OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Informace z konference Strukturální fondy – světlo a stín evropských projektů – MU 2.10.2014 Hlavní zdroj: referát náměstkyně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Priority a možnosti v programovém období a hlavní změny oproti programovému období prosince 2014, Liberec JUDr. Olga Letáčková.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Ivo Bezecný Konzultant Mendelova univerzita v Brně Projektové centrum Manažer projektů MENDELU NETWORKING a.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Evropské fondy Mgr. Kateřina Neveselá Ředitelka odboru řízení a koordinace fondů EU Ministerstvo pro místní rozvoj.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
IROP předpokládaná podoba implementace.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Struktura financování VVŠ RNDr. Alexander Černý Výjezdní zasedání managementu UTB ve Zlíně dne 20. března 2013.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
PŘÍPRAVA PROJEKTŮ NA ZŠ Autor: Jana Bartoňová.  Fondy EU  Programové období  Zkušenosti s projekty v OPVK +dokumenty  Benefit7  Programové období.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Dokument KAP MSK - obsah
Ing. Kateřina Lichtenberková
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Setkání zaměstnanců FHS
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Příprava programového období 2014–2020
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Výzva pro samosprávné celky OPZ odbor regionální politiky duben 2017
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Inovace VOV informace o projektu
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Informace z konference Strukturální fondy – světlo a stín evropských projektů – MU Hlavní zdroj: referát náměstkyně MŠMT Petry Bartákové Zpracovala: Šárka Dvořáková

Novinky strukturální fondy Nově operační programy musí odrážet priority dokumentu Strategie Evropa 2020 Obecně principy: -Propojování a integrování, mezioborová spolupráce -Podpora kvalitních procesů – nový hodnotitelský systém -Princip snadnější přípravy a realizace, zrychlení procesu -Návaznost na regionální strategie – tzv. chytrá specializace krajů, rozvoj silných stránek regionů

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Hlavní OP pro veřejné vysoké školy Při hodnocení budou upřednostňovány strategické integrované projekty (tzv. celouniverzitní) – jedno IČ – jeden projekt – podstatně vyšší náročnost na koordinaci z univerzity Nezbytné k přípravě – rychlost, správnost a úspěšnost Velký důraz na projektové řízení (mj.logický rámec projektu) Návaznost na aktivity financované OP VK, OP LZZ a OP VVpI v období 2008 – 2013 Výstupy projektu přesně definované (již ne proškolené osoby) – podrobněji viz dále

Dobře zpracovaný projektový záměr je základ Změny v projektech Poskytovatel povolí a financuje Nově: poskytovatel povolí a nefinancuje Krácení dotace před proplacením Odvody za porušení rozpočtové kázně Neuznatelné náklady z VŘ Nově: Vracení dotace při nesplnění cílů a výstupů (MI splněné 70-90%) Nově: Vracení dotace celé (MI splněné pod 70%) Potřeba financí z univerzity v době řešení projektu

Zjednodušená administrativa Kompletní elektronizace projektového procesu – nový systém, ne Benefit Zjednodušené vykazování nákladů (jednotkové náklady, vzorové formuláře, vykazování nákladů nad 10 tis. Kč, metodická doporučení k projektovým pozicím, tzv. projektové šablony) Zjednodušené veřejné zakázky (metodické pokyny, vzorové formuláře)

Zjednodušená administrativa -Nebude povolován odklad finančního čerpání -Problematický je pohled na započítávání úvazků řešitelům z projektu, bude spíše podporován systém 1,5 úvazku u pedagogických pracovníků, u neakademických pracovníků pravděpodobně jen 1,2 úvazek. -Nepřímé náklady bude ve výši až 30%, ale předpokládá se, že z nich bude placená veškerá administrativa -Postihy za průběžné neplnění monitorovacích indikátorů -6 měsíců dopředu musí být znám termín vyhlášení výzvy -Finanční úřady budou řešit neuznatelné náklady až nad 250 Euro.

Zjednodušená administrativa -Jednotný web pro všechny výzvy -Komplexní propojené strategické projekty budou podporovány -Délka trvání projektů min. 3 roky -Jednotná implementační struktura – poskytovatel jen MŠMT -Bude posuzováno finanční zdraví žadatele a jeho efektivita čerpání v předchozím období (kolik financí vracel) -Část alokace bude pro Prahu -Ex- ante financování (zálohové)

Co bude třeba cíleně hlídat -Tvorbu rozpočtu, aby nedocházelo ke zbytečnému vracení peněz, které už jednou univerzita získala -Tvorbu rozpočtu, aby byl provázaný s konkrétními výstupy -Počty monitorovacích indikátorů – při jejich nesplnění se bude vracet celá dotace -Čerpání nepřímých nákladů – bude z nich primárně placena proejktová administrativa

