Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, 272 01 Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, 272 01 Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků."— Transkript prezentace:

1 Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Podpořeno projektem – OP VK CZ.1.07./2.2.00/ Závěrečný seminář k projektu OPVK dne 17. ledna 2013 ČVUT FBMI v Kladně Praktická výuka studentů v Nemocnici Na Homolce Ing. Martin Mayer Biomedicínské inženýrství Nemocnice Na Homolce

2 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Obsah Nemocnice Na Homolce Management biomedicínského inženýrství v Nemocnici Na Homolce Praktická výuka studentů Respirační terapie Závěry

3 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Nemocnice Na Homolce Akreditace JCI 2005, 2008, 2011 Nejlepší nemocnice ČR 2010, 2011 dle HCI zaměstnanců 357 lůžek operací za rok hospitalizací za rok kusů zdravotnické techniky 3

4 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Uspořádání biomedicínského inženýrství v NNH 4

5 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Preventivně servisní inženýrství zdravotnické techniky Preventivní kontroly zdravotnické techniky dané zákonem 123/2000 Sb a standardy JCI realizované vlastními silami Odborné provedení interních servisních zásahů Zajištění preventivních a servisních zásahu externích organizací Vedení dokumentace o zdravotnické technice Příprava veřejných zakázek

6 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Čím složitější ZP tím náročnější prevence a servis

7 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Klinické inženýrství Použití a příprava k použití přístrojové diagnostické, terapeutické a laboratorní techniky Odborná pomoc při zavádění nové zdravotnické techniky Sledování pokroku ve zdravotnické technice Další způsoby financování Příprava veřejných zakázek

8 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Klinické inženýrství v praxi

9 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Ukázky hi-tech používané v medicíně

10 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik

11 Identifikace zdravotnické techniky v NNH Zavedli jsme identifikaci zdravotnické techniky pomocí čárových kódů na odolné plastové štítky. Na základě našich zahraničních zkušeností jsme vyvinuli SW, který nám pomáhá zákon 123/2000 Sb. o zdravotnických prostředcích a další legislativu v praxi realizovat.

12 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Výpis z databáze - metrologie

13 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Laboratoř měření monitorů, defibrilátorů, pulzních oxymetrů a elektrochirurgických generátorů

14 Pracoviště příjmu oprav

15 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Servisní dílna

16 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Uživatelské a technické kontroly

17 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Deník kontrol

18 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Historie přístroje

19 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Databáze OBMI Za skoro 8 let provozu bylo provedeno záznamů do databáze což je v přepočtu více než 90 denně. každý technik má na starosti cca přístrojů v 3-6 odd., které důkladně zná Obsahuje 291 návodů k přístrojům Přístup má 1149 uživatelů Serverová multilicenční aplikace s možností přístupu z více než 200 počítačů

20 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Pořizování ZT v NNH Dary Zápůjčky Dotace Vlastní nákupy -Vnitřní výběrové řízení -Výběrové řízení dle zákona o veřejných zakázkách 137/2006Sb Veškeré nákupy jsou centralizované a soutěžené na úrovni nemocnice ve spolupráci primariátu a OBMI

21 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Pořizování ZT v NNH V nemocnici od roku 2007 organizuje OBMI výběrová řízení Postupy pořizování ZT od roku 2008 jsou tvrdší než současná protikorupční strategie MZ ČR Nikdy jsme nevyužili kompletační firmy Nikdy jsme neměli jediný problém s ÚOHS ani jinými kontrolními orgány Za pět let úspory v řádu desítek milionu Kč.

