Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_MH.1.13 Vytvořeno: Ověřeno: Třída:EK1

2 Měření větru Vzdělávací oblast:Enviromentální vzdělávání Předmět:Meteorologie a hydrologie Ročník:1. Autor:Radomíra Hradilová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova:měření větru, všeobecná cirkulace atmosféry, pasáty, antipasáty, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu meteorologie. Poskytuje informace o proudění vzduchu a jeho měření a pohybu vzduchových hmot v atmosféře a obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 Rychlost větru Měření rychlosti větru Anemometr (z řeckého anemos = vítr), větroměr je přístroj pro měření rychlosti proudění anebo rychlosti a směru proudění. Rychlost větru se standardně měří ve výšce 10 metrů nad zemí (vyloučení vlivu tření o zemský povrch).10 metrů

4 Měření rychlosti větru Hookeův anemometr Hookeův anemometr (17. stol.) Mechanický miskový anemometr Anemograf Anemogram

5 Měření směru větru Přístroje Větrné rukávy

6 Všeobecná cirkulace atmosféry

7 Zahrnuje pohyby vzduchových hmot velkého rozsahu – Pasáty, antipasáty – Tropické cyklóny – Monzuny – Brízy

8 Všeobecná cirkulace atmosféry Pasáty, antipasáty: Pasáty, antipasáty: Pasáty jsou silné, stálé severovýchodní a jihovýchodní větry vanoucí z oblasti vysokého tlaku v subtropech k rovníku. Antipasáty zajišťují odtok vzduchu ve výšce od rovníku k subtropům

9 Schéma všeobecné cirkulace atmosféry VCA1 VCA2 VCA3 VCA4 Překreslete si schéma VCA3 do sešitu a popište svými slovy děje, které se odehrávají v jednotlivých pásmech mezi rovníkem a póly. Vysvětlete pohyby vzduchových hmot z hlediska rozdílného ohřívání vzduchu v různých zeměpisných šířkách.

10 Proudy všeobecné cirkulace atmosféry Na povrchu naší planety existují oblasti, kde převládají tlakové výše a oblasti s převládajícím nízkým tlakem vzduchu- S pomocí schématu určete tyto oblasti.schématu Úkol: Oblast rovníku: Oblast 30 o zem. šířky: Oblast 60 o zem šířky: Oblast pólů:

11 Řešení: Oblast rovníku: Oblast 30 o zem. šířky: Oblast 60 o zem šířky: Oblast pólů: Níže Výše Níže Výše Vysvětlete: Jak souvisí uvedené skutečnosti s charakterem podnebí v těchto oblastech? (tropické deštné pralesy, pouště a stepi, …)

12 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google