Co můžeme očekávat od Internetu? Ing. Hana Šrámková Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro 5. ročník INTERNET. Program v počítači. Prohlížíme si v něm internetové stránky. Prohlížeč / Vyhledávač.
Advertisements

PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_236 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_inovace_01_infpojmynet1_01 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: leden 2013 Předmět:Informační technologie Ročník:7. ročník Škola - adresa:Základní.
Internet Základní informace VY_32_INOVACE_INT_16.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
MATURITNÍ OTÁZKA Č.6 ORIENTACE V PRINCIPECH, MOŽNOSTECH A PRAKTICKÉM VYUŽITÍ POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ.
Název materiálu: Služba Edu Live Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
POS 40 – 83. Základy datové komunikace - MULTIPLEX Kmitočtovým dělením (FDMA) – Přidělení kmitočtu jednotlivým uživatelům = šířka pásma se rozdělí na.
Název materiálu: Internetová úložiště Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 5.třída Vyučovací předmět:
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Připojení k internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_2_10_Připojení k internetu.
Strukturovaná síťová konfigurace Členění sítí dle rozsahu (PAN, LAN, MAN, WAN) techniky zvyšování propustnosti LAN technika zvyšování spolehlivosti LAN.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
INTERNET. Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Způsoby připojení k internetu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Internet komunikace.
který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad Lužnicí v letech 2011 – 2012.
Možnosti připojení k internetu
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_12
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Síťové Protokoly.
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Internet.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Internet struktura, fungování a přehled využití
Inf Počítač a lidé s handicapem
Druhy sítí podle rozlehlosti
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Prvky v síti Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Název školy
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_2_14_20 Internet   Vyjmenujte 3 způsoby připojení k internetu. Jak vznikl název internet? Jaké možnosti internet uživateli.
Informatika – Test č.4 VY_32_INOVACE_18
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Knihovny pod jednou střechou
INTERNET - TERMINOLOGIE
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_13
INTERNET - TERMINOLOGIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Inf Princip fungování elektronické pošty
Propojení UIS s knihovnami
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Jednotná informační brána jako studnice informací pro lékaře
Informatika Počítačové sítě.
GPRS, EDGE, CDMA, WiFi, vytáčené připojení, linka euro ISDN, ADSL
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačové sítě – služba WWW
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Máte zájem o více informací?
ProQuest Central Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
M-Commerce Šárka Přibíková 3MA
Ing. Jiří Šilhán ECM.
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
WWW (1) WWW (World Wide Web) je dnes zřejmě nejpoužívanější služba sítě Internet Reprezentuje síť odkazů na hypertextové do-kumenty označované též jako.
Počítačové sítě Úvodní přednáška
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
KVÍZ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_18_Kvíz.
Informatika Počítačové sítě.
Transkript prezentace:

Co můžeme očekávat od Internetu? Ing. Hana Šrámková Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové

Myšlenka vzniku Internetu  Období 60. let 20. století  USA  Požadavek vytvořit fungující systém řízení – propojení strategických počítačů  Vytvořit odolnou síť na sobě nezávislých počítačů

Co je Internet  Celosvětová síť  Nezávisle propojené počítače  Významný zdroj informací  Významný komunikační nástroj

Jak Internet funguje  Komunikace mezi uzly  Vzájemná výměna dat – texty, grafika, zvuk, animace…  Využití protokolů TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol)TCP/IP  Využití architektury client-server

Internet v České republice  Komerční poskytovatelé  Akademický poskytovatel (CESNET - Federal Educational and Scientific NETwork)  Doména.cz com, edu, org

Způsoby připojení Internetu  Modem + analogová telefonní linka  Modem + ISDN  ADSL – linka využívá nadhovorové pásmo  Kabelové připojení – využívá vedení kabelové televize  Bezdrátové připojení (WiFi)  Využití mobilních sítí - Technologie GPRS, EDGE, GPRS, UMTS

Služby Internetu  WWW (World Wide Web) Nejužívanější služba internetu založená na www stránkách (hypertextových dokumentech). Poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče.  HTTP (HyperText Transfer Protocol) služba pro přenos hypertextových stránek.  (Electronic Mail) usnadňuje posílání zpráv mezi počítači připojenými k Internetu  FRE je specializovaná www služba, která umožňuje poštu přijímat, odesílat, třídit do jednotlivých složek, vést vlastní adresář atd.  FTP (File Transfer Protocol) umožňuje přenos dat mezi dvěma k internetu připojenými počítači.  News (NetNews, NewsGroup, UseNet, Blog) internetové diskusní skupiny a elektronické konference. Všechny příspěvky i odpovědi jsou přístupné všem

WWW stránky  Nejrozšířenější služba  Pramen velkého množství informací a zdrojů  Základ tvoří hypertextové dokumenty  Současnost www představuje miliony uživatelů  Orientace na grafiku, multimediální prvky, intuitivní ovládání

Prohlížeče www stránek  Internet Explorer  Gozilla  Opera  Netscape Navigator  Firefox

– elektronická pošta  Vzájemná výměna zpráv  Je možné pracovat s textem, grafikou, audio i video záznamy  Doručení u trvá zpravidla malý okamžik  Rychlost doručení je závislá na propustnosti a spolehlivosti sítí, po kterých zpráva putuje

Jak získat adresu?  Zpravidla od svého ISP (Internet service providera)  Na internetu zdarma od provozovatelů různých serverů

Vyhledávací služby  Speciální servery, které jsou určeny k vyhledávání zadaných informací  Vyhledávání Katalog Fulltext 

Oblast využití Internetu  Komerční sféra Prezentace firem Nabídka produktů Nabídka služeb Rezervační systémy (kina, jízdenky, letenky …) On-line systémy Inzerce

Oblast využití Internetu  Státní správa a samospráva Evidence (obyvatelstva, vozidel, sociální správa, …) ( Daňový systém, pojištění ( ) Vzdělávání ( ) Evidence nemovitostí (

Internetový obchod  Virtuální obchod při němž je podstatná část informací nutných k uzavření obchodu přenesena internetem  Typy obchodů Business-to-consumer Business-to-business Business-to-administration

K čemu využíváte Internet? Zdroj: MARKET & MEDIA & LIFESTYLE

Negativa Internetu  Spam – nevyžádaná pošta  Šíření počítačových virů  Závislost na technologiích  Důvěryhodnost informací

Zdravotní rizika  RSI (Repetition Strain Injury) – syndrom opakovaného přetížení Důsledek drobných opakovaných pohybů Svalové bolesti Zánět šlach Nervové problémy  Nevhodné sedění Páteř Zrak Zádové svaly

Informační společnost  Stát jako servis právo občanů na informace vstup informace jedním místem  Podnikatelská sféra profit konkurenceschopnost zvyšování hodnoty firmy globalizace  Široká veřejnost informační gramotnost

Budoucnost Internetu  Vytvořit interaktivní WWW  Snaha o maximální sblížení s uživatelem  Nezávislost na platformě

Děkuji za pozornost