PREZENTUJÍCÍ Představení Metodiky opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života Mgr. Klára Čmolíková Cozlová Ing. Martina Hajná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „Rovnost na Vysočině v kontextu koncepce rodinné politiky Kraje Vysočina“ Ing. Soňa Krátká, regionální koordinátorka.
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu Barbora Slavíčková.
Řízení diverzity Mgr. Hana Velíšková, HR specialistka Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Genderový audit v praxi
Citigroup soutěž o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR Bc. Jitka Kolářová, Gender Studies o.p.s.
Řízení lidských zdrojů
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Genderový audit Mgr. Tomáš Bitrich Společenská odpovědnost firem v Ústeckém kraji CZ.1.07/3.2.06/
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Slučitelnost rodiny a zaměstnání z pohledu rodinné politiky1 Slučitelnost rodiny a zaměstnání v rodinné politice města Brna, aneb v čem se.
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Zavedení systému opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání na Magistrátu města Brna 9. Národní konference kvality ve veřejné správě
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Prevence násilí na pracovištích 1. 2 šikana mobbing zastrašování urážky výhrůžky sexuální obtěžování rasové ponižování diskriminace fyzické napadení STRES.
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Národní tématická síť E Rovné příležitosti žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Brno–město pro rodiny Projekt ANIMA PLUS CZ Inovativní opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání Mgr. Lenka Zemanová.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Kulatý stůl- Hodonín, Nástroje pro-rodinné politiky a jejich využití v oblasti lidských zdrojů a budování dobrého jména firmy Blanka Brabcová.
Vstřícný zaměstnavatel Kritéria soutěže. 1. Organizace práce Vstřícnost a reálné možnosti využívání flexibilních forem práce Další úpravy pracovního režimu.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Prosazování rovnosti žen a mužů na ministerstvu vnitra v rámci projektu „Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV“ Eva Ferrarová Ministerstvo.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Rovné příležitosti ve veřejné správě PhDr. Eva Ferrarová, Ph.D. Odbor řízení lidských zdrojů Ministerstvo vnitra.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
PREZENTUJÍCÍ Rodinné audity Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života PhDr. Lada Nováková Mgr. Klára Čmolíková Cozlová.
Aktivita je součástí individuálního projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji ( Projekt.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Prevence domácího násilí na vládní úrovni
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Nenaplněné cíle a vize majitelů
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
„Žijeme a pracujeme na Vysočině“ představení projektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Mgr. Ing. Zdeněk Kadlec, dr. h. c.
Ing. Stanislava Správková
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Transkript prezentace:

PREZENTUJÍCÍ Představení Metodiky opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života Mgr. Klára Čmolíková Cozlová Ing. Martina Hajná

PREZENTUJÍCÍ Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života Obsah setkání Vznik Metodiky Projekt„Žijeme a pracujeme na Vysočině – zavádění prorodinných opatření do personální politiky příspěvkových organizací Kraje Vysočina v kontextu rodinné politiky kraje“, reg. č. CZ. 1.04/3.4.04/ Obsah metodiky Doporučení pro realizaci opatření na podporu slaďování Prostor pro diskusi

PREZENTUJÍCÍ Tvorba Metodiky Aktivita projektu i Kraje Vysočina Rodinné/genderové audity Strategický plán rozvoje Kraje Vysočina vnímá potřebu zvyšovat kvalitu sociálního a rodinného prostředí zlepšováním podmínek na trhu práce a podporou prorodinné politiky (2006) Na základě sekundární analýzy závěrečných zpráv z genderových auditů Analýza hodnocení plnění jednotlivých indikátorů auditů Analýza navrhovaných doporučení auditů Identifikace oblastí tvorby opatření na podporu slaďování pro příspěvkové organizace Autorství Metodiky a PODĚKOVÁNÍ Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Projekt „Žijeme a pracujeme na Vysočině“ Struktura metodiky Úvod – úvodní slovo radního, vyjádření auditovaných příspěvkových organizací, zaměření metodiky Základní pojmy – genderový a rodinný audit, příspěvkové organizace, téma slaďování Závěry genderových auditů vybraných příspěvkových organizací kraje Metodika opatření na podporu slaďování pracovního a rodinného života Příklady dobré praxe

