívod plášťového materiálu Přívod jádrového materiálu