1. Projekty zaměřené na Smart technologie Petr Matolín Vedoucí oddělení strategií a analýz, TA ČR Konference Smart Life 2016 – život v digitálním světě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

1. Podpora aplikovaného výzkumu a koncept Smart City Technologická agentura České republiky Vladimír Kebo, Praha
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
1. Význam a úloha malých a středních podniků (MSP) v HORIZON 2020 Táňa Perglová Ředitelka sekce, delegát ČR v programovém výboru SMEs and Access to risk.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Dokument KAP MSK - obsah
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Aktuální informace Ministerstva kultury
Členská schůze MAS Nepomuk,
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Inovace a regionální rozvoj
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Inovační potenciál České republiky
Náměty pro činnost Národního fóra
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Univerzitní město Olomouc
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Chytrá řešení od společnosti E.ON
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Centralizované rozvojové projekty 2017
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Ing. Stanislava Správková
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Národní akční plán čisté mobility
Život bez střeva , Praha.
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

1

Projekty zaměřené na Smart technologie Petr Matolín Vedoucí oddělení strategií a analýz, TA ČR Konference Smart Life 2016 – život v digitálním světě 29. února 2016

Systém podpory VaVaI v ČR 3

TA ČR založení organizační složka státu a správce rozpočtové kapitoly s účinností od vznikla na základě novely zákona č. 130/2002 Sb. nástroj k realizaci reformy VaVaI – snížení počtu rozpočtových kapitol – zjednodušení administrativy ve VaV

TA ČR Aktivity příprava a realizace programů aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací včetně programů pro potřeby stát. správy včetně programu veřejných zakázek komplexní projektové řízení (výběr projektů, kontrola plnění, hodnocení výstupů) poskytování účelové podpory z prostředků státního rozpočtu poradenství řešitelům a uživatelům výsledků projektů zejm. v oblasti právní, finanční a ochrany duševního vlastnictví spolupráce s ministerstvy, která zajišťují aplikovaný výzkum, vývoj a inovace a s obdobnými českými i zahraničními agenturami

Programy TA ČR ALFA – podpora VaV zejména v oblasti progresivních technologií, materiálů a systémů, energetických zdrojů a ochrany a tvorby ŽP a dále v oblasti udržitelného rozvoje dopravy, BETA – program veřejných zakázek VaVaI pro potřeby státní správy, OMEGA – program je zaměřen na podporu projektů, jejichž výsledky mají vysoký potenciál pro uplatnění v řadě oblastí celospolečenského života obyvatel ČR, Centra kompetence – program zaměřený na podporu vzniku a činnosti center VaVaI v progresivních oborech s vysokým aplikačním a inovativním potenciálem a perspektivou pro značný přínos k růstu konkurenceschopnosti ČR, EPSILON – podpora projektů, jejichž výsledky mají vysoký potenciál pro rychlé uplatnění v nových produktech, výrobních postupech a službách, GAMA – podpora ověření výsledků VaV z hlediska jejich praktického uplatnění a na přípravu jejich následného komerčního využití, DELTA – program podpory spolupráce v VaV prostřednictvím společných projektů technologických a inovačních agentur

Projekty v programech TA ČR* (Aktualizováno k ) *Úspěšnost uvedena pouze za TD01 a TD02. K nebyl znám počet podpořených projektů v TD03 ** Celková úspěšnost bez TD03 ProgramALFAGAMADELTAEPSILONOMEGACKCelkem podáno podpořeno úspěšnost 27,4%38,2%34,0%12,1%30,2%16,2%25,4% podpořené: náklady (v mil. Kč) podpora (v mil. Kč) míra podpory 64,3%100,0%69,4%60,7%77,8%68,1%66,3% Zdroj: TA ČR* 3. VS OMEGA, 2. VS DELTA – předpokládané hodnoty

Struktura a počty účastníků v podpořených projektech TA ČR* (Aktualizováno k ) Typ organizace Velikost/druh organizace Počet účastníků Dotace (v mil. Kč) Podniky Celkem , 9 malé podniky , 1 střední podniky , 4 velké podniky , 4 Výzkumné organizace Celkem , 7 veřejné vysoké školy , 3 AV ČR ostatní VVI ostatní VO ,5 Celkem , 6 Zdroj: TA ČR* 3. VS OMEGA, 2. VS DELTA – předpokládané hodnoty

