Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise."— Transkript prezentace:

1 DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

2 CÍLE KURZU: Porozumět tomu, jak může být přístup designového myšlení použit k inovacím a k řešení problémů. Prakticky si vyzkoušet kroky procesu designového myšlení. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

3 Mezinárodní rada průmyslového designu
„Design je kreativní aktivita, která má za cíl stanovit mnohostranné vlastnosti objektů, procesů a služeb a jejich systémů během celého jejich životního cyklu.“ Mezinárodní rada průmyslového designu (Zdroj: expert_b_ html) Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

4 Co si obvykle představíme pod termínem «design»?
Grafický design Produktový design Environmentální design Atd. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

5 DESIGN = nápad + plánování
Co je myšleno pojmem «design», když o designovém myšlení přemýšlíme jako o procesu praktického plánování a způsobu řešení problémů? DESIGN = nápad + plánování Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

6 DESIGNOVÝ PROCES JE CHARAKTERIZOVÁN 4 ÚSTŘEDNÍMI BODY (4C)
KREATIVITA (CREATIVITY) – vytvoření něčeho, co dříve neexistovalo KOMPLEXNOST (COMPLEXITY) – rozhodnutí o mnoha proměnných a parametrech KOMPROMIS (COMPROMISE) – vyvažování někdy protichůdných požadavků (náklady, materiály, výroba atd.) VOLBA (CHOICE )– rozhodování mezi několika možnými řešeními daného problému na všech úrovních od základního konceptu až po dosáhnutí konečného výsledku (Zdroj: Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

7 PODÍVEJME SE NA 6 KROKŮ DESIGNOVÉHO MYŠLENÍ
1. Pochopení problému (proces získávání informací) 2. Definování (konstatování problému) 3. Vytvoření konceptu / různých nápadů 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů 5. Vytvoření prototypu 6. Testování (Zdroj: Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

8 PRAKTICKÝ ÚKOL: SKUPINOVÁ PRÁCE postupujte dle prvních 5 kroků procesu designového myšlení a vyzkoušejte si vytvoření nového produktu/služby! Postupujte dle instrukcí na dalších snímcích! 1. Pochopení problému (proces získávání informací) 2. Definování (konstatování problému) 3. Vytvoření konceptu / různých nápadů 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů 5. Vytvoření prototypu (Zdroj: Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

9 1. Pochopení problému (proces získávání informací)
10 min. Ve skupině vytvořte na listu papíru koláž z obrázků a kreseb, které vystihují vaše pocity, myšlenky a vše ostatní, co se týká cílové skupiny produktu. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

10 2. Definování (konstatování problému)
7 min. V týmu prodiskutujte vytvořenou koláž: Proč byly vybrány právě tyto obrázky? Co není jasné? Co v koláži chybí? Co by se mělo změnit? Na základě provedené diskuze stanovte, jaké problémy mohou nastat během výroby/prodeje tohoto produktu a jakým způsobem by mohly být tyto problémy vyřešeny. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

11 3. Vytvoření konceptu / různých nápadů
5 min. Pracujte individuálně: vypište co nejvíce nápadů, jak by mohl být vyřešen problém uvedený v minulém kroku! Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

12 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů
10 min. 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů Ve skupinách: prodiskutujte všechny nápady a rozdělte je do tří sloupečků na dalším papíře: Co zvládneme udělat Co možná zvládneme udělat Ostatní nápady Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

13 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů
7 min. 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů V každém sloupci rozhodněte, jaké nápady se opakují a jaké jsou si příliš podobné. Vyberte jedno řešení ze sloupce «CO MOŽNÁ ZVLÁDNEME UDĚLAT». Cílem dalšího úkolu je získat větší jistotu o nápadu ze sloupce «CO MOŽNÁ ZVLÁDNEME UDĚLAT». Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

14 Daný problém a vybrané řešení Slogan/motto/chytlavou frázi Vizualizaci
5. Vytvoření prototypu 10 min. Použijte jakékoliv dostupné materiály k vytvoření reklamního plakátu pro vaše vybrané řešení. Váš plakát by měl obsahovat: Daný problém a vybrané řešení Slogan/motto/chytlavou frázi Vizualizaci Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

15 TRH NÁPADŮ 90 s 90 s 90 s 90 s Úkol: vyberte ze skupiny mluvčího, který musí v daném časovém limitu prezentovat problém a jeho řešení ostatním skupinám. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.


Stáhnout ppt "DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise."

Podobné prezentace


Reklamy Google