JAK SE LIDÉ UČÍ. Následuje 40 výroků. Zamyslete se, prosím, nad každým z nich. Pokud s ním souhlasíte, zapište číslici 1 do tabulky. Pokud ne, zapište.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modul I - Lektor a dospělí účastníci vzdělávání VYPRACOVAL: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Vzdělávací program Lektorských dovedností a aplikace vhodných metod.
Advertisements

Technika,tak jak ji vidím já…
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Stimulace a motivace zaměstnanců
Jak funguje věda - jak vědci přemýšlejí, - jak přicházejí na své objevy, - co můžeme od vědy očekávat - a co naopak ne Mgr. Jan Kolář, Ph.D. Ústav experimentální.
Úvahy v ranní mlze….
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Co by rodiče měli udělat před podáním žádosti o vyšetření v poradně. Několik rad rodičům.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
použitelnost webu (usability)
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Základní kategorie ekonomie  Vztah ekonomie.
Vybrané techniky a metody sociální práce
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Jak se stát dobrým právníkem?
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
R O Z H O D O V Á N Í Patří ke klíčovým manažerským dovednostem (ve všech oborech a oblastech života): - výroba, finance, informatika, doprava, služby,
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Jak se stát dobrým právníkem?
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Každý den jsme trochu starší…
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
(specifické prostředí ve škole)
Administrativní styl PaedDr
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
KPD – právní analýza JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.. PROBLÉM - je komplexní situace ANALÝZA PROBLÉMU – má pomoci najít nejlepší řešení pro klienta Př.: Jediný.
Svět techniky a já Kateřina Večerková.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
VY_62_INOVACE_1_2_01 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová.“ Finanční plánování.
Inspirace ke zvěstování od ranné církve – aneb jak se s tak malým vybavením dá tolik získat???
Komunikace s rodiči.
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Zdravý Životní Styl Michal Burda.
Andrea Brožová Doubková
Aristotelés – přehled díla a myšlení (původní, velmi optimistický plán…) Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled.
Základní informace Celý název: Erebos- hra, která zabíjí Autor: Ursula Poznanski Nakladatelství: Fragment Počet stran: 320.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
FILOsOFIE A VĚDA.
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Čím chci být, až vyrostu Jonáš Dej.
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
Vyhrál jsem Rady, nápady, pravidla
Jak na PR (absolutní základ)
Workshop k akčnímu výzkumu
motto „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá: Zkoumejte vše
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.
Každý den jsme trochu starší…
Andrea Brožová Doubková
Transkript prezentace:

JAK SE LIDÉ UČÍ. Následuje 40 výroků. Zamyslete se, prosím, nad každým z nich. Pokud s ním souhlasíte, zapište číslici 1 do tabulky. Pokud ne, zapište do ní 0. Neexistují správné nebo špatné odpovědi.

Jaký je můj učební styl 1.Chci řešit problémy a dělat věci absolutně správně. 2.Docela rád riskuji. 3.Raději řeším problémy nebo úkoly postupně krok za krokem než nahodilými pokusy. 4.Mám raději jasné, jednoduché, přehledné věci nebo úkoly než něco komplikovaného. 5.Často dělám věci tak, jak mě napadne nebo jak mě to baví, aniž bych si je předem dlouze promýšlel. 6.„Co je psáno, to je dáno" samozřejmě neplatí. Lepší je si vše ověřit. 7.Na tom, co se naučím, je nejdůležitější, aby to fungovalo v praxi. 8.Baví mě pouštět se do něčeho nového, aktivně to vyhledávám.

9. Když se setkám s něčím novým, hned přemýšlím, jak toho využít, jak by se to dalo „uvést v život". 10. Přesnost nebo dodržování správného postupu považuji za velmi důležité. 11. Problémy a úkoly je třeba prostudovat.Ukvapeným závěrům se vyhýbám. 12. Při rozhodování bývám opatrný. Než se rozhodnu, pečlivě zvážím všechny možnosti. 13. Nejasnosti nemám rád. Vše má do sebe zapadat jako skládačka. 14. Dlouhé diskutování nemám příliš v lásce. Nejlepší je jít rovnou k jádru věci. 15. Dělat něco jinak, zkoušet něco nového, je pro mě výzvou, která mě oslovuje.

