Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210"— Transkript prezentace:

1 I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; Úvodní list Historie MHD...\E:\Přednášky-TVMHD\Historie.ppt Předmět: Městská a regionální hromadná doprava Připravil: Ing. Vladislav Křivda, Ph.D.

2 Stanoviště nosítek před kostelem sv. Michala ve Vídni roku 1780

3 Typy kočárů v 18. století

4 Berlínský drožkař

5 Omnibusy Paříž (1854)Paříž (1860) První londýnský omnibus pro 18 cestujících

6 Pražská koňka Příkopy (1890)

7 Motorový vůz „Brňák“, výrobek Královopolské strojírny Brno, zařazen do provozu v Ostravě Pražské Příkopy kolem roku 1930 (křižovatka Na Můstku) Dvoupodlažní tramvaj, Glasgow První typy trolejbusů (vozíčkový sběrač proudu) Elektrická tramvaj (trolejbus)

8 Pražské lanové dráhy

9 První typ vídeňských městských autobusů První typ pražských autobusů L&K, 1908 První typ pražských autobusů Fiat, 1908 Autobus Škoda, 1930 Automobilizace (1/2)

10 Vídeňský dvoupodlažní autobus Minibus Steyer pro přepravu cestujících ve Vídni Automobilizace (2/2)

11 Elektrická lokomotiva londýnského metra Vnitřek vozu londýnského metra Podzemní a nadzemní dráhy (1/6)

12 Parní lokomotiva s nákladem v tunelu na trati Liverpool – Manchster (1829) Dřevěné vozy podzemní dráhy v Budapešti Podzemní a nadzemní dráhy (2/6)

13 Parní vlak nadzemní dráhy (New York) Nadzemní dráha Manhattan Street v New Yorku Podzemní a nadzemní dráhy (3/6)

14 Vyvýšená železnice v New Yorku Vyvýšená železnice v New Yorku (pohled zdola) Podzemní a nadzemní dráhy (4/6)

15 Parní lokomotiva Foreyova pro nadzemní dráhu v New Yorku Bostonská nadzemní sedlová dráha Podzemní a nadzemní dráhy (5/6)

16 Stanice visuté dráhy ve Wuppertalu (1909) Trať visuté dráhy ve Wuppertalu (1909) Podzemní a nadzemní dráhy (6/6)

17 Základní typ pražského motorového vozu v meziválečném období Jednosměrný motorový vůz (zaváděný v období kolem II. světové války) se zavíracími posuvnými dveřmi a pevným stanovištěm průvodčího - levý bok Poválečný vývoj MHD v Praze (1/3) Jednosměrný motorový vůz - pravý bok (poválečné uspořádání)

18 Tramvaj typu T1 s jednosměrným nastupováním předními dveřmi a vystupováním středními a zadními dveřmi a místem pro průvodčího Tramvaj typu T3 (nejrozšířenější typ tramvají kusů v letech ) Poválečný vývoj MHD v Praze (2/3) Linkový autobus Karosa C 730

19 Základní konstrukční uspořádání městských autobusů: A – městský autobus; B – dvoupodlažní autobus; C – kloubový autobus Konstrukční uspořádání městských autobusů Ikarus: A – typ ; B – typ 280; C – typ 282 Poválečný vývoj MHD v Praze (3/3)

20 Původní vozy pražského metra ze sovětské produkce Pražské metro

21 Institut dopravy, Fakulta strojní, VŠB – TU Ostrava 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba kancelář: A-736 telefon: Závěrečný list Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Kontakt


Stáhnout ppt "I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210"

Podobné prezentace


Reklamy Google