EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jihomoravský kraj. Poloha Leží v jihovýchodní části republiky, u hranic Rakouskem a Slovenskem obyvatel (2003) Skládá se z původních 7 okresů.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - kosti Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pedosféra Řecky Pedon = půda  Půda vzniká z mateční horniny zvětráváním  Chemické  Mechanické  a působením organismů  Živočichové  Rostliny  Mikroorganismy.
VY_52_INOVACE_03/2/33_ZEMĚPIS Severní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ZEMĚPIS Téma: Zlínský kraj Ročník: 9. Číslo.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci IV Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/16 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
Česká republika Olomoucký kraj.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
EU peníze středním školám
Odraz světla na rovinném zrcadle
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
EU peníze středním školám
Vzdělávací materiál: Olomoucký kraj Operační systém:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
EU peníze středním školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_NASE_HORY.
Povrch ČR.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_POVRCH ČR Mgr. Petra Kukuczková
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_200 Tomáš Nový osmý kraje ČR
ZEMĚDĚLSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_199 Tomáš Nový osmý Kraje ČR
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Saturn Sluneční soustava Název školy
Významné vrcholy České republiky interaktivní slepá mapa
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Zeměpis – 9.ročník Půdy ČR VY_32_INOVACE_ Název školy
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Závislost elektrického odporu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Pedologie = půdoznalství
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13_ABECEDA Mgr. Petra Kukuczková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT8 – Z -Regionální geografie Autor: Jana Plachá Datum vytvoření: Garant (kontrola): Petr Ustohal Ročník: vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Téma: Česká republika – přírodní podmínky Metodika/anotace: Prezentace popisuje půdotvorné činitele, kteří mají vliv na rozmístění jednotlivých půdních druhů a typů v České republice. Vymezuje jednotlivé půdní typy a druhy a popisuje v jakých oblastech ČR se nachází. Dále popisuje diferenciaci České republiky podle zemědělských výrobních oblastí. Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

  geologická stavba – horniny, u nás nejsou příliš rozdílné  podnebí - teplota a srážky  vegetace – listnaté a jehličnaté lesy => půdní druhy a typy  reliéf – nadmořská výška, sklon svahu  vliv člověka Činitelé půd

  podle procenta jílových částic s průměrem <0,01 mm  lehké < 20% -dobře propustné -písčité, hlinitopísčité -oblasti skalních měst  střední 21 – 45% -písčitohlinité, hlinité -moravské úvaly, části České tabule Půdní druhy Obr. 1

  těžké >45% -jílovitohlinité, jílovité -dobře vážou vodu, ale jsou špatně obdělávatelné -jejich výskyt je malý – oblast České tabule  štěrkovité, kamenité -v okrajových pohořích Půdní druhy Obr. 1

 Půdní typy Obr. 2

  černozemě (smonice) -na spraších, vznikly v době, kdy u nás byly stepi -Středolabská tabule, Moravské úvaly  šedozemě – jedna z nejproduktivnějších půd, nejnáročnější plodiny, Královehradecko, částečně na Hané  hnědozemě – v nižších pahorkatinách, okraje nížin -hodnotné zemědělské půdy – pšenice, ječmen, cukrovka -Hornomoravský úval, Kutnohorsko, Jičínsko Půdní typy

  hnědé půdy – kambizemě -nejrozšířenější -střední kvalita – brambory, žito, oves, len  nivní půdy – Polabí, Pomoraví – louky, cukrovka  rendziny – na vápencích, Český a Moravský kras -malé zemědělské využití Půdní typy

 Obr. 3

  kukuřičná -Dolnomoravský a Dyjsko – svratecký úval -nivní půdy, černozemě na spraších, do 200 m n.m., mm srážek -slunečnice, cukrovka, ovoce, zelenina, kukuřice  řepařská -Polabí, Hornomoravský úval -hnědozemě, černozemě na spraších, do 350 m n.m., 600 mm srážek -pšenice, sladovnický ječmen, kukuřice, cukrovka Diferenciace podle zemědělských výrobních oblastí

  obilnářská -hnědé půdy nižších poloh -do 500 m n.m., 700 mm, pahorkatiny -pšenice, ječmen, žito, oves, brambory  bramborářská - hnědé lesní půdy, šedé lesní půdy -do 700 m n.m., srážky nad 700 mm -Českomoravská, Brněnská a Karlovarská vrchovina -ječmen, len, brambory Diferenciace podle zemědělských výrobních oblastí

 Obr. 4

 Obr. 5

  Obr. 1 _druhy_podle_zrnitostniho_slozeni&site=puda _druhy_podle_zrnitostniho_slozeni&site=puda  Obr. 2 ud_u_nas_mame&site=puda ud_u_nas_mame&site=puda  Obr  Obr. 4, c.htm 95c.htm