22 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Vnitřní výběrové řízení Zpracování zadávací dokumentace Oslovení potenciálních dodavatelů a umístění ZD na www stránky nemocnice Shromáždění nabídek Hodnotící komise: primář, uživatel, biomedicínský inženýr příslušného oddělení, vedoucí OBMI, zaměstnanec oddělení investic Zhodnocení nabídek Výsledek

23 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Praxe studentů v Nemocnici Na Homolce Individuální přístup Zaměření na různé činnosti biomedicínského inženýra a to s důrazem na klinické provozy Praktické vyzkoušení funkcí přístrojové techniky udržující nebo nahrazující životní funkce na různých simulátorech i u pacienta Výuka i pro zahraniční studenty Respirační terapie 23

24 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Důvody rozvoje respirační terapie v ČR Stárnutí populace Stále více kardiopulmonálních problémů Přežívání stále menších a mladších dětí po předčasných porodech Velice sofistikované ventilační přístroje Náročné hodnocení dalších diagnostických přístrojů

25 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Respirační terapie v ČR V současné době existuje v ČR certifikovaný postgraduální kurz, který poskytuje ucelené vzdělání v oblasti respirační terapie, která zahrnuje zhodnocení stavu pacienta, léčbu a péči při umělé plicní ventilaci u poruch respiračního a kardiovaskulárního systému v Nemocnici Na Homolce V zahraničí je tento obor velmi rozšířen a vzhledem k velmi dobrým výsledkům v diagnostice a terapii výrazně narůstá počet specializovaných pracovníků zabývajících se touto problematikou.

26 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Odborná způsobilost k: provádění diagnostiky, terapie a péče o pacienta při umělé plicní ventilaci - se souhlasem ošetřujícího lékaře provádění diagnostiky, terapie a péče o pacienta při plicní nedostatečnosti jak hospitalizovaných tak home care pacientů - se souhlasem ošetřujícího lékaře edukace pacienta i personálu testování a údržba přístrojů pro podporu či náhradu plicních funkcí znalost zápisu do pacientské dokumentace management práce respiračních terapeutů, včetně organizace, kontroly, plánování, perso­nální agendy a koordinace činností.

27 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Respirační terapie v USA Počet respiračních terapeutů (počet registrovaných sester 2,4 milionu a lékařů) Zaměstnání vyžadující registraci Předpoklad 21% růstu zaměstnanců do roku 2018 což je mnohem více než průměr ostatních zaměstnání Velmi dobře placeni Zdroj: U.S. Department of Labor -

28 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Historie respirační terapie 1943: Edwin R. Levine, MD principy inhalace O 2 první proškolení technici 1946: Inhalation Therapy Association (ITA) 1950: The New York Academy of Medicine: “Standard of Effective Administration of Inhalation Therapy,” 1956: časopis Inhalation Therapy (nyní RESPIRATORY CARE) 1969: nutná zdravotnická registrace v USA 1982: prezident Ronald Reagan vyhlásil první právní předpis upravující povolání respirační péče 1990: Clinical Practice Guidelines 2011: školí se první respirační terapeuti v ČR a záchranáři se zaměřením na respiračním terapii na FBMI ČVUT

29 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Možnosti využití respiračních terapeutů Jednotky intenzivní péče Záchranář Home care

30 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik 100 let vývoje ventilátorů

31 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Podtlaková ventilace

32 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Špičková ventilační technika

33 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Závěry I. S rostoucí technizací zdravotnictví bude stále více třeba biomedicínských techniků a inženýrů V medicínsky vyspělých zemích počet biomedicínských techniků a inženýrů roste geometrickou řadou Facility managemenent nemocnice nemůže v dnešní přetechnizované době fungovat bez biomedicínského inženýrství

34 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Závěry II. Biomedicínský ( klinický ) inženýr se v brzké době musí stát nedílnou součástí multidisciplinárního týmu a to nejen proto, že to technická vyspělost medicínské technologie vyžaduje, ale i proto, že kvalitní péče o pacienta se bez těchto odborníků prostě neobejde.

35 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Závěry III. 35 Děkuji Vám za Vaší pozornost.


Stáhnout ppt "Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, 272 01 Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků."

Podobné prezentace


Reklamy Google