Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Advertisements

PT – obecná charakteristika
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Vzdělávání a jeho kategorie
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Taneční a pohybová výchova
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Jako příklad uznávání neformálního vzdělávání Ing. Petra Nakládalová, ČNA Mládež YOUTHPASS.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
YOUTHPASS Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
KURIKULÁRNÍ DOKUMENTY I
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
(komentovaný přehled)
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Průřezová témata.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Kurikulum: obsah školní edukace
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Květen ’19 VYUČOVACÍ PROCES Kurikulum. Výukové cíle, klíčové kompetence. Obsah vzdělávání - učivo. Jitka Jursová.
Transkript prezentace:

Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání

Standard základního vzdělávání (1995) → Vzdělávací program Základní škola Platnost: od – dnes v dobíhajících ročnících (4., 5. ročník a 9. ročník ZŠ) → Vzdělávací program Obecná škola Platnost: od – dnes v dobíhajících ročnících → Vzdělávací program Národní škola Platnost: od – dnes v dobíhajících ročnících Rámcový vzdělávací program pro ZV → Školní vzdělávací program schválení RVP ZV v r od výuka dle ŠVP v 1. a 6. ročníku ZŠ Kurikulum pro základní vzdělávání a jeho změny

Nové pojetí cílů základního vzdělávání Východiskem je koncept celoživotního učení. Klíčové kompetence Souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. o Kompetence k učení o Kompetence k řešení problémů o Kompetence komunikativní o Kompetence sociální a personální o Kompetence občanská o Kompetence pracovní Průřezová témata Rozvíjení oblasti postojů a hodnot žáků prostřednictvím aktuálních problémů současného světa. Nové prvky ve vzdělávání

Změny v koncepci matematického vzdělávání v RVP ZV Cíle matematického vzdělávání Posílení: podpory aktivních činností žáků ve výuce, rozvíjení schopnosti řešení problému, rozvíjení spolupráce při řešení problému, rozvíjení důvěry ve vlastní schopnosti, podpory aplikace matematických znalostí a dovedností v běžném životě. Obsah matematického vzdělávání Změny ve strukturaci vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace:  Vzdělávací obsah tvoří očekávané výstupy: 1. období 1. stupně (3. ročník) – jde o orientační výstupy, 2. období 1. stupně (5. ročník) – jde o závazné výsledky vzdělávání, 2. stupně (9. ročník) – jde rovněž o závazné výstupy.  Prostředkem je učivo, které je školám doporučeno.

Změny týkající se redukce učiva:

Členění vzdělávacího obsahu matematiky v RVP ZV Tematické okruhy

Děkuji za pozornost