Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Psychologie trhu Úvod.  je to aplikovaná psychologická disciplina  odráží potřeby ekonomické reality  vychází z pojetí trhu  Trh = „sféra oběhu zboží,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Psychologie trhu Úvod.  je to aplikovaná psychologická disciplina  odráží potřeby ekonomické reality  vychází z pojetí trhu  Trh = „sféra oběhu zboží,"— Transkript prezentace:

1 Psychologie trhu Úvod

2  je to aplikovaná psychologická disciplina  odráží potřeby ekonomické reality  vychází z pojetí trhu  Trh = „sféra oběhu zboží, souhrn koupí a prodejů včetně jejich objektivních a subjektivních podmínek“ (Ekonomická encyklopedie, 1984)

3 Třídění trhů - z hlediska územního  Trh místní (regionální)  Trh národní  Trh světový

4 Třídění trhů - z hlediska věcného  Trh práce  Trh půdy  Trh peněz  Trh zboží

5 Třídění trhu - z hlediska druhu zboží  Trh dílčí (např. surovin, potravin, …)  Trh celkový (tj. veškerého zboží)  Trh má vždy svojí dynamiku, která je dána A) vztahem nabídky a poptávky B) existencí konkurence

6 Směna zboží z pohledu psychologie = interakce mezi prodejcem a spotřebitelem, která probíhá za specifických podmínek = interakce mezi prodejcem a spotřebitelem, která probíhá za specifických podmínek  Tyto specifické podmínky mohou být objektivní nebo subjektivní

7 Co samotná ekonomie nepostihne:  U zboží nemá význam jenom jeho užitná hodnota nebo účel, ale například i image  Lidé nemají totožné potřeby, motivační profily, stejný styl života  Lidé vytvářejí vztahy jako např. partnerství, soupeření, spolupráce apod.  Tyto vztahy významně ovlivňují chování lidí (i na trhu …)

8 Základní pojmy  základní pojmy v rámci psychologie trhu jsou:  A) TRH  B) ZBOŽÍ  C) SPOTŘEBITEL  D) PRODEJCE  E) VÝROBCE

9 Základní pojmy  zamyslete se nad základními pojmy a pokuste se je blíže vymezit  Nezapomínejte na dva úhly pohledu: A) ekonomický B) psychologický

10 Úvodní hodina  otázky - diskuse


Stáhnout ppt "Psychologie trhu Úvod.  je to aplikovaná psychologická disciplina  odráží potřeby ekonomické reality  vychází z pojetí trhu  Trh = „sféra oběhu zboží,"

Podobné prezentace


Reklamy Google