Projekt: Gym NMNM Mgr. Jiří Maděra
Základní informace o projektu: Číslo operačního programu: CZ.1.07 Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Název výzvy: Žádost o finanční podporu z OP VK - IP oblasti podpory unit costs Číslo prioritní osy: 7.1 Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Číslo oblasti podpory: Název oblasti podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách. zahájení projektu: Rozpočet projektu celkem: ,00 Typ projektu: IP – ostatní
Rozložení projektu a) výdaje na tvorbu vzdělávacích materiálů a administraci ,- vytvořeno celkem vzdělávacích materiálů588 zapojeno pedagogů do tvorby vzdělávacích materiálů 18 zapojeni zaměstnanci na administraci 6 b) dodávka techniky pro tvorbu vzdělávacích materiálů ,- 18 ks notebooků, 4 ks tabletů, 10 ks GPS navigace, 5 Ks dataprojektor senzory pro měření ve fyzice c) dodatečná dodávka vybavení ,- Plátno pro projekci 2 ks, Sluchátka s mikrofonem pro jazyky 20 ks, Elektronický německý slovník Lingea 1ks multilicence, PC do kmenových učeben (All in One) 3ks, Zoner Photo Studio 16 1 ks multilicence, Školní atlasy světa 30 ks, Sada reproduktorů 3 ks d) vzdělávání pedagogů ,- jazykový kurz učitele AJ1 osoba školení finanční gramotnosti5 osob
Ukázky výstupů Představíme 3 varianty výstupů: 1)Mgr. Eva Řádková – pracovní listy do Čj 2)Mgr. Josef Vaněk – DUM do TSP 3)Mgr. Josef Dvořák – DUM pro Aj
Příklad 1: Mgr. Eva Řádková Využití postupů RWCT v pracovních listech pro český jazyk (RWCT = Čtením a psaním ke kritickému myšlení)
Principy RWCT Nezávislé myšlení Informace je východiskem, nikoliv cílem Otázky a problémy Argumenty (tvrzení, důvody, důkazy) Sdílení myšlenek (dialog, diskuze, skupiny) Psaní
Model E – U – R Evokace Co již o tématu vím? Aktivizace žáka Vzbuzení vnitřního zájmu žáka
Příklady využití RWCT – evokace Brainstorming Klíčová slova (PL 10)PL 10 Myšlenková mapa (clustering) (PL 12)PL 12 T-graf (PL 22)PL 22 Kostka
Model E – U – R Uvědomění Udržení zájmu žáka Uvědomění si významu informací Vkládání nových informací do vlastních schémat
Příklady využití RWCT – uvědomění Podvojný deník Systém značek I. N. S. E. R. T. (PL 12)PL 12 Čtení s otázkami Učíme se navzájem (PL 10)PL 10
Model E – U – R Reflexe Třídění, sjednocení, systemizace nových poznatků Získané poznatky vyjadřovat vlastními slovy Výměna názorů mezi žáky (slovní zásoba)
Příklady využití RWCT – reflexe Brainstorming – shrnutí Volné psaní: Pětilístek (PL 15, 22)PL 1522 Poslední slovo patří mně (PL 32)PL 32
PL – shrnutí (PL 32)PL 32 Struktura E–U–R Informace jako prostředek, nikoliv cíl: Podněty k domněnkám, tezím Ověřování prostřednictvím informací Formulace vlastního názoru Názorová konfrontace Využití vlastních životních zkušeností Formulování vlastními slovy (psaní)
Děkuji za pozornost. Kontakt: Mgr. Eva Řádková
Příklad 2: Mgr. Josef Vaněk DUMy do TSP
Výukové požadavky Obecné požadavky Technické požadavky (Seminář Teorie sportovní přípravy) snadná aktualizace učitelem, žákem informací, struktury velká variabilita (dle výukových požadavků) studijní materiál (ISP) komplexní informace studijní metody („vazební“) zpětná vazba prezentace interaktivnost běžný software dostupnost ovladatelnost universálnost kreativnost POWERPOINT (PDF) Prezentace
DUMy do TSP (Seminář Teorie sportovní přípravy) velká variabilita (dle výukových požadavků) kreativnost Obecné požadavky snadná aktualizace učitelem, žákem informací, struktury studijní materiál (ISP) zpětná vazba prezentace interaktivnost komplexní informace studijní metody („vazební“) běžný software dostupnost universálnost ovladatelnost Výukové požadavky Technické požadavky POWERPOINT (PDF) Interakce
DUMy do TSP (Seminář Teorie sportovní přípravy) Zpětná vazba
Děkuji za pozornost. Kontakt: Mgr. Josef Vaněk
Příklad 3: Mgr. Josef Dvořák DUM(ky) v AJ
Software Hot Potatoes a interaktivní DUM
Proč DUMky v Hot Potatoes? různé typy interaktivních úloh úlohy na procvičení slovní zásoby, čtení, poslechu, mluvnice a dalších dovedností snadná práce se softwarem skupinové či individuální zapojení studentů využití ve výuce nebo domácí přípravě způsob pro procvičení nebo získání zpětné vazby možnost integrace do LMS Moodle adaptace DUM pro učebnici Maturita Solutions
Typy úloh JCloze – doplňovací cvičení JMatch – přiřazovací / spojovací úlohy JQuiz – úlohy s výběrem možností JCross – křížovky JMix – seřazovací úlohy
JCloze
JMatch
JQuiz
JCross
JMix
Děkuji za pozornost. Kontakt: Mgr. Josef Dvořák
Hodnocení projektu Velmi kladné došlo ke zkvalitnění vybavení školy získali jsme nové učební materiály zlepšila se spolupráce učitelů seznámili jsme se s novými metodami práce Podporuji zařazení alternativního projektu OPVK i pro následné období
Tým - gynome děkuje za pozornost. Kontakt: Mgr. Jiří Maděra