MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ /PAST CONTINUOUS/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Advertisements

Přítomný čas průběhový Present Continuous
"- ing" forma slovesa.
Past simple & past continuous
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Pracovní list Autor:Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 9.roč. Klíčové kompetence: výklad a pochopení gram. jevu Očekávané výstupy: Vyhledat specifické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Minulý čas průběhový / prostý (8.ročník)
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past simple – past continuous VY_22_INOVACE_19 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Minulý čas průběhový (kladné a záporné věty)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_45.
Present simple Present continuous
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přítomný čas průběhový
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Present Continuous Tense Questions
Past Continuous – tvar a použití
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 4 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová INDOORS OUTDOORSSPORTS collecting models playing cards reading.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Past continuous tense.
MINULÝ ČAS PROSTÝ A PRŮBĚHOVÝ SROVNÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
MINULÝ ČAS PROSTÝ /PAST SIMPLE/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Past simple x Past continous
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ /PAST CONTINUOUS/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ POUŽITÍ děj, který probíhal v minulosti v určitý okamžik (at 5 o‘clock, between 6 and 7) At 7 o‘clock I was lying in bed. I was shopping at 10:30 yesterday. V sedm hodin jsem ležel v posteli. Včera v 10:30 jsem nakupoval. TODAYYESTERDAY 7 o´clock12 o´clock – now 10 o´clock 11 o´clock

jestliže zdůrazňujeme dobu trvání POUŽITÍ MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ She was singing for two hours. Dvě hodiny zpívala. She was watching TV the whole evening. Dívala se na televizi celý večer. TODAYYESTERDAY o´clock now afternoonevening

když jsme v minulosti něco dělali, ale nedokončili – u nedokonavých sloves My father was repairing his car. I was writing my diary last night. Můj otec opravoval své auto. Včera večer jsem si psala svůj deník. POUŽITÍ MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ

často se používá ve větě se slovem „while“ – zatímco While I was having a shower, my phone rang. While I was packing, my boyfriend was looking for our passports. Zatímco jsem se sprchoval, zazvonil telefon. Zatímco jsem se balila, můj přítel hledal naše pasy. POUŽITÍ MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ

MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ oznamovací věta TVORBA I YOU WE THEY HE SHE IT GOING PLAYING DRIVING TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. AM ARE IS WAS WERE WAS

TVORBA I __________ TV. (watch) We __________ all night. (study) She __________ dinner. (cook) They __________ home. (walk) My friend __________ football. (play) You __________ a car. (drive) You __________ to them. (talk) was watching were studying was cooking were walking was playing were driving were talking MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ oznamovací věta

MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ záporná věta TVORBA I YOU WE THEY HE SHE IT GOING PLAYING DRIVING TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. WAS WERE WAS NOT WASN´T WEREN´T

I ____________ to school. (go) We ____________ together. (talk) You ____________ at your friend’s.(sleep) She ____________ at the guitar. (play) They ____________ TV. (watch) It ____________. (work) He ____________ at 5 o´clock. (shop) MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ záporná věta wasn´t going weren´t talking weren´t sleeping wasn´t playing weren´t watching wasn´t working wasn´t shopping

MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ tázací věta TVORBA I YOU WE THEY HE SHE IT GOING PLAYING DRIVING TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. ?????? WAS WERE WAS

___ Paul _______ a book? (read) ___ you _______ to music? (listen) ___ they _______ their parents? (visit) ___ Lucy _______ the dishes? (do) ___ they _______ at their friends? (shout) ___ the dog ______ ?(bark) ___ your friend_______ for you? (wait) MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ tázací věta Wasreading Werelistening Werevisiting Was doing Wereshouting Was barking Waswaiting

MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ otázka doplňovací „Wh- question“ TVORBA I YOU WE THEY GOING WORKING PLAYING HE SHE IT WERE WAS YESTERDAY AT 6 O´CLOCK? BETWEEN 6 AND 8:00? LAST NIGHT? WHERE WHAT WHEN WHY HOW

MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ otázka doplňovací „Wh- question“ ____________________? (talk / to / who / you) ____________________? (how long / TV / watch / she) ____________________? (do / at / they / 6 / what) ____________________? (go / you / where) ____________________? (sing / he / why) ____________________? (what / car / you / drive) ____________________? (what / Kate / learn) Who were you talking to How long was she watching TV What were they doing at 6 Where were you going Why was he singing What car were you driving What was Kate learning

