Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Zásoby podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Příprava výrobního procesu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
ISIC slevy v restauracích HUNGRY STUDENTS TEAM. Cíl práce -zvýšení možností stravování studentů -vytvoření analýzy vhodného umístění ISIC slev pro restaurace.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ekonomika– národní hospodářství
MARKETING Přednáška P
Název společnosti Obchodní plán.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Ing. Veronika Dostálková MBA
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingové strategie
Ing. Veronika Dostálková MBA
Product (výrobek) a jeho marketingové pojetí
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketingový plán

Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový mix Analýza trhu, Konkurence, Podniku, Segment trhu Ověřování strategie, průzkum v průběhu prodeje

Příprava podkladů Průzkum trhu – analýza konkurence - výběr segmentu trhu (cílová skupina zákazníků) - analýza stavu podniku (SWOT analýza)

Sestavení plánu 1.Cíle podniku 2.Marketingová strategie 3.Pozice produktu

Cíle podniku Při sestavení plánu podnik vychází z cílů podniku. Např. zvýšením zisku, vyšší spokojeností zákazníků, vytvářením dobrého jména firmy, zvýšením prodejnosti. Př. Uveďte příklad marketingových cílů, které by si mohla stanovit: a)vaše škola b)nově zakládaná agentura pro obstarávání všech záležitostí souvisejících se svatbou

Marketingová strategie = dlouhodobá koncepce činnosti podniku v oblasti marketingu. Formy strategie: a)Odlišení produktu (jedinečnost zboží, doplňkové služby, distribuce) b)Minimální náklady – velké firmy

Pozice produktu = udává místo mezi ostatními produkty na trhu. Podnik dává najevo, v jaké roli chce být viděn, a vytváří své image. Stejný podnik může nabízet produkty, které jsou na různých pozicích. Např. Škoda auto (Fábia, Oktávia, Superb)

Realizace marketingového plánu Nástroje marketingu (produkt, cena, distribuce, propagace) – se přizpůsobují potřebám vybraného segmentu trhu. V průběhu prodeje ověřujeme vhodnost marketingové strategie a správnost používání všech nástrojů marketingu.

Příklad McDonald´s se zaměřuje na ty, kteří se chtějí najíst rychle, na mladé a na rodiny s dětmi. Produkt je tedy rychle připraven, rychlá obsluha. Nabízejí se doprovodné produkty (balonky, hračky). Cena je přizpůsobena tomuto segmentu. Distribuce je založena na celosvětové síti. Propagace zasahuje nejširší vrstvy, proto je na billboardech, občas v televizi.

Příklad Pokuste se odhadnout, na jaký segment trhu se zaměřují: a)Luxusní hotely Hilton, b)Cestovní kancelář zaměřená na zájezdy pro školy c)Obchodní síť „Žabka“

Použité zdroje Petr Klínský, Otto Munch Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, Nakladatelství FORTUNA, Praha 2001, ISBN X Jena Švarcová a kolektiv, Ekonomie, stručný přehled, CEED 2011, ISBN