Anna Klosová Poradenství/Consultancy Tis Praha s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekonomická, finanční, právní a insolvenční andragogika určená lektorům, poradcům a dalším účastníkům vzdělávání - cz.1.07/3.2.11/ Vzdělávací program:
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Jiří Skuhrovec, IES FSV UK, EconlabInsolvence: Dva problémy řečí dat PSP ČR Jiří Skuhrovec, IES FSV UK, EconLab, z.s.
Národní projekt Úspěšný ředitel Model vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Insolvenční řízení v ČR Zmar nebo nová šance?. Uspokojení věřitelů: World Bank65 % (údaj z dotazníkové akce) Reálná data ,4 % Co víme o insolvenčních.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
E-NEBEZPEČÍ PRO UČITELE Nebezpečné komunikační jevy pro učitele se zaměřením na kyberšikanu, kyberstalking, kybergrooming a další sociálně-patologické.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
FINANČNÍ DOPAD OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE SPOLEČNOSTI AVIRE S.R.O. Autor diplomové práce:Bc. Monika Budovičová Vedoucí diplomové práce:doc. Ing.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Podpora v nezaměstnanosti
Úřad práce České republiky
Plánování ve školní tělesné výchově
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Téma 11: Finanční plánování
Náměty pro činnost Národního fóra
Zákon o sociálním podnikání
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Digitální učební materiál
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Digitální učební materiál
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Vzdělávací projekt v prostředí příspěvkové organizace kraje
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Eva Tomášková Základní ekonomické pojmy Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 2. přednáška.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti  
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Prodeji produktu nebo služby
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Celkový základ daně.
Nabízené služby společnosti
Statistická pravda o insolvenčních řízeních
Podnikový dluh a podnikový úpadek: analýza vývoje v roce 2012
Transkript prezentace:

Anna Klosová Poradenství/Consultancy Tis Praha s.r.o.

 P ř ipravit lektory (cílová skupina 1) pro vzd ě lávání krizových poradc ů, likvidátor ů a insolven č ních správc ů (cílová skupina 2)  P ř ipravit celoživotní vzd ě lávání pro cílovou skupinu 2, kombinovaná forma, e-learningové praktiky v č. p ř ípravy akreditace  Pilotní ov ěř ení vzd ě lávání obou cílových skupin

 Základy krizového ř ízení, rozpoznání a zvládnutí rizik spojených s podnikáním resp. zadlužením, prevence insolvence – vazba na ekonomický rozvoj a jeho cyklický charakter  Psychologické a sociologické aspekty výkonu funkce krizového poradce, likvidátora a insolven č ního správce  Využití ICT pro zvýšení informovanosti cílových skupin  Odborná jazyková p ř íprava – angli č tina  Zp ů soby ř ešení úpadku

 Vysoká škola finan č ní a správní, o.p.s., st ř edisko Most  Komora specialist ů pro krizové ř ízení a insolvenci v Č R

 Reakce podnik ů na nabídku vzd ě lávání v oblasti krizového ř ízení v roce 1997 a pozd ě ji  Podnikatelská sféra, p ř edevším malé a n ě které st ř ední podniky, nev ě novaly dostate č nou pozornost a na projevy krize reagovaly s velkým zpožd ě ním anebo nereagovaly v ů bec.  Krizové ř ízení je pro podniky p ř edevším ř ešení havárií nebo katastrof, pot ř eba zabývat se ekonomickými projevy krize je v uvedených souvislostech utlumena.

 V roce 2008 KS v ÚL evidoval 684 insolven č ních návrh ů (v Č R podáno 5354), zahájeno bylo 622 insolven č ních ř ízení, 170 konkurz ů  V roce 2009 to bylo 496 podaných návrh ů v ÚK, zahájeno 426 p ř ípad ů, 171 konkurz ů  V roce 2009 bylo v ÚK 1773 spole č ností v likvidaci (10,5% z celkového po č tu spole č ností, v Č R jenom 8,49%), více Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj a Pardubický kraj  V roce 2010 celostátn ě podáno insolven č ních návrh ů (nár ů st v d ů sledku osobních bankrot ů ), ÚK pokra č uje, jenom v 1. č tvrtletí roku bylo podáno 823 insolven č ních  2011 – 1.pololetí cca 2000 ins.návrh ů, 81 konkurz ů (Betonstav s.r.o., SUNNY DAYS s.r.o., MAKRO-stavební spole č nost s.r.o., Č EPRO a.s., Sazka a.s., VASKUL v.o.s., AUTOSTYL Ústí nad Labem, v.o.s. nebo Družstvo DIALOG aj.)