Očekávané výsledky v programech TA ČR (Aktualizováno k ) 9 VýsledkyALFACKDELTAEPSILONGAMAOMEGACelkem P – patent Z – poloprovoz F – užitný + průmyslový vzor G – prototyp, funkční vzorek N – metodika + mapa N - metodika N – mapa R – software H LEG + H NELEG H LEG promítnuté do právních předpisů a norem H NELEG promítnuté do směrnic a předpisů nelegislativní povahy závazných v rámci kompetence příslušného poskytovatele V – výzkumná zpráva X – jiné Zdroj: TA ČR

Běžící programy Centra kompetence Inteligentní Regiony - Informační modelování budov a sídel, technologie a infrastruktura pro udržitelný rozvoj Doba řešení: 1. ledna 2014 – 31. prosince 2019 Státní podpora: tisíc Kč Účastníci projektu: 23 partnerů: 2 technické VŠ, 4 VO, 17 podniků Cíle řešení: Cílem tohoto projektu je vytvořit multidisciplinární a interdisciplinární systém spolupráce mezi podniky a výzkumnými organizacemi pro rozvoj energeticky účinných a k životnímu prostředí šetrných technologií systémů, zařízení, komponenty, metodiky a strategie pro inteligentní budovy v regionech. Projekt je v souladu v České republice s energetické strategie EU na základě směrnice 2010/31/EU Evropského parlamentu a Rady ze dne 19. května 2010 o energetické náročnosti budov.

CK Inteligentní Regiony Aktivity Vytvoření udržitelných systémů zásobování vodou v městských a příměstských regionech Informace pro inteligentní regiony. Posouzení udržitelnosti inteligentních sídel a budov Inteligentní sítě topení/chlazení, distribuční systém pro účinnou, ekologicky šetrnou, udržitelnou a spolehlivou dodávku energie v regionu Inovativní technologie a vybavení pro inteligentní sídla a budovy – vývoj a realizace Uplatňování českých právních předpisů na základě právního rámce EU „20– 20–20“. Šíření.

Běžící programy BETA Koncept inteligentních měst v České republice Doba řešení: 1. července 2014 – 31. prosince 2014 Státní podpora: 825 tisíc Kč Účastníci projektu: Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., CleverMaps, a.s., Asociace financování infrastruktury pro mobilitu, o. s. Cíle řešení: Metodika formuluje požadavky a indikátory na 3 úrovně chytrého města v několika oborech. Politická úroveň se bude opírat o vybrané aktivity z Evropy, kterými město může efektivněji a víceúčelově investovat do svého rozvoje (např. vzorová energetická koncepce města Vídně s účastí občanů či vyhrazení prostor města pro testování ICT technologií). Společenská úroveň vymezí nástroje pro lepší komunikaci s občany a jejich aktivního zapojení do tvorby města. Budou tak zpracovány indikátory pro crowdsourcingové a crowdfundingové nástroje v mobilní i webové podobě či modelové programy investic města do veřejného prostoru. Také budou rozpracovány indikátory nového fenoménu "ekonomiky sdílení" a její podpory ze strany města. Technologická úroveň pak přinese popisy business modelů jednotlivých smart technologií včetně technických požadavky pro poptávková řízení, identifikace možných evropských zdrojů kofinancování, definice potřebné odborné znalosti pro vedení takových projektů, orientační ceny atp. Budou řešeny všechny ve světe podporované systémy, jakými jsou Systém chytrého parkování, systém chytrého svozu odpadů, systém chytrého pouličního osvětlení, systém chytrého sledování spotřeby vody, elektřiny a plynu, inteligentní dopravní systémy a chytrá diagnostika vozidel, systémy chytrých budov (samotná stavba i vzdálená obsluha), systémy sociální inkluze a péče, systémy monitoringu stavu inženýrských staveb, systémy monitorování znečištění životního prostředí a vyzařování elektrických a telekomunikačních přístrojů, systémy detekce požárů (v lidských sídlech i v krajině), systémy monitorování environmentálních podmínek, systémy chytré energetické soustavy (smart grid) a případně další.