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Programové období 2014 – 2020 OP Výzkumu, vývoj a vzdělávání – určeno primárně pro VVŠ Již je formulováno 11 témat k podpoře: 1.Pořízení přístrojového vybavení (OP VVpI) 2.Podpora kvalitních lidských zdrojů ve VaV (2.3. OP VK) 3.Podpora úspěšnosti získávání národních a mezinárodních grantů 4.Podpora mezinárodní mobility 5.Spolupráce vysokých škol s výzkumnými a ostatními organizacemi (2.4. OP VK) 6.Posílení transferu znalostí 7.Rozvoj stávajících výzkumných center 8.Investice do vzdělávací infrastruktury (OP VVpI) 9.Podpora celoživotního vzdělávání 10.Podpora profilace vysokých škol 11.Efektivní řízení vysokých škol

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Časový rámec – první výzvy lze očekávat nejdříve v prvním čtvrtletí 2015, v listopadu 2014 by měl být zveřejněn harmonogram výzev na rok 2015 Základní charakteristika : OP VK + OP VVpI Prioritní osa 1 Posilování kapacit pro kvalitní výzkum Cíl 1 – posílit excelenci ve výzkumu Cíl 2 – Zvýšit přínosy výzkumu pro společnost Prioritní osa 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj Cíl 1 – Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách ve vztahu k potřebám trhu práce, profilace vysokých škol Cíl 2 – Snížení studijní neúspěšnosti Cíl 3 – Podpora celoživotnímu vzdělávání Cíl 4 – Nastavení a rozvoj systému hodnocení VVŠ Cíl 5 – Zlepšit podmínky pro výuku, kvalita lidských zdrojů VaV Prioritní osa 3 Podpora rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání – Cílová skupina není primárně z VŠ

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Prioritní osa 1 - Posilování kapacit pro kvalitní výzkum Cíl 1 – posílit excelenci ve výzkumu Očekávané výsledky: -Účast H2020 -Vyšší podíl publikací se spoluautorstvím se zahraničím -Vyšší počet patentových mezinárodních přihlášek Podporované aktivity: -Rozvoj excelentních vědecko – výzkumných týmů, zapojení do mezinárodní spolupráce VaV, zisk kvalitních výzkumníků ze zahraničí -Rozvoj infrastruktury pro výuku spojenou s výzkumem -Rozvoj strategického řízení výzkumu – systémové projekty, centralizace informačních zdrojů Cíl 2 – Zvýšit přínosy výzkumu pro společnost Očekávané výsledky: -Vyšší podíl publikací se spoluautorstvím mezi výzkumnými institucemi a podniky -Vyšší podíl regionů (krajů) na implementaci VaV Podporované aktivity: -Rozvoj smluvního výzkumu

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Prioritní osa 2 - Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj Cíl 1 – Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách ve vztahu k potřebám trhu práce, profilace vysokých škol Očekávané výsledky: -Počet partnerství s aplikační sférou -Podíl programů vyučovaných v AJ -Povinné praxe alespoň 3 měsíce Podporované aktivity: -Zkvalitnění výuky na VŠ – profilace, kompetence akademických pracovníků -Spolupráce s aplikační sférou – praxe, podnikání studentů -Rozvoj mezinárodního aspektu VŠ – mezinárodní mobilita, join degree programy, zahraniční lektoři Cíl 2 – Snížení studijní neúspěšnosti Očekávané výsledky: -Snížení míry studijní neúspěšnosti Podporované aktivity: -Vznik poradenských center, motivační programy, revize přijímacích řízení, analýzy studijní zátěže

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Prioritní osa 2 - Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - pokračování Cíl 3 – Podpora celoživotnímu vzdělávání Očekávané výsledky: -Zvyšující se počet absolventů CŽV Podporované aktivity: -Podpora tvorby nových a inovace stávajících kurzů Cíl 4 – Nastavení a rozvoj systému hodnocení VVŠ Očekávané výsledky: -Zavedení transparentních systému hodnocení kvality Podporované aktivity: -Řízení spolupráce s aplikační sférou -Interní hodnocení kvality -Efektivní řízení VŠ

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Prioritní osa 2 - Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - pokračování Cíl 5 – Zlepšit podmínky pro výuku, kvalita lidských zdrojů VaV – investiční a neinvestiční část Očekávané výsledky: -Nové výzkumně orientované studijní programy -Zvýšení mobilit -Zvýšení kvalifikace akademických pracovníků a podpůrných pracovníků -Počet studentů využívající vybudovanou infrastrukturu Podporované aktivity: -Vytvoření a rozvoj výzkumně orientovaných studijních programů -Mezisektorová mobilita -Motivační programy pro začínající vědecko – výzkumné pracovníky -Prezentace výzkumných organizací -úprava prostor a potřebné vybavení -Rekonstrukce a obnovy objektů -Pořízení a vývoj informačních systémů, modernizace SW

Na co se ptáte! V jaké fázi je příprava OP VVV? Nový elektronický systém v testování, listopad 2014 zveřejnění metodik, příruček Kdy lze očekávat první výzvy? První čtvrtletí 2015 O čem bude první výzva? Posílení výzkumných kapacit VaV center Jaká bude implementační struktura? Jen MŠMT, ne kraje Bude možné žádat v rámci OP VVV o investice? ANO