Vypracoval: Marek Trefil Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování: 5.4. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

ROPA Pavel Kratochvíl.
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Učebnice věnovaná Dopravě Efektivní užívání energie v dopravě Petr Sopoliga, Vlasta Švejnohová, Lucie Kochová ENVIROS, s.r.o. Listopad 2009 Za obsah této.
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Vliv dopravy na životní prostředí
Socioekonomická geografie
Budoucnost Ústeckého kraje? budoucnost je vždy ovlivněna minulostí…
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Doprava Vojtěch Růženec – Letecká doprava Zdeněk Suldovský – MHD
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Doprava.
2.Marketingové prostředí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Krajina a životní prostředí
Silnice nebo železnice
Úloha dopravy v hospodářství
SUBURBANIZACE.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Teorie optimální velikosti města
Přelidnění Vypracoval: Lubomír Knopp Třída: 2L Předmět: Biologie
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
NAČ SPOTŘEBUJEME NEJVÍCE ENERGIE? Seminární práce z fyziky.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Energetická politika Dopravní politika Hospodářská politika a integrace - Šumperk.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
PŘELIDNĚNÍ ZEMĚ VYPRACOVAL: ŠIMON HARTMANN OBOR: TECHNICKÉ LYCEUMTŘÍDA: 2.L PŘEDMĚT: BIOLOGIEŠKOLNÍ ROK: 2015/16 VYUČUJÍCÍ: MGR. KAŠPAR LUDVÍKDATUM VYPRACOVÁNÍ:
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Znečištění vzduchu dopravou
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Budoucnost zemědělství a výživy v rozvojových zemích
Doprava.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_ZEMĚPIS
Vypracoval: Viktor Andrianov
EVROPSKÝ TÝDEN MOBILITY
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
EKOLOGICKÁ LIKVIDACE PLEVELE.
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Transkript prezentace:

Vypracoval: Marek Trefil Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

 Se stále narůstajícím objemem dopravy vzrůstá i význam vlivů dopravy na životní prostředí, a nejedná se pouze o hluk a emise.

 Různé druhy dopravy se významně liší nároky na zábor plochy, a to jak na samotné komunikace, tak parkování vozidel a další prostranství. Rozdíly v potřebě prostoru jednotlivých druhů dopravy jsou poměrně zřejmé.  Zdaleka nejnáročnější je automobilová doprava, jejíž nároky na území jsou zcela jasně vidět ve městech, kde automobily obsadily většinu ulic. Tím méně místa pak zbývá na veřejná prostranství – chodníky, parky, zeleň, ale i budovy. Velké silnice protínající města nebo ulice se silným provozem pak tvoří nepříjemné prostorové bariéry, jejichž překonání člověkem (chodcem nebo cyklistou) bývá nesnadné, zdržující a obtěžující.  Prostorová rozpínavost automobilů je zřejmá i mimo města, kde rozsáhlou výstavbou nových silnic a dálnic dochází k devastaci krajiny, záboru plochy na úkor přírody, rozparcelování území a tvorbě překážek pro živočichy.  Nároky železniční a veřejné dopravy jsou oproti individuální automobilové dopravě mnohonásobně menší.

Porovnání nároku na prostor jednotlivých druhů dopravy při stejné délce cest a při stejném počtu přepravovaných osob na 1 km:

 Dopravní prostředky potřebují pro svůj pohon energii. Kromě cyklistické dopravy pochází tato energie v naprosté většině z neobnovitelných zdrojů. V městské a meziměstské dopravě se spotřebovává necelá třetina veškeré energie.  Vliv způsobu života na energetickou náročnost dopravy dokládá údaj, že se ve Spojených státech amerických spotřebovává 4x více energie na dopravu než v obdobně hospodářsky vyspělém, avšak hromadnou dopravu více využívajícím Švédsku, přestože se tato země vyznačuje nízkou hustotou osídlení a značnými vzdálenostmi mezi obcemi.  Ze statistik týkajících se nákladní dopravy v České republice vyplývá, že přeprava stejného množství nákladu po železnici spotřebuje téměř čtyřikrát méně energie než po silnici.

Porovnání nároku na spotřebu energie jednotlivých druhů dopravy při stejné délce cest a při stejném počtu přepravovaných osob na 1 km:

 Ač je letecká doprava médii prezentovaná jako jeden z hlavních sektorů přispívajících ke globálnímu oteplování, statistická fakta hovoří jinak  Následující data vycházejí ze zprávy IPCC (Mezinárodní panel pro změnu klimatu) a IATA ( Mezinárodní sdružení leteckých dopravců):  příspěvek letecké dopravy ke změně klimatu je malý  v současnosti se podílí 2% na světových emisích CO 2 (očekává se růst na 3% do roku 2050)  celkový dopad na klimatickou změnu (zahrnující radiační působení- radiative forcing a další skleníkové plyny) je 3%; do roku 2050 se očekává růst na 5%  podíl let.dopravy na celkových emisích CO 2 z dopravního sektoru je 12%, tento podíl ovšem roste  průměrná spotřeba paliva u nových letounů je 3,5 litru na cestujícího na 100km; díky novým technologiím se spotřeba letounů neustále snižuje

 Doprava (téměř) na celém světě je z největší části založena na ropě. Díky zvýšenému zájmu o automobily v Indii a Číně (ale i dalších částech planety) se očekává výrazný růst spotřeby ropy a tedy i nárůst cen. Ropný vrchol se podle mnohých teorií již odehrál v roce 2006 a následky z nárůstu cen ropy bez připravených alternativních zdrojů by mohly být katastrofální.  Stoupající cena ropy umožňuje, aby se alternativní způsoby dopravy staly ekonomicky životaschopné. Změny v dopravě jsou nutné také ke zmírnění klimatických globálních změn, snižování městského hluku a znečištění. Otázka dopravy je pro každou moderní ekonomiku klíčová, neboť uspokojování potřeb obyvatelstva je zásadní pro ekonomický růst a prosperitu.

 Malá benzínová vozidla  Hybridní automobily  Elektromobily  Automobily na vodík  Automobily na etanol

D ě kuji za pozornost !

 Obrázky:  emise.jpg emise.jpg  voiture.jpg voiture.jpg  itphotos_ Car-Pollution.jpg itphotos_ Car-Pollution.jpg   auto-elektromobil.jpg auto-elektromobil.jpg  content/uploads/2010/01/jetta-hybrid.jpg content/uploads/2010/01/jetta-hybrid.jpg 

 Text:  ck%C3%A9_dopravy_na_%C5%BEivotn %C3%AD_prost%C5%99ed%C3%AD ck%C3%A9_dopravy_na_%C5%BEivotn %C3%AD_prost%C5%99ed%C3%AD  zivotni-prostredi/ zivotni-prostredi/  ivy-ekologicke-silnini-dopravy ivy-ekologicke-silnini-dopravy