Průmysl 4.0 Průmysl 4.0 – nová produkční metoda – předpokládá propojení strojů, které umí komunikovat ve výrobě. → Implementace inteligentních propojených systémů, které podporují aktivity napříč celým výrobním procesem. Next Manufacturing Revolution (OECD) - dopady technologického vývoje, které budou řídit změny v produkci v příštích ti letech. Tato širší definice změn v moderní výrobě zahrnuje rozšíření globálních hodnotových řetězců, rostoucí význam znalostní ekonomiky a růst digitální ekonomiky. Národní iniciativa Průmysl společný dokument TA ČR a Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, vytvořený pod vedením Prof. Ing. Vladimíra Maříka, DrSc. - předsedy výzkumné rady TA ČR.

Průmysl 4.0 Smart Cities Propojení průmyslu 4.0 a Smart cities: technologické předpoklady a vize Požadavky na aplikovaný výzkum standardizace bezpečnost dopady na trh práce vzdělávací systém regulační prostředí Pozitivní dopad průmyslu 4.0 na efektivní využívání zdrojů: adaptivní nastavení dopravního signálu v závislosti na aktuální dopravní situaci ve městech, efektivnější plánování a rozvrhování tras veřejné dopravy a snížení tranzitních časů, snížení spotřeby paliva a emisí.

Úkoly/spolupráce TA ČR Státní Energetická Koncepce 1.Podpořit výzkum a vývoj v oblasti čisté mobility. Připravit koordinovanou strategii na podporu výzkumu a vývoje v této oblasti. 2.Iniciovat v rámci podpory technických a přírodovědných oborů jednání subjektů působících v sektoru energetiky se zástupci technických fakult vysokých škol. Tématem jednání bude posílení úlohy technického vzdělávání, a to s důrazem na potřeby energetiky. 3.Zajistit podporu společným výzkumným projektům českých a zahraničních výzkumných ústavů, vysokých škol a firem. V rámci programů VaVaI zajišťovat podporu společným projektům výzkumu, vývoje a inovací českých a zahraničních výzkumných organizací a podnikatelů v rámci programů mezinárodní spolupráce. 4. Zajistit podporu pilotních projektů VaV v oblasti energetiky v návaznosti na SET plán. Orientovat nový program strategicky usměrňované podpory výzkumných projektů v oblasti energetiky (inteligentní sítě, elektroakumulace, VaV v oblasti jaderných technologií) v kontextu prioritní oblasti „Udržitelná energetika“ podle usnesení vlády České republiky ze dne 19. července 2012 č. 552 Národní priority orientovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací.“ a potřeb plynoucích z naplňování Státní energetické koncepce.

Projekt INKA VYTVOŘENÍ METODIKY, která má Umožnit Lépe porozumět dynamice a charakteru inovačního systému v České republice Navrhovat a cílit (stávající i nové) intervence Vyhodnotit cílení a výsledky (i dopady?) intervencí Proto metodika umožňuje: Popsat (opakovaně) inovační systém ČR a jeho změny v souvislosti s vývojem hospodářství Identifikovat a popsat charakteristiky existujících a potenciálních cílových skupin a jejich změny Identifikovat oblasti možných tržních selhání 16

Různé úrovně podrobnosti analýz Makroekonomická analýza a analýza agregátních dat Mikroekonomická analýza a analýza individuálních dat vybrané dílčí skupiny a znaky NIS Terénní šetření a analýzy firmy a VO, inovační procesy Hrubý pohled na struktury a vývoj ekonomiky a NIS Jemný, selektivní pohled na struktury a vývoj NIS Pohled na jednotlivé subjekty NIS kvalitativní hlediska a analýzy

1.ČR závislou ekonomikou, ale není pouze zemí montoven 2.Zásadní role NNS pro rozvoj inovačního ekosystému ČR 3. ČR vysoce inovativní ekonom. na nižších řádech inovací 4. U průlomových inovací adaptérem či adoptérem 5. Hlavní bariéry inovací jsou v lidech (aspirace, zkušenosti, kompetence…), kapacitě a tržních kompetencích firem 6. Omezená relevance agregátních statistik Hlavní zjištění

Které skupiny firem tvoří páteř konkurenceschopnosti ČR a jak využívají VaV?

Děkuji za pozornost. Web: