Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZPG - Základy Počítačové Grafiky cvičení 3. Obsah cvičení  Homogenní souřadnice  Transformace  Uložení entit  Vykreslování  Chytání úseček  Ukázky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZPG - Základy Počítačové Grafiky cvičení 3. Obsah cvičení  Homogenní souřadnice  Transformace  Uložení entit  Vykreslování  Chytání úseček  Ukázky."— Transkript prezentace:

1 ZPG - Základy Počítačové Grafiky cvičení 3

2 Obsah cvičení  Homogenní souřadnice  Transformace  Uložení entit  Vykreslování  Chytání úseček  Ukázky – vyplňování, šrafování Adresář: G:\VYUKA\456\ZPG\UKAZKY\CV2  Prezentace

3 Homogenní souřadnice

4 Transformace  x’ = T. x  Posunutí x ' = x + a y ' = y + b  Měřítko x’ = x. k k - násobek ve směru osy x y’ = y. qq - násobek ve směru osy y z’ = z. r r - násobek ve směru osy z  Rotace

5 Transformace v prostoru

6 Kosoúhlé promítání  … kosoúhlý průmět osy y (vzhledem k ose x ) q … zkrácení na ose y

7 Axonometrie x´ M = y M. cos  - x M. cos  y´ M = z M - a – b  z M - y M. sin  - x M. sin 

8 Perspektiva x’ = k. x y’ = k. z.

9 Uložení entit  Bod x,y,z …real  Atributy entit Bod(ukazatel, typ, barva,…) Úsečka(Zač. bod, Koncový bod, barva, typ, ….) Kružnice(Střed, poloměr, typ čáry, barva,…).

10 Vykreslování  Úsečky DDA Bresenham  Kružnice

11 Chytání úseček, objektů  Důvody  Úsečka  Kružnice

12 Úsečka a)Heronův vzorec pro obsah trojúhelníka ABP b) Trojúhelníková nerovnost A B P | AP + BP – AB | < e Výpočet „identifikace“

13 Ukázky, Prezentace  Ukázky – vyplňování, šrafování Adresář: G:\VYUKA\456\ZPG\UKAZKY\CV2  Prezentace


Stáhnout ppt "ZPG - Základy Počítačové Grafiky cvičení 3. Obsah cvičení  Homogenní souřadnice  Transformace  Uložení entit  Vykreslování  Chytání úseček  Ukázky."

Podobné prezentace


Reklamy Google