 Podnikání a riziko ; nejv ě tším rizikem podnikatele je nepodnikat; č len ě ní rizik  Krize ; je to trvalý jev v tržní ekonomice, d ů sledek zm ě ny vztahu nabídky a poptávky  „Krize“ je nezávisle prom ě nná veli č ina, na kterou musí do zna č né míry krizové ř ízení závisle reagovat. Je to proces do zna č né míry ne ř iditelný proces. Bylo by skv ě lé, kdybychom mohli s dostate č ným p ř edstihem p ř ed vypuknutím krize provést rozbory, vybrat optimální dlouhodobou strategii i operativní taktiku, když se objeví problémy vše pozastavit, opravit až k p ř ekonání krize a po „lé č b ě “ pokra č ovat. To se vyskytuje pouze v po č íta č ových modelech anebo v p ř edstavách n ě kterých našich politik ů, noviná řů anebo teoretik ů v oblasti trestního práva.

 Krizoví specialisté jsou voláni na pomoc až v manifestní fázi krize dle zahrani č ních zkušeností  Jejich práce – intuice kombinovaná se zkušeností z p ř edešlých p ř ípad ů, opakovaných rozbor ů

 Rating – hodnocení bonity spole č nosti, p ř ed propuknutím krize (m ů že být záchovným nebo transforma č ním nástrojem) – analýza teritoriálního rizika, odv ě tvového rizika, podnikového rizika (konkuren č ní postavení, finan č ní situace, podniková struktura, právní rizika, kvalita managementu)  Rozbory ekonomických ukazatel ů (jak č íst rozvahu a výsledovku)  Cílem je p ř ipravit podnik na zp ů sob existence v tržní ekonomice, zpracovávat informace trvale, vytvo ř it zp ů sob jak se trvale p ř izp ů sobovat zm ě nám v okolí spole č nosti a vytvo ř it flexibilní systém, schopný pružn ě reagovat zm ě nami na zm ě ny

 Informace o p ř ipravovaném vzd ě lávání cílových skupin byla publikovaná v tisku OHK Most  Do cílové skupiny lektor ů je p ř ihlášeno 23 osob (10)  Do cílové skupiny krizových specialist ů je p ř ihlášeno 23 osob (20)  Skupina lektor ů bude mít č ást programu zam ěř enou na oblast pedagogické p ř ípravy na vzd ě lávání dosp ě lých  Skupina krizových poradc ů bude pracovat více s p ř ípadovými studiemi, analýzami a rozbory

 Projekt se nachází v polovin ě ř ešení  V ř íjnu zahajujeme vzd ě lávání obou cílových skupin  Je p ř ipravený harmonogram vzd ě lávání a jeho lektorské zabezpe č ení  Č asová dotace p ř ednášek je 80 hodin plus samostudium 60 hodin  Jsou zpracované u č ební texty, které budou po zkušenosti s prací s jednotlivými cílovými skupinami ve vzd ě lávání dopracovány a upraveny

 Ř ízení podniku  Psychologie a sociologie v krizovém ř ízení  Teorie krizového ř ízení  Ř ízení zm ě n a projektové ř ízení  Úvod do hospodá ř ské krize  Charakteristika rizik spojených s podnikáním  Krizové ř ízení a zp ů soby ř ešení úpadku  Role podnikatele v pozici v ěř itele a dlužníka  Analýza úpadku v Č R a Ústeckém kraji

 Podniky v regionu, p ř edevším MSP, budou pot ř ebovat krizového poradce  Malé podniky pochopí, že by se m ě ly spojit a spole č nými silami si tuto službu zajistit  Krizový poradce se stane novou nabízenou službou na trhu práce

Děkuji Vám za pozornost Kontakt: Anna Klosová Telefon: