Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210"— Transkript prezentace:

1 I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; Úvodní list Přepravní charakteristiky...\E:\Přednášky-TVMHD\prepravni-charakteristiky.ppt Předmět: Městská a regionální hromadná doprava Připravil: Ing. Vladislav Křivda, Ph.D.

2 1. Přepravní špička Přepravní špička je časový úsek, ve kterém je intenzita přepravního proudu větší než průměr sledovaného období.

3 Nerovnoměrnost intenzity přepravního proudu hromadné osobní dopravy hodnotíme součinitelem přepravní nerovnoměrnosti: O h,šp - počet přepravených osob v maximální špičkové hodině [osoba/h] O h,sed - počet přepravených osob v průměrné sedlové hodině [osoba/h]

4 Nerovnoměrnost intenzity dopravního proudu hromadné osobní dopravy hodnotíme součinitelem provozní nerovnoměrnosti: nebo i sed linkový interval dopravy v průměrné sedlové hodině [min] i šp linkový interval dopravy v maximální špičkové hodině [min] N h,šp počet vozidel v provozu na lince v maximální špičkové hodině [1/h] N h,sed počet vozidel v provozu na lince v průměrné sedlové hodině [1/h]

5 Pentlogram průběhu intenzity přepravního proudu na lince hromadné osobní dopravy O h,max … max. intenzita přepravního proudu; K i … konečná zastávka linky; Z i … výchozí zastávka linky

6 2. Přepravní vzdálenost Průměrná přepravní vzdálenost je vzdálenost, na kterou se v průměru přepraví jedna osoba. P - přepravní práce odpovídající počtu přepravených osob O [oskm], (resp. přepravní výkon [oskm/den]) O - počet přepravených osob v sledovaném městě nebo oblasti za sledované časové období v daném systému dopravy [osoba], (resp. [os/den])

7 3. Výměna cestujících Součinitel výměny cestujících: nebo 1 O c - celkový počet přepravených osob na 1 spoji [osoba] K - kapacita vozidla daná normální obsaditelností vozidla [místo]  - součinitel využití kapacity [-] K.  - průměrně přepravené množství osob [osoba] l z - provozní délka linky [km] - průměrná přepravní vzdálenost na lince [km]

8 4. Doba přemístění t 1 doba chůze od zdroje přemístění k zastávce hromadné osobní dopravy [min] t č doba čekání na spoj [min] t dp doba pobytu v dopravním prostředku (doba přepravy) [min] t pre doba přestupu (doba chůze a doba čekaní na spoj při přestupu [min] t 2 doba chůze od zastávky k cíli přemístění [min]

9 Doba chůze t 1, t 2 : - průměrná délka chůze cestujícího k nejbližší zastávce [km] V ch - rychlost chůze (pro výpočet cca 4,0 až 4,4) [km/h]

10 Doba pobytu v dopravním prostředku (doba přepravy) t dp : l z - přepravní vzdálenost nebo provozní délka linky [km] V c - cestovní rychlost [km/h] t j - doba jízdy na ujeté dráze [min] n z - počet zastávek na ujeté dráze [-] t z - doba zastávky (tj. doba zdržení v souvislosti se zastavením na zastávce [min]

11 Institut dopravy, Fakulta strojní, VŠB – TU Ostrava 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba kancelář: A-736 telefon: Závěrečný list Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Kontakt


Stáhnout ppt "I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210"

Podobné prezentace


Reklamy Google