Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Distribuční politika Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka Fyzická distribuce.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Distribuční politika Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka Fyzická distribuce."— Transkript prezentace:

1 Distribuční politika Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka Fyzická distribuce

2 Funkce distribuční cesty Sběr informací o perspektivních zákaznících, zákaznících, konkurentech, trendech Kontakt s perspektivními zákazníky, předání informací o nabídce, přesvědčování, vyjednávání o ceně a podmínkách dodávky Aplikační služby zákazníkům Tíha rizika v případě, že se produkt zkazí, bude neprodejný, ztratí se Zajištění výcviku zaměstnanců, instalace, servisu, vyřizování reklamací Fyzická distribuce výrobků, přeprava, skladování Financování a vlastnictví zboží

3 Hlavní úkoly 1.Výběr distribuční cesty (druh vztahu) 2.Stanovení systému fyzické distribuce

4 Přímá distribuce Přímý kontakt mezi výrobcem a zákazníkem (uživatelem) bez využití nezávislých subjektů Nepřímá distribuce Výrobce využívá nezávislý podnikatelský subjekt k zajištění kontaktu s uživatelem výrobku

5 Výrobce A Výrobce B Výrobce C Bez zprostředkovatelů 3x10=30 vazeb Výrobce C Výrobce B Výrobce A Zprostředkovatel Jeden zprostředkovatel 3+10=13 vazeb

6 Systém distribučních cest Výrobce Zákazník/ Konečný uživatel Přímá cestaNepřímá cesta MO VO MO OCPP VO SO

7 Přímá distribuce (odbyt) Vnitřní a vnější „služba“ Výhody –Možnost prosazení firemní strategie –Budování vztahů se zákazníky, budování databáze zákazníků – CRM Nevýhody –Náklady –Zajištění růstu –Sortiment –Riziko: zásoby, splatnost

8 Vhodnost přímé distribuce –Možnost efektivního využití –Velcí zákazníci –Vysoká potřeby poradenských služeb –Relativně ustálená poptávka

9 Nepřímá distribuce ( odbyt) Využívají se nezávislí zprostředkovatelé –Obchodníci (distributoři) – nakupují výrobek a bez jeho změny ho dále prodávají na svůj účet a riziko, zajiš´tují poradenství, služby, reklamace –Dealeři – získávají zákazníky a objednávky za provizi –OEM (original equipment manufacturer) – podniky, které zabudují nakoupené díly do vlastních výrobků –Poskytnutí licence, franchising

10 Velkoobchodník, distributor Nakupuje výrobek od výrobce a prodává ho beze změny Přejímá jeho odbyt – získání a péče o zákazníka, reklama a podpora prodeje ( příp. ve spolupráci s výrobcem), sjednává cenu a dodací podmínky, zajišťuje fyzickou distribuci, provozuje kompletaci a skladování

11 Výhody nepřímé distribuce –Nižší náklady na odbyt –Snazší přizpůsobení výkyvům trhu –Široký sortiment distributora, usnadnění zavedení nových výrobků Nevýhody –Nízká lojalita –Neznalost zákazníků –Ztráta kontroly nad jakostí a kvalitou –Problémy s realizací vlastní strategie

12 Vhodnost nepřímé distribuce –Geograficky rozsáhlé trhy –Silně fragmentované trhy vyžadující široký sortiment –Nízký objem zakázek –Nízká potřeba poradenství –Prodej komplementárních produktů

13 Organizace fyzické distribuce Jde o všechny činnosti, které je třeba zajistit od okamžiku získání objednávky od zákazníka po fyzické dodání zboží a služeb realizací skladování, přepravy a udržování zásob Tyto činnosti je třeba realizovat řídit a koordinovat tak, aby požadovaná úroveň služeb (termín, místo dodávky) byly vyřízeny s ekonomickými náklady.

14 Problémy Provozovat 1 centrální sklad a /anebo víc skladů Z kterého skladu má být realizována dodávka produktu určitému zákazníkovi (Minimální) velikost objednávky Vlastní nebo pronajmutý sklad Jaké přepravní prostředky má podnik použít Jaké přepravní balení použít

15 Služby zákazníkům v oblasti distribuce Dostupnost –procento vyřízených objednávek –procento vyřízených položek Rychlost služeb Spolehlivost služeb Frekvence služeb


Stáhnout ppt "Distribuční politika Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka Fyzická distribuce."

Podobné prezentace


Reklamy Google