PREZENTUJÍCÍ Klíčové pojmy Rovné příležitosti Age management Rodinné audity/genderové audity v organizacích zřízených Krajem Vysočina Slaďování práce a rodinného života/osobního života/work-life- balance Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblasti metodiky opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života Přijímání a propouštění pracovnic/pracovníků Struktura a podpora diverzity Vzdělávání a rozvoj Hodnocení a odměňování Soulad pracovního a osobního života Organizační kultura Komunikace a jazyk Pracovní prostředí a atmosféra Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast přijímání a propouštění/odchod  Z pracovat strategii organizace v oblasti náboru  Tvorba pozitivního vnějšího obrazu organizace  Podpora diverzity  Inzerce bez generického maskulina  Spolupráce se školami  Interní nábor  Zabezpečit objektivitu ve výběrovém řízení  Eliminace předsudků prostřednictvím hodnocení uchazečů/ek skrze indikátory  Nastavení zájmu o kvalitu kandidátů – plnění úkolů  Formalizace výběrového řízení  Zpracovat zásady propouštění, využívat principy age managementu  Transparentní kritéria  Mezigenerační transfer znalostí  Flexibilní formy práce a postupné ukončení pracovního poměr  Etický kodex pracovníků a pracovnic Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast zaměstnanecké struktury  Snižovat neopodstatněnou vertikální a horizontální segregaci  Sledování struktury pracovních sil a zaměstnaných  Homogenizované týmy postrádají inovativnost, dynamiku a nemají tendenci k růstu  Práce s diverzitou a příprava vedení k řízení heterogenních týmů  Podporovat prostupnost žen a mužů na pracovní pozice pro ně netypické či obtížně dostupné  Využití speciálních mentoringových, nástupnických či rozvojových programů  Zpracovat strategii age managementu  Věk vnímat v kontextu životního cyklu a přechodových období  Zaměřit se na témata mentoringu, pracovní aktivity v důchodovém věku, flexibilních forem práce a částečných úvazků Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast dalšího vzdělávání a osobního rozvoje  Nabízet funkční adaptační proces  Nejen pro nově příchozí, ale i navrátivší se zaměstnance/zaměstnankyně  Zohlednit motivaci zapojených pracovnic/pracovníků  Zpracovat komplexní strategii rozvoje lidských zdrojů  Nejen s ohledem na vzdělávání pro výkon povolání –Zdůraznit i měkké dovednosti a prevence syndromu vyhoření  Zaměřit se na různé formy vydělávání, včetně interních lektorských a mentorských zdrojů  Propojit adaptační proces s následným programem osobního růstu a plánováním kariéry (interní výběrová řízení, nástupnictví) –Zohlednit skutečnost ztížené (přerušované) kariéry žen, pracovat s předsudky Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast hodnocení, odměňování, benefitů  Zavést systém hodnocení pracovního výkonu  Systematický a pravidelný proces hodnocení, s možností zpětné vazby  Jeho nastavení připravovat ve spolupráci s vedoucími, proškolit vedoucí o realizaci  Eliminovat předsudky, stereotypy  Nehodnotit pouze formálně, hodnocení tím ztrácí svůj motivační potenciál  Provázat hodnocení pracovního výkonu s odměňováním  Využít pohyblivé složky mzdy  Odměny za úspěšné splnění mimořádných nebo zvlášť významných pracovních úkolů  Monitorovat strukturu odměňování dle pohlaví, věku a pracovní pozice  Vytvořit přehledný systém benefitů a evidovat čerpání Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast slaďování pracovního a osobního života 1/2  Zavést strategii age managementu  Zvýšit zájem organizace o zaměstnance, podporovat pečující  Nabízet sick-days i pro potřeby péče o děti či stárnoucí rodiče/jiné závislé osoby  Podpora pro doprovod dětí/rodičů/závislých osob k lékaři  Možnost zřízení firemních školek/dětských skupin, příspěvky na služby péče o děti  Vyvážit i podporu bezdětných – příspěvek na letní dovolenou apod.  Podporovat dojíždění do zaměstnání  Příspěvky na sdílení cest, na dopravu jako forma benefitu  Komunikace s poskytovatelem veřejné dopravy a posílení spojů či úprava časů  Parkování Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast slaďování pracovního a osobního života 2/2  Nabízet flexi formy práce  Aktivně nabízet různé formy, včetně postupného snižování či zvyšování pracovních úvazků  Zaměřit se na MD/RD, práci seniorů a seniorek  Monitorování dovolených a jejich spravedlivé rozvržení  Zavést systém managementu mateřských/rodičovských dovolených  Specifikovat způsoby komunikace, řešení obtíží před nástupem na mateřskou dovolenou, způsoby komunikace v průběhu rodičovské dovolené, možnosti dalšího vzdělávání, možnosti průběžné spolupráce, přípravu na návrat zpět do zaměstnání a flexibilní formy práce apod.  Cílit na muže i na ženy. Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast organizační kultury  Rozvíjet moderní styly vedení a spolupráce  Snaha vytvářet komplexní vztahy mezi vedoucími pracovníky/icemi a podřízenými, užívání koučinku, mentoringu, týmové spolupráce a účasti na spolu-rozhodování (přesun na nižší výkonné stupně)  Upravit oblast rovných příležitostí a prevence negativních sociálních jevů  Formalizace politiky rovných příležitostí do interní kultury  Zaměření se na negativní jevy jako šikana, mobbing, bossing či sexuální obtěžování, i diskriminaci na různém základě Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast komunikace a jazyka  Zpracovat interní komunikační strategii  Funkční informační kanály pro zaměstnance/zaměstnankyně  Navazovat na monitoring názorů a postojů, zpětnou vazbu ze strany zaměstnaných  Institut ombudsmana  Omezovat používání generického maskulina  „Jazykové zneviditelňování“ méně zastoupeného pohlaví  Rozvíjet komunikační dovednosti směrem ke klientům  Rozvíjet protikonfliktní komunikační styly, podporovat zvládání krizových situací, pracování se zpětnou vazbou a kritikou  Propagace organizace jako pracoviště přátelské rodině a rovným příležitostem  Zaměřit se na vizuální podobu webových stránek i tištěných materiálů Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Oblast pracovního prostředí a atmosféry v organizaci  Vytvářet bezpečné, příjemné, motivující prostředí  Bezbariérovost, bezpečnost, ochrana zdraví při práci  Sbližovat pracovnice/pracovníky prostřednictvím nástrojů interní komunikace  Využívat společenské, sportovní a kulturní aktivity  Workshopy a prezentace, interní školení  Časopis, online nástěnky Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života

PREZENTUJÍCÍ Žijeme a pracujeme na Vysočině – poděkování Děkuji za pozornost. Klára Čmolíková Cozlová