16. Než dojdu k závěru, se vším se podrobně seznámím a promyslím si to. 17. Prezentovat své myšlenky lidem "věci neznalým" bývá pro mě obtížné. 18. O problému nebo úkolu mám rád co největší přehled. Čím více informací a náhledů mám k dispozici, tím lépe. 19. Zabývám se záležitostmi tak, jak přicházejí. Svou činnost předem nijak zvlášť neplánuji. 20. Nápady a myšlenky ostatních lidí posuzuji podle toho, jak se osvědčí v praxi. 21. Rozhodovat se pouze na základě pocitů není správné. Vždy je potřeba zvažovat všechna fakta. 22. Když něco dělám, jsem sám k sobě náročný, tak trochu perfekcionalista.

23. Diskuse obohacuji spoustou různých nápadů. 24. V diskusích prosazuji to, o čem jsem přesvědčen, že bude fungovat. 25. Než se pustím do řešení úkolu nebo problému, prozkoumám jej z nejrůznějších úhlů pohledu. 26.Obvykle více mluvím, než naslouchám. 27. Častěji než jiní dokážu vymyslet praktické řešení. 28. Myslím, že nejlepším klíčem k dokončení věcí je důkladné logické myšlení. 29. Než definitivně napíšu oficiální dopis nebo zprávu, připravím si několik konceptů. 30. Nejdříve zvažuji všechny možnosti, teprve potom si jednu vyberu. 31. Bláznivým nápadům moc nefandím. Bývají nepraktické.

32 Osvědčuje se mi pravidlo „Dvakrát měř a jednou řež.“ 33. Obvykle více naslouchám než mluvím. 34. Nezáleží na tom, jak se co udělá. Hlavně, že to funguje. 35. Nutnost dodržovat přesné návody, pravidla nebo plány mě otravuje. Přestává to být zábavné. 36. Rád se bavím, bývám životem i duší různých akcí. 37. Aby měla práce smysl, je třeba ji dokončit. 38. Rád zkoumám, jak co funguje, rád pronikám do podstaty věcí. Je to důležité. 39. Mám rád, když se jednání drží programu a dodržuje se časový plán. 40. Nevadí mi, když se mi věci trošku vymknou z rukou.

Čísla otázekOdpovídající učební styl 2,5,8,15,19,23,26,35,36,40Aktivní 11,12,16,18,21,25,29,30,32,33Reflexivní 1,3,6,10,13,17,22,28,38,39Teoretický 4,7,9,14,20,24,27,31,34,37Pragmatický

je pro ně typické: vyhledávají nové zážitky, jsou otevření novým myšlenkám a nadšeně je přijímají. rovnou něco udělají a teprve pak přemýšlejí o následcích rádi spolupracují s jinými, ale zároveň mají sklon stavět se do popředí, vynikat NEBAVÍ JE: Praktická aplikace všech těch novinek - rychle ztrácejí zájem... AKTIVISTÉ

JE PRO NĚ TYPICKÉ: odstup a zkoumání problematiky z různých úhlů. shromažďují údaje a studují všechny dostupné informace, aby mohli dospět k podložený závěrům. pozorují ostatní a naslouchají jejich názorům předtím, než vysloví názor vlastní. PŘEMÝŠLIVCI

JE PRO NĚ TYPICKÉ: svá pozorování přetvářejí do komplexních a logicky promyšlených teorií. problém zvažují krok za krokem analýzu provádějí s odstupem od předmětu zkoumání; osobní názor spíše potlačí bývají odtažití, příliš neprojevují emoce jsou to většinou perfekcionisté, kteří trvají na tom, aby věci zapadaly do racionálního schématu. TEORETICI

JE PRO NĚ TYPICKÉ: rádi zkoušejí různé věci, hledají koncepční řešení, jež lze uplatnit v praxi mají sklon k netrpělivosti, jsou praktičtí a věcní Nesnášejí: dlouhé diskutování. PRAGMATICI