Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

motto „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá: Zkoumejte vše

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "motto „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá: Zkoumejte vše"— Transkript prezentace:

1 motto „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá: Zkoumejte vše
a přesvědčte se o všem sami!“ Jan Amos Komenský 1

2 Jiří Hruška 2

3 Přístup k hodnocení v inkluzivní škole
ZŠ Třebízkého Kralupy nad Vltavou 9:30 – 11:00 a 11:15 – 12:45 3

4 cíle popsat rozdíl v hodnocení v tradiční (transmisivní) škole a v inkluzivní (konstruktivistické) škole popsat rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocení popsat různé kroky k formativnímu hodnocení interpretovat výzkum „Co má skutečný vliv na výsledky žáků?“ směrem k hodnocení Cíle: 4

5 Úkol Z první obálky vyjměte dvanáct lístků s výroky a z nich vyberte šest, se kterými souhlasíte. Ostatní vložte zpět do obálky. Z druhé obálky vyberte ty, které jsou označeny stejným písmenem a porovnejte je. Z této dvojice vyberte ten, se kterým více souhlasíte, druhý vložte zpět do patřičné obálky. Vyhodnoťte podle následujícího klíče (maximum je + 12 bodů, minimum je – 12 bodů)

6 Vyhodnocení za výrok psaný tučně a označený obojetnou souhláskou máte + 2 body za výrok psaný tučně a označený tvrdou či měkkou souhláskou máte - 2 body za výrok psaný kurzívou a označený obojetnou souhláskou máte - 1 bod za výrok psaný kurzívou a označený tvrdou či měkkou souhláskou máte + 1 bod

7 sumativní x formativní hodnocení

8 Kde hledat inspiraci? Publikace SKAV Kanadské vysvědčení Výzkum

9 cíle popsat rozdíl v hodnocení v tradiční (transmisivní) škole a v inkluzivní (konstruktivistické) škole popsat rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocení popsat různé kroky k formativnímu hodnocení interpretovat výzkum „Co má skutečný vliv na výsledky žáků?“ směrem k hodnocení Cíle: 9

10 Pár myšlenek na závěr „Učitel není zodpovědný za to, co se žák naučí! Je však zodpovědný za to, aby vytvořil takové podmínky, aby každý žák mohl dosáhnout svého maxima.“ „Kdo chce, hledá cesty, kdo nechce, hledá překážky.“ „Když nevíte, zeptejte se dětí!“ „Neříkejte, že něco nejde, říkejte spíš, že si s tím nevíte rady.“ „Když žák chce, dokáže dosáhnout vysokých standardů kvality.“ „Největší chybou člověka je bát se, že udělá chybu.“

11 Kroky k formativnímu hodnocení
Každý sám za sebe napište, co by vám pomohlo, abyste mohli hodnotit žákův posun/pokrok. Dejte hlavy dohromady ve skupině a vymyslete alespoň pět „pomocníků“ na kterých se ve skupině dohodnete. Zvolte si mluvčího. Mluvčí postupně prezentují „pomocníky“. Pokud jiná skupina bude mít stejného či velmi podobného pomocníka, její mluvčí zvolá „máme“.


Stáhnout ppt "motto „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá: Zkoumejte vše"

Podobné prezentace


Reklamy Google