Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."— Transkript prezentace:

1 EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT8 – Z -Regionální geografie Autor: Jana Plachá Datum vytvoření: 6. 2. 2014 Garant (kontrola): Mgr. Helena Steiningerová Ročník: vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Téma: Obyvatelstvo Asie Metodika/anotace: Materiál slouží k výkladu tématu obyvatelstvo Asie. Úvod prezentace je věnován srovnání počtu obyvatel v Asii a ostatních světadílech v průběhu historie i předpokládaný odhad do budoucna. Větší část se věnuje „asijským nej“ v souvislosti s obyvatelstvem. Jsou zde uvedeny například státy s největší hustotou zalidnění, s největší či nejmenší porodností atd. Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

2 Obyvatelstvo ASIE Obr. 1

3 Počet obyvatel (v tisících) Source: Population Division of the Department of Economic and Social Affairs of the United Nations Secretariat, World Population Prospects: The 2008 Revision and World Urbanization Prospects: The 2009 Revision, http://esa.un.org/wup2009/unup/, Wednesday, January 29, 2014; 12:55:56 PM. http://esa.un.org/wup2009/unup/ rokSvětAsieEvropa Austráli e Afrika Severní Amerika Latinská Amerika 19502 529 3461 402 887547 46010 127227 270171 615167 307 19603 023 3581 693 992575 46612 648285 049204 318219 651 19905 290 4523 178 810720 98920 477638 729282 688442 310 20006 115 3673 698 296726 56823 039819 462318 654521 228 20106 908 6884 166 741732 75925 8151 033 043351 659588 649 20157 302 1864 390 603734 00027 0981 153 038367 956618 486 20207 674 8334 596 256732 95228 3441 276 369383 384645 543 20408 801 1965 125 326708 48932 4931 769 615431 490718 034 20509 149 9845 231 485691 04834 0731 998 466448 464729 184

4 ASIJSKÁ NEJ největší stát (rozloha) RUSKO – 17,1 mil km 2 z toho evropská část 4 mil km 2 nejlidnatělší stát ČÍNA – 1349 585 838 (červen 2013) - zároveň je největší stát Asie, který leží celý na asijském kontinetu

5 nejmenší nezávislý stát (rozloha) MALEDIVY - mají rozlohu pouhých 298 km 2 - rozkládá se na 1,190 korálových ostrovech (atolech) - nejvyšší bod tohoto souostroví má nadmořskou výšku 2.4 m.n.m nejméně lidnatý nezávislý stát MALEDIVY – 393 988 obyv. Obr. 2

6 Státy ležící v Asii a současně i v jiném světadíle - ASIE – EVROPA – Rusko, Kazachstán, Turecko - ASIE – AFRIKA – Egypt, Jemen (součástí je Sokotra, která patří do Afriky) - ASIE – OCEÁNIE – Indonésie (ostrov Nová Guinea patří do Oceánie)

7 Obr. 3

8 Stát s nejvyšší hustotou obyvatelstva (nad 10,000 km 2 ) - největší hustotu zalidnění BANGLADÉŠ – 1 066 obyvatel na km 2 - Bangladéš má rozlohu 144,000 km 2 - 153.5 milionu obyvatel, což je více než v Rusku, které je 119x větší než Bangladéš Obr. 4

9 Stát s nejvyšší hustotou obyvatelstva (absolutní pořadí) SINGAPUR – 6 652 obyvatel na km 2 - rozloha 693 km 2, počet obyvatel 4.6 mil. Obr. 5 Obr. 6

10 Stát s nejnižší hustotou obyvatelstva MONGOLSKO - 1.9 obyvatele na km 2 - povrch pokrývají především vysoké hory, stepi a pouště (Gobi) - asi třetina obyvatelstva žije v hlavním městě Ulánbátáru Obr. 7 Obr. 8

11 Nejvyšší očekávaná střední délka života při narození JAPONSKO – 82 let Nejnižší očekávaná střední délka života při narození AFGHÁNISTÁN – 44 let Obr. 9Obr. 10

12 Nejvyšší porodnost AFGHÁNISTÁN – 39.05 ‰ Nejnižší porodnost JAPONSKO – 8,23 ‰ (na 220 místě) Nejvyšší úmrtnost AFGHÁNISTÁN 14,35 ‰ Nejnižší úmrtnost SPOJENÉ ARABSKÉ EMIRÁTY 2,01‰

13 Nejvyšší plodnost (počet živě narozených dětí na 1 ženu) AFGHÁNISTÁN 5.54 Nejnižší plodnost SINGAPUR 0.79 – nejméně na světě Obr. 11

14 Nejvyšší přirozený přírůstek - JEMEN 2.5% Nejnižší přirozený přírůstek - MALEDIVY -0.11% Obr. 12 Obr. 13

15 Odkazy: Obr. 1 http://www.ioutdoor.cz/Strategie/Prirucka_preziti/816_Dat_ci_nedat/ http://www.ioutdoor.cz/Strategie/Prirucka_preziti/816_Dat_ci_nedat/ Obr. 2 http://www.worldatlas.com/webimage/countrys/asia/mv.htmhttp://www.worldatlas.com/webimage/countrys/asia/mv.htm Obr. 3 http://frotik.blog.cz/0701/staty-asie-a-jejich-hlavni-mestahttp://frotik.blog.cz/0701/staty-asie-a-jejich-hlavni-mesta Obr. 4 http://www.helpforlife.cz/bangladeshttp://www.helpforlife.cz/banglades Obr. 5 http://www.danytravel.cz/cestopisy/sbms/http://www.danytravel.cz/cestopisy/sbms/ Obr. 6 http://singapur.smerasie.cz/wp-content/uploads/sites/3/singapur8.jpghttp://singapur.smerasie.cz/wp-content/uploads/sites/3/singapur8.jpg Obr. 7 http://www.on-internet.cz/index.php?ido=8474&idm= Obr. 8 http://www.novinky.cz/cestovani/exotika/202284-myticke-stvoreni- olgoj-chorchoj-na-vas-ciha-v-mongolsku.htmlhttp://www.novinky.cz/cestovani/exotika/202284-myticke-stvoreni- olgoj-chorchoj-na-vas-ciha-v-mongolsku.html Obr. 9 http://casodej.cz/afgani.htmhttp://casodej.cz/afgani.htm Obr. 10 http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=10634http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=10634 Obr. 11 http://www.viajarcomeryamar.com/viajar-a/asia/singapur/piscina- infinita-hotel-marina-bay-sands-de-singapur-azotea.html/http://www.viajarcomeryamar.com/viajar-a/asia/singapur/piscina- infinita-hotel-marina-bay-sands-de-singapur-azotea.html/ Obr. 12 http://in.ihned.cz/c1-27400680-noemovy-asijske-vozyhttp://in.ihned.cz/c1-27400680-noemovy-asijske-vozy Obr. 13 http://www.arabiafelix.cz/news/kasty-v-jemenu-aneb-jak-si-vzit- kovarovic-manku-kdyz-jsem-ze-zamku-/http://www.arabiafelix.cz/news/kasty-v-jemenu-aneb-jak-si-vzit- kovarovic-manku-kdyz-jsem-ze-zamku-/

16 Použité zdroje https://www.cia.gov/library/publications/th e-world-factbook/index.html


Stáhnout ppt "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google