Vytvoř otázky k odpovědím: ______________________________at six o´clock yesterday? (go) I was going to school. ________________________________at your lunch break? (eat) I was eating a sandwich. _____________________________________________ ? (speak) I was speaking to my classmate. ________________________________at 2 in the afternoon? (do) I was having a PE lesson. ___________________________________in the evening? (watch) I was watching news. Where were you going What were you eating Who was she speaking to What were you doing What were you watching

Utvoř tvary –ing z daných sloves sit watch give lie run play move talk be swim take type go write put speak sitting watching giving lying running playing moving talking being swimming taking typing going writing putting speaking

Doplň „was“ nebo „were“ Your father ______ repairing your bike. I ______ reading a book. She ______ packing her bag. My friends _______ watching TV. It ______ raining. The dog ______ barking. They _______ swimming in the swimming pool. The children ______ singing a song. My friends ______ making a cake. Lucy _______learning English. was were was were was

Utvoř kladné věty: Tom ________________ hockey. (play) It ________________. (rain) We ________________ to music. (listen) You ________________ the cards. (play) The mobile ________________.(ring) My dad ________________ the car. (wash) Lucy ________________. (text) Tom ________________ with Ann. (dance) I ________________ for the bus. (wait) was playing was raining were listening were playing was ringing was washing was texting was dancing was waiting

Utvoř záporné věty: They ________________ the newspaper. (not/read) I ________________ to the radio. (not/listen) My friends ________________. (not/work) Peter ________________ the candy. (not/eat) You ________________ in the gym. (not/work out) Suzan ________________ an . (not/write) We ________________ football. (not/play) She ________________ lunch. (not/have) You ________________ German. (not/learn) weren´t reading wasn´t listening weren´t working wasn´t eating weren´t working out wasn´t writing weren´t playing wasn´t having weren´t learning

Utvoř otázky: ________________________ (go / friends / out / she / with /?) ________________________ (you / the guitar / play / ?) ________________________ (watch / why / Tom / TV / ?) ________________________ (we / talk / to / the man / ?) ________________________ (do / he / yesterday / what / ?) ________________________ (work / in her room / she / ?) ________________________ (write / he / an / why / ?) ________________________ (wash up / the kids / ?) ________________________ (they / lunch / have / ?) Was she going out with friends? Were you playing the guitar? Why was Tom watching TV? Were we talking to the man? What was he doing yesterday? Was she working in her room? Why was he writing an ? Were the kids washing up? Were they having lunch?

Poskládej věty: ________________________ (rain / for long / not) ________________________ (wear / at the party / you / what / ?) ________________________ (I / letters / all day / write) ________________________ (speak / not / he / to me) ________________________ (you / watch / what / last night / ?) ________________________ (talk / Lisa / for hours) ________________________ (football / not / play / we) ________________________ (dinner / cook / not / my parents) ________________________ (play / cards / they / why?) ________________________ (you / what / yesteday / do / ?) It wasn´t raining for long. What were you wearing at the party? I was writing letters all day. He wasn´t speaking to me. What were you watching last night? Lisa was talking for hours. We weren´t playing footbal. My parents weren´t cooking dinner. Why were they playing cards? What were you doing yesterday?

Zeptej se na podtrženou informaci: ________________________________________________ ? Sasha was working at a restaurant last Monday. ________________________________________________ ? My mom was waiting for me. ________________________________________________ ? She was running because she was scared. ________________________________________________ ? My sister was playing the guitar. ________________________________________________ ? We were visiting our grandma. ________________________________________________ ? Peter was singing a romantic song. Where was Sasha working last Monday Who was my mom waiting for Why was she running What was my sister playing Who were visiting our grandma What was Peter singing

Oprav chyby: She wasnt watching TV. We were waiting for him for 2 hours. I were playing football with my friends. They weren´t shoping. Tom was writing a test. My parents were cooking dinner. I wasn´t wanting to buy the book. He was swiming in the pool. wasn´t correct was shopping correct didn´t want swimming

Popiš, co se dělo v tento okamžik na pláži. Použij daná slovesa: shine blow play laugh throw watch stand

Možná odpověď: The sun was shining. The wind was blowing. The children were playing, throwing the ball and laughing. Their father was standing on the beach and watching them.

Zdroj: Obrázek slide 23